PDA

View Full Version : opnemen



vilco
31 januari 2009, 23:15
hoi
ik wil zelfgemaakte liedjes kunnen opnemen en ze dan kunnen afspelen op de computer. wat moet ik dan allemaal kopen? en wat is het goedkoopst?

Bram78
1 februari 2009, 07:57
Hier is vast een betere plek voor, hoort niet echt in rackgear thuis lijkt me...

Liquid_Metal
1 februari 2009, 09:13
Neem inderdaad eens een kijkje in het 'Recording' subforum bij "Muzikanten". Speciaal gewijd aan jouw soort vragen. (en geen reden tot openen van een nieuw topic, dit topic wordt vanzelf verplaatst).
Ik raad je aan eerst eens even wat andere topics door te lezen in het subforum 'Recording'. Er is al veel geschreven over recording software en apparatuur.

Er zijn verscheidene opties, maar het is handig als je wat meer van jezelf laat weten. Bv je budget en de specs van je computer, en wat je wilt opnemen (zang, gitaar, drums, trompet, heeft allemaal iets anders nodig. Ik gok op gitaar en zang :P).
Een USB-interface zou een simpele uitkomst zijn. Geregeld ook geleverd met software. Bij bv Line 6 kun je je gitaar zo inpluggen. Als je ook zang wilt opnemen zou je ook voor een mengpaneel met microfoon kunnen gaan. De mic kun je ook gebruiken om gitaar op te nemen, maar dat is al een stuk lastiger. En heeft weinig nut als je geen goede gitaarversterker hebt.

skabouter
1 februari 2009, 12:04
Zelf heb ik nog een vraagje over die USB interfaces. van bijv line-6 idd. je plugt dus je gitaar droog in, en bewerkt hem software matig?

Maar ik werk met Nuendo, is al die software dan in te voeren als VST of plugin of staat dat los van elkaar? Mensen die een combinatie van deze software gebruiken?

glennshred
1 februari 2009, 12:46
Hallo skabouter,

Ik heb juist ééns op de line 6 site geweest en de interfaces die jij
bedoelt ondersteunen allemaal edit software die mogelijk handmatig
maar zeker als plugin kunnen gebruikt worden in je daw..

De plug in heet pod farm en is ook compatible met men eigen podx3
bij mij en andere x3 users werkte het niet in begin, ik heb dat probleem
dus een tijdje links laten liggen maar ga het waarschijlijk niet gebruiken
in de toekomst!

glenntubby

oewoowoowo

fenderke
4 februari 2009, 17:03
Ik heb me onlangs de nieuws jamVox aangeschaft.
Prima apparaat en in mijn ogen beter dan die Line 6, qua moddeling dan toch.
Met dit apparaatje kan je je eigen songs opnemen met een drum eronder of je gitaarspel opnemen over een andere song met de GTX button. Je drukt hem in en .... weg is de solo :p

Ik zou deze Jam Vox kiezen:noob::rockon:

RobertoL
4 februari 2009, 17:31
Even helemaal offtopic:

Hebben die line 6 USB-interfaces een ingebouwde drummer/drumprogramma software in de doos of niet? Ik zie op youtube wel eens van die opnames met
die line 6 interfaces, en in die liedjes zit een drummer, en ze zeggen dat ze het dan alleen met die interface opgenomen hebben.

Sorry, maar ik kon geen topic vinden waar ik zo'n vraag kon stellen

Solidkick
4 februari 2009, 17:58
wat moet ik dan allemaal kopen?

Wat heb je al?



en wat is het goedkoopst?

De lucht in je kamer

Thoom42
4 februari 2009, 19:05
Wat heb je al?


De lucht in je kamer

Flauw! Maar wel briljant...

Ontopic: ga eens wat rondkijken op dit forum. Deze vraag is al minimaal 100 keer gesteld en zeker 45 keer beantwoord.

Deadparrot
18 februari 2009, 12:13
Fenderke,

Zijn de knoppen in de Jamvox software makkelijk te bedienen?

Ik zat vandaag te spelen met de Peavey Revalver III demo maar raakte vrij snel geirriteerd doordat ik moeilijk de instellingen kon maken. Daar is een hardware midi-controller met knoppen misschien handig.

Is er in de software van de Jamvox eigenlijk wel een mogelijkheid om de knoppen aan een midi-controller toe te wijzen. Anders is mijn Champ toch een stuk handiger.

Groeten,

Bob