PDA

View Full Version : Fender hot rod deluxe probleem.



S9koen1F
31 januari 2009, 22:05
Hallo,

Ik heb sinds december 2008 een Fender hot rod deluxe (nog niet zo lang dus),
ik ben heel tevreden met het geluid etc.
Maar toen ik hem vandaag op channel en daarna more drive zetten kreeg ik een heel rare brom, normaal hoor ik hem wel een beetje als ik hem daarop heb staan maar nu was het veel harder als normaal, en het was niet een monotone toon maar hij stopte en begon daarna weer opnieuw en dat keer op keer..

Nu wil ik graag weten of dit kwaad kan, mischien een kabel niet goed verbonden ofzo? Ik vind het best raar want je verwacht toch niet dat een versterker na 2 maanden al begint af te takelen.
Misschien hoort dit wel zo, of maakt het niks uit maar ik wil het toch even zeker weten.

Ik heb er trouwens niks raars mee gedaan hij heeft al die tijd op m'n kamer gestaan, ik heb er niet mee gesleept ofzo.

Bij voorbaat dank,
~Koen.

cluseau
31 januari 2009, 23:09
Hallo,

Maar toen ik hem vandaag op channel en daarna more drive zetten kreeg ik een heel rare brom

Is natuurlijk niet normaal, als je hem net hebt zou ik ff teruggaan waar die vandaan komt.
Mits je een kapotte afscherming in een kabel hebt dan is het een gebruikersfout he. Dus dat wel ff checken.

Frans

Jantje Poen
1 februari 2009, 00:03
Heb ik vaker gehad met verschillende Fender Hot Rods, heeft geloof ik een beetje met de omgeving te maken, de versterker pikt ergens een signaal op en op more drive hoor je dit dan het hardst. Fender versterkers hebben een lekkere sound vind ik, maar hebben vaak last van rare geluiden, althans de nieuwere. Ik heb ze allemaal de deur uit gedaan, 9 stuks! Ik heb er nu nog 1 maar dat is dan een Tweed Twin en die is erg degelijk, heeft nergens last van, heeft geen drive, kost een hoop geld.

cluseau
1 februari 2009, 11:47
Heb ik vaker gehad met verschillende Fender Hot Rods, heeft geloof ik een beetje met de omgeving te maken.

Dan valt het onder geaccepteerd :D maar is nog steeds niet normaal.

S9koen1F
1 februari 2009, 12:16
Bedankt, voor jullie reacties, ik probeer eens met een andere kabel te spelen.
Anders laat ik hem misschien toch maar eens na kijken.
Maar ik vind het raar dat hij het alleen op channel doet.

Jantje poen, wat voor signaal bedoel je dan?
van een mobieltje of andere versterker ofzo?

Jantje Poen
1 februari 2009, 12:35
Bedankt, voor jullie reacties, ik probeer eens met een andere kabel te spelen.
Anders laat ik hem misschien toch maar eens na kijken.
Maar ik vind het raar dat hij het alleen op channel doet.

Jantje poen, wat voor signaal bedoel je dan?
van een mobieltje of andere versterker ofzo?

Het ergste was altijd bij optredens in café's met twijfelachtige stroombronnen, het werd mij verteld dat het de neon-verlichting is, een ander zei dat het de koeling was, ik zelf zag de bassist met z'n Ampeg versterker ook als mogelijk oorzaak.

Het zijn gewoon heel gevoelige versterker, misschien heeft het te maken met het gebruikte materiaal, printplaat, verbindingen, trafo, etc... Ze hebben gewoon een te gekke sound, jammer dat ze zoveel bijgeluiden maken.