PDA

View Full Version : Welke prima galm(reverb)-unit?



Jedeel
31 januari 2009, 20:32
Ik heb gekozen voor dit subforum omdat naar mijn verwachting hier de PA- en opnamedeskundigen lezen.

Buiten de ac.gitaar is eigenlijk de dwarsfluit mijn hoofdinstrument.
Bij mijn band gebruikte ik jaren een Roland Space echo (RVS-330) maar die heeft helaas de geest gegeven.

Ik ben nu dus op zoek naar een 19-inch galm(reverb)-unit.
Vaak zit er nog wat chorus, phasing ect bij in, maar dat is niet belangrijk.

Mijn budget ligt rond de 200 tot 400 euro (dat is dan nieuwwaarde).

Welke PA-mensen hiero kunnen mij nu een paar merken/types noemen waarvan
jullie zeggen dat het ongetwijfeld een prima unit is?

Alvast bedankt!!

skabouter
1 februari 2009, 00:23
Lexicon staat bekend om zijn goeie galmen, en maakt deze in verschillende 19" uitvoeringen, check eens wat rond onder die noemer!

Chuck_S.
1 februari 2009, 00:31
Lexicon, TC Electronic, Alesis. allemaal beetje standaard merken die toppie 19" fx-units maken voor bijna alle prijscategorien, succes! Balen van je Space Echo trouwens, leek me altijd een tof ding

bert k
1 februari 2009, 00:37
Ja Space Echo, geweldig. Ik en hem nog goed, altijd gekloot met de bandjes, maar wel een tof geluid. (Het was natuurlijk geen reverb, maar een delay)
De merken die genoemd zijn zijn prima, maar je kan natuurlijk ook een digitale Space Echo kopen: Hier dus. (http://www.roland.com/products/en/RE-20/index.html)

skabouter
1 februari 2009, 00:50
idd, maar wat je ook nog kan doen voor dat geld is je space echo laten repareren? misschien is dat het wel waard, als dat ding je erg goed beviel! Btw ook nog genoeg andere tape-echo apparatuur te vinden op de 2e hands markt:)

Jedeel
1 februari 2009, 10:17
idd, maar wat je ook nog kan doen voor dat geld is je space echo laten repareren? misschien is dat het wel waard, als dat ding je erg goed beviel! Btw ook nog genoeg andere tape-echo apparatuur te vinden op de 2e hands markt:)

Alleen bedankt voor de reacties.
De merken die voorbij kwamen ben ik ook al aan het 'napluizen'.
Met name TC-Electronic is prijzig, maar wel goede recenties!

Mijn Roland was geen reverb-unit met bandjes (daar ben ik vroeger wel mee
aan het klooien geweest) maar een digitale.
Zie hier het draadje over het achterhalen van het defect;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118252

vincent136
1 februari 2009, 17:28
Lexicon MX-200, 200 euro nieuw en een erg goede reverb voor het geld. Ik gebruik hem ook en hij is erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.