PDA

View Full Version : Kill Em All sound



zzznick
31 januari 2009, 17:41
hallo iedereen,

ik speel vooral oude Metallica en Megadeath nummers
en ik wil hiervoor een effecten pedaal hebben om deze speed metal sound te krijgen.

heeft iemand nog suggesties ik zat zelf te denken aan een metal muff

Ik weet niet of het wat uit maakt maar ik heb als amp een tiny terror
en gitaar een prs tremonti.

alvast bedank

TimmU
31 januari 2009, 17:50
Vox Satchurator, of een Boss OS-2, mits goed ingesteld.

Klaasj Vaak
31 januari 2009, 17:51
De Tiny Terror flink over z'n nek laten gaan, tubescreamertje er voor. Klaar.

AART
31 januari 2009, 18:16
Zij gebruikten een Marshall Superlead geboost met een TS 9. Zo'n pedaaltje zou ik eens testen als ik jou was.

zzznick
1 februari 2009, 12:28
Oke bedankt
Ik ga volgende week wel even ergen zo n Ts 9 pedaaltje proberen
was op internet aan het kijken maar er schijnen ook weer verschillende versies van te zijn.
Ik las dat de oudere versies beter waren maar zal dit veel uit maken?
en ik kwam ook wat ombou setjes tegen voor een ts 9 naar een ts 808

shredneck
1 februari 2009, 23:32
Een superlead boosten, haha, ai, prepare to be deaf! Voor dat je die hoeveelheid vervorming hebt bereikt met een superlead liggen je vullingen en je ruiten eruit.

Tegenwoordig hebben we versterkers met mastervolumes, ik heb zelf overigens wel een superlead, dus ik weet waar ik over praat. Als ie op volume drie staat op beide kanalen (doorgeluste kanalen) dan is het volume al zo hoog dat de drummer niet meer te horen is.....en hij slaat hard!

Gewoon een MI Audio Crunchbox kopen, dat komt heel erg in de buurt van een dikke marshall op tien.

Henri H
1 februari 2009, 23:42
Geen idee of de Tiny Terror het net zo goed doet als mijn JCM800 met een Maxon OD808 (Ibanez TS808 kloon/RI) maar die zou ik ook even proberen.

iWishmaster
2 februari 2009, 08:50
Op youtube staat een filmpje van iemand die een lekkere metal-sound uit de Tiny Terror krijgt. Ik geloof dat hij een MXR Boost gebruikt. Zelf gebruik ik een tubescreamer en dat werkt ook perfect. Er zit verschil in de verschillende tubescreamers, maar dat moet je zelf testen, wat het verschil is subtiel. Voor een goedkopere oplossing: kijk eens naar de Digitech Bad Monkey. Wanneer je gaat testen: zet de gain van je Tiny Terror gerust hoog (of zelfs helemaal open), en de gain van het pedaal laag (of helemaal dicht).

Overigens: de Marshall Superlead in kwestie was sterk gemodificeerd en James gebruikte op Kill 'em All een ProCo Rat pedaal en op Ride The Lightning een TS-9.

joeyonfire
2 februari 2009, 11:31
heb zelf de metal muff en je kunt er echt een superstrakke metal sound uit krijgen. heb ook een boss mc2 getest en die is ook superstrak alleen vond ik hem erg lastig in te stellen om er de juiste metalsound uit te halen.
een ts zou ik zelf niet aanraden. vond ik toch net iets minder old-school metal

zoon van Piet
2 februari 2009, 12:27
Oke bedankt
Ik ga volgende week wel even ergen zo n Ts 9 pedaaltje proberen
was op internet aan het kijken maar er schijnen ook weer verschillende versies van te zijn.
Ik las dat de oudere versies beter waren maar zal dit veel uit maken?
en ik kwam ook wat ombou setjes tegen voor een ts 9 naar een ts 808


Ja.. Gaap.. daar is in dit forum genoeg (lees:teveel) info over te vinden. De verschillen zijn subtiel en binnen jouw kader ( boosten van een heftig vervormende marshall) zou ik ze zelfs te verwaarlozen vinden...

Àls er al verschil hoorbaar blijft, zou een 9 zelfs weleens beter kunnen bevallen dan een 808, vanwege de iets grotere boost en iets geprononceerder midhump.. maar da's áls...

the sure thing
2 februari 2009, 12:48
Ja.. Gaap.. daar is in dit forum genoeg (lees:teveel) info over te vinden. De verschillen zijn subtiel en binnen jouw kader ( boosten van een heftig vervormende marshall) zou ik ze zelfs te verwaarlozen vinden...

Àls er al verschil hoorbaar blijft, zou een 9 zelfs weleens beter kunnen bevallen dan een 808, vanwege de iets grotere boost en iets geprononceerder midhump.. maar da's áls...+1 !. Ga gewoon voor een 2e hands TS-9. Voor EUR 70 moet je die echt wel kunnen vinden!

hendrix2
2 februari 2009, 13:11
Zij gebruikten een Marshall Superlead geboost met een TS 9. Zo'n pedaaltje zou ik eens testen als ik jou was.

In een van de So What magazines in de vragenrubriek, antwoorde James Hetfield ooit dat het enige pedaal dat hij gebruikt op Kill em All een Proco Rat is (de eerste rat's).

iWishmaster
2 februari 2009, 14:05
Lees dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115990) topic eens door, daar heb ik bijna dezelfde vraag ooit gesteld.

Ik ben uitgekomen op een Tubescreamer. Eerst een TS808, nu een TS9. De TS808 is wat subtieler aanwezig. De TS9 is feller en klinkt aan de ene kant beter, maar klinkt aan de andere kant ook beetje meer als een 'doosje' heb ik het idee. Maar het verschil is subtiel. Overigens is het verschil van een TS808 en een TS9 over een clean geluid VEEL duidelijker te horen.

interessander
2 februari 2009, 14:08
In een van de So What magazines in de vragenrubriek, antwoorde James Hetfield ooit dat het enige pedaal dat hij gebruikt op Kill em All een Proco Rat is (de eerste rat's).

(offtopic) Die zijn leuk trouwens, de eeste So what's, ik heb er volgens mij nog een paar liggen, eens even uitzoeken...

hendrix2
2 februari 2009, 16:49
Ik heb dat fragmentje teruggevonden.

Vraag: James, what guitar effects (pedals, etc.) did you use while recording "Kill em all"?
James: A Boss Rat distortion was all I had.

Heeft Boss ooit een rat gemaakt????? Ik vermoed dus dat het toch wel om de proco gaat.

E-J
2 februari 2009, 17:32
Ik heb dat fragmentje teruggevonden.

Vraag: James, what guitar effects (pedals, etc.) did you use while recording "Kill em all"?
James: A Boss Rat distortion was all I had.

Heeft Boss ooit een rat gemaakt????? Ik vermoed dus dat het toch wel om de proco gaat.

Het is een Proco Rat. De Marshalls zijn zwaar gemod, meer gain, en de befaamde Metallica 'midscoop', dus niet alle mid weg maar bepaalde frequenties. Met mijn JMP 2203 en de gain op 10 kom ik zéér dichtbij behalve die midscoop dan... hier iemand op youtube met dezelfde versterker en een Boss SD-1 als booster: http://nl.youtube.com/watch?v=-jsoe9njjWs

Hier een mooie website over James' versterkers:
http://www.freewebs.com/montyjay/jamesamps.html

Gewoon een JMP Mastervolume kopen dus ;)