PDA

View Full Version : blues deville - bassman



jan_bervoets
31 januari 2009, 13:35
dus de blues deville is bedoeld om de bassman klank te krijgen met wat meer mogelijkheden maar klinkt hij ook evenwaardig aan de bassman ?want als je een reissue in prijs vergelijkt met de blues deville ...dan kun je een hoop meer kopen als je de deville pakt...

yu :d

Chris Winsemius
31 januari 2009, 13:44
?

't Is natuurlijk ook 'n Fender maar het circuit verschilt behoorlijk tov. de rei. Bassman.

Vertrouw gewoon op je oren en test beide amps met je eigen gitaren/effekten om je keuze te bepalen.

jacky
31 januari 2009, 18:00
kleur is het zelfde dat wel

speakers zijn verschillend en de amp is zeker niet te vergelijken

Wat chris al zegt ga luisteren en kijk ook wat de amps doen met pedalen.

j3r03n
31 januari 2009, 18:40
Ik heb een keer een Bassman uit 1995 geprobeerd tijdens de bandrepetitie. Mooie heldere bak die heel goed 'door de mix' kwam.
Ik heb een keer een Deville uit 2007 geprobeerd tijdens de bandrepetitie. Schelle schijtbak die verdween als de rest van de band begon te spelen.


Let wel: dit was op verschillende momenten (zat ongeveer een maandje tussen) maar wel met dezelfde gitaar en pedalboard.

Ik heb er verder geen verstand van versies en reissues, maar dit was mijn ervaring.

De Bassman kost bij Feedback €1.329. De Blues Deville kost bij Feedback €999. De Bassman is naar mijn mening de €300 extra zeker waard, maar tweedehands is de reissue ook voor €1000 te krijgen lijkt me.

jacky
31 januari 2009, 19:37
[LIST=1]
. De Bassman is naar mijn mening de €300 extra zeker waard, maar tweedehands is de reissue ook voor €1000 te krijgen lijkt me.

tussen de 800 en de 1000 voor een knappe ri is haalbaar

Eko
1 februari 2009, 12:47
Die versterkers zijn niet te vergelijken. De overeenkomst is de 4 x 10 inch speakerconfig. De Deville is er als hotrod ook als 2 x 12 inch. De Deville heeft een reverb ,een kanaalschakeling en een loop. De Bassman heeft een bright en normal ingang die je kunt lussen.
Een Bassman is iets wat je moet liggen. Hij gaat heel goed om met pedalen en reageert heel goed op je spel. Het wordt nooit een highgain versterker. Maar voor alle stijlen van country tot rock kun je hem weergaloos goed inzetten. De eerste reissues hadden hele mooie speakers er in. Prachtige belltones kwamen daar uit.
Een hoop Devilles willen nogal eens te schel klinken door de wat goedkopere speakers, kwestie van toonregeling optimaal zien te krijgen. Voor een top 40-achtige inzet zou hij redelijk goed inzetbaar zijn.
Veel hangt af van je gitaar , vind ik. Veel Fenders hebben nogal een voorkeur voor singlecoil gitaren. Veel HB`s willen de versterkers nogal snel opbreken terwijl het clean bij Fender juist een specialiteit lijkt te zijn.
Ook lijkt er een tijd voor alles te zijn. Vroeger ( ja , ondergetekende is een oudere jongere) vond ik alles met drive te gek. Tegenwoordig moet de amp weinig tot niets aan toeters en bellen hebben , maar alleen maar heel goed reageren op m`n spel. Pedalen gebruik ik bijna niet meer en dan is een Bassman-achtige heerlijk.