PDA

View Full Version : HNGD! Gibson les paul goldtop! pics inside ;)



euroboy
31 januari 2009, 13:36
Ja dan gisteren er nog vlug kunnen achtergaan! Maar ik had toen repetitie dus kon ik geen foto's meer trekken en achter de repetitie moest ik nog weg dus vanmorgen (vanmiddag eig) mijn onbijt naar binnen gespeeld even de case open en wat foto's maken! Speciaal voor jullie! Het zijn wel niet zo goeie foto's maar mijn vader heeft het goede foto toestel mee op een cursus ofzo...

Ik heb wel enkele vragen...

De nek plakt wel. Ik had hem 2 keer in de winkel getest (20-25 min elke keer) En toen had de gitaar geen plakkerige nek. Gisteren op de repetitie dus wel! Das even balen gaat dat wg na wat spelen of moet ik er iets tegen doen?? Voor de rest iemand die wat meer info over de gitaar kan geven altijd welkom volgens mij is het een standard klopt dit?


Cheers and enjoy the pics!


http://i42.tinypic.com/33bmr09.jpg

euroboy
31 januari 2009, 13:36
http://i42.tinypic.com/15rgwnd.jpg


DE goldtop himself

http://i39.tinypic.com/2cp6pw0.jpg

euroboy
31 januari 2009, 13:37
Practig gevlamde hals echt geweldig!!

http://i39.tinypic.com/2mwxfk2.jpg


De wrap around brug! raar dat dit op deze gitaar zit of??

http://i39.tinypic.com/ienv5u.jpg

Daan_B
31 januari 2009, 13:41
Ik wil ook een goldtop:dontgeti:....


Heeeeeel mooi man! Gefeliciteerd ermee!!:cheerup:

yalexw
31 januari 2009, 13:47
Gefeliciteerd wat een mooie gitaren zij dat zeg.


Wat betekent HNGD eigenlijk :roll:

Riky
31 januari 2009, 13:50
super mooie gitaar zeg! Congrats!

Chris Winsemius
31 januari 2009, 13:52
Mooi!

(heb zelf 'n '02 R7)

"Wraparound": nvt. maar gewoon 'n andere manier van snaar-montage, zou kunnen ivm. de hoek v/d snaren tussen brug en stoptail.

euroboy
31 januari 2009, 13:56
Gefeliciteerd wat een mooie gitaren zij dat zeg.


Wat betekent HNGD eigenlijk :roll:

Betekend happy new guitar day...

@chris ik heb dit nog nooit gezien op een les paul standard...

Goridian
31 januari 2009, 13:57
Hebbe hebbe hebbe!

Gefeliciteerd, mooi plankje!

fred dons
31 januari 2009, 13:59
Betekend happy new guitar day...

@chris ik heb dit nog nooit gezien op een les paul standard...

is een tijdje erg in de mode geweest maar Zakk Wylde en Billy Gibbons doen het ook (nog steeds)

barno
31 januari 2009, 14:13
snaren over tailpiece: kan als dit laag genoeg staat (of de brug hoog genoeg): hoek van de snaren na het zadel is dan iets kleiner dan standaard waardoor iets minder snaarspanning. Als die hoek niet groot genoeg is, flippen de snaren van de zadeltjes. Dus mocht dat het geval zijn (bij stevig strummen bv), kan je nog standaard monteren.

Mr.Fingers
31 januari 2009, 14:16
Bass-blom monteert z'n snaren ook zo. normaal gezien steek je ze er "andersom" op (gewoon van achter naar voor erdoor halen). Het zou vlotter benden met die "wrap-around"


mooie gibby standard trouwens :satisfie:

Luke-wannabe
31 januari 2009, 15:00
Inderdaad. Het is geen andere brug, maar een andere manier van snaren monteren :roll:

JelmerOnGuitar
31 januari 2009, 15:09
Godsamme, prachtige goldtop:D Gefeliciteerd!

euroboy
31 januari 2009, 16:42
Bedankt iedereen! ik heb straks weer repetitie dus kan ik weer eens goed gaan raggen! Het tailpiece staat heel erg laag (het laagste dat je kunt doen denk ik) dus de snaren blijven zonder problemen zitten en ik rag altijd hard door (alle gitaristen zeggen dat...) Dus geen probleem....


Juist die nek die plakt is er iets aan te doen (het was daarjuist al veel minder als gisterenavond maar hij plakt toch wel nog een beetje...

Mr.Fingers
31 januari 2009, 16:52
afschuren met staalwol (of zorgen dat je geen zweetpollen meer hebt, dat zijn de geneugden van nitrocelluloselak, dat is altijd een beetje "sticky")

Danieldg
31 januari 2009, 16:54
Dat afschuren zou ik bij een gitaar van deze prijs weglaten :P Gewoon nu de hals met een washandje afvegen, en daarna droog vegen met een katoenen doek (dat krast niet, witte t-shirts zijn meestal 100% katoen). Tijdens het spelen ook gewoon af en toe met een katoenen doek over je hals gaan, en na het spelen ook.

Prachtige gitaar!

euroboy
31 januari 2009, 16:55
afschuren met staalwol (of zorgen dat je geen zweetpollen meer hebt, dat zijn de geneugden van nitrocelluloselak, dat is altijd een beetje "sticky")

Nja ik heb inderdaad seieuse zweetpollen :dontgeti: Pff die neck wil ik echt niet afschuren zelfs niet met staalwol ik heb echt schrik iets verkeerds te doen.... Hoe lang duurt het voor je natuurlijk door de lak heen zit :seriousf:


Fingers jij zegt dat het een standard is (wat ik ook denk) Maar is het dan de 2007 of de 2008? En waarom staat er geen standard op de truss rod?

bass blom
31 januari 2009, 17:00
ik doe het omdat mijn neck kennelijk iets meer naar achter staat dan gewoon.
daardoor staat mijn brug vrij hoog en vind ik de knik van de snaren te spannend.
ik heb ooit ook een extra setje schroefringen er onder gezet omdat de brug wat gammel ws..

mooie gitaar man, :cheerup:

Mr.Fingers
31 januari 2009, 17:06
Fingers jij zegt dat het een standard is (wat ik ook denk) Maar is het dan de 2007 of de 2008? En waarom staat er geen standard op de truss rod?


Kerel, ik ben een Fender-Yoda, geen Gibson-kenner ;) (vraag die dingen maar aan Orpheo :D)

Omdat ik identiek dezelfde gitaar heb zien hangen bij Muziek-Visie in Antwerpen, en omdat dat ook een standard is ;), maar die had dan wel "standard" op de trussrodcover staan. Bij een 1957VOS Goldtop is het een blanco trussrodcover (en als jouw gitaar een 1957VOS is, dan heb je de zaak van je leven gedaan, want die dingen kosten 5000€), maar de kans is klein dat je die hebt, want jij hebt niet die "klauwtjes" aan je draaiknoppen, dewelke een 57er wel heeft. Volgens mij is gewoon die cover uitgewisseld geweest, of was iemand bij Gibson lui, en vond hij de standard-TRC's niet, en heeft hij er daarom een blanco exemplaar op gezet :D (of de cover is omgedraaid, kijk eens of je niet gewoon de onderkant ziet nu ;))

koentjo
31 januari 2009, 17:58
ik wil óók een goldtop :(

B0UDEWIJN
31 januari 2009, 18:11
Gefeliciteerd! Prachtige gitaar zeg......

Fender75
31 januari 2009, 18:28
Blijft een hele mooie gitaar, ik heb de epiphone versie...deze is toch net iets mooier!!

vulvasonic
31 januari 2009, 19:38
Ik hou van goldtops. Gefeliciteerd! :cheerup:

richwoodplayer
31 januari 2009, 20:06
ik heb ook een soort van flame op me neck, ziet er wel gaaf uit! :D

ohja, nog gefeliciteerd met de goldtop! ik vind hem echt super mooi, alleen zou ik zelf de humbuvker kapjes eraf halen, en de snaren er normaal op zetten, maar dat is mijn smaak :D
http://img510.imageshack.us/img510/9990/dscf0494sn2.jpg

zeiler
31 januari 2009, 20:18
wow!

gefeliciteerd man, geweldig mooI!

jplm
31 januari 2009, 21:05
ik wil óók een goldtop :(

Sterker nog: ik héb een Goldtop, een 1956 reissue (dus P90) uit de Historic Collection van Gibson, uit hun Custom Shop, maar, ik doe er niks mee, ik heb er nooit iets mee gedaan, en ik zal er waarschijnlijk ook nooit iets mee doen. Maar ja.

Groet, Jan.

Dweezman
31 januari 2009, 21:14
mooi! gefeliciteerd!

Orpheo
31 januari 2009, 22:36
Ik denk wel degelijk dat dit een standard is.dichte kapjes op de pickups,normale inleg,niet groenig.

Over de trussrodcover.bij mijn weten zie je geen standard meer erop staan.nja..soms wel,soms niet.

S9koen1F
31 januari 2009, 22:38
Wow wat een mooi ding zeg! Proficiat!

Ik wil er ''ooit'' ook nog wel een, maar geld blijft een probleem.

~Koen.

groovieguitarguus
31 januari 2009, 23:11
Mooie plank!!! Super....

Wat betreft 'plakken van de hals'.

Inwrijven en uitpoetsen met Autopolish. Geeft een super 'feel'.

Orpheo
31 januari 2009, 23:22
oh ja, over de hals....


er kan niks 'mis gaan'. gebruik GEEN staalwol, dat geeft echt krassen als je pech hebt. gebruik liever grit 400 schuurpapier. daarmee schuur je de lak niet alleen dunner, maar ook nog eens heel fijne groefjes erin, waardoor spelen beter gaat. polijsten wil je JUIST niet, omdat de gladheid juist het plakplak geeft...ik doe t ook altijd bij gelakte halzen, als ze dus net zo 'dik' gelakt zijn als dit. niet dat het superdik is ofzo, maar het kan altijd dunner ;)

tussen 2 haakjes. als de gitaar nog jong is, gaat de lak wel inklinken. van ongeveer de dikte van een D snaar als ie vers is, tot G in een half jaar, B in anderhalf a twee jaar, en E in 10 jaar. das de structuur van nitro...

groovieguitarguus
1 februari 2009, 00:00
Ik zou een hals van zo'n mooie gitaar nooit schuren.
Zeker niet met korrel '400'. korrel '1000' is voor fijn lakwerk al grof.

Rinze
1 februari 2009, 00:25
Over de snaarmontage: ik heb ook veel geëxperimenteerd met de hoek van de snaren achter de brug. Ben er toch wel achter dat een minder grote hoek een soepeler speelgevoel en wat houtachtiger klank geeft, grotere hoek geeft een wat bijteriger hoog. Binnen bepaalde grenzen inderdaad, er moet wel druk op de brugzadels blijven natuurlijk.

Het is even experimenteren voor het beste resultaat, maar het verandert het speelgevoel van je gitaar echt. Met een kleinere hoek krijg je met een .011 set een gevoel alsof het een .010 is. Het opdrukken gaat lekker soepel, het speelt heerlijk en toch heb je een vet gevoel van de dikkere snaren. Met een grotere hoek worden de snaren stijver, minder soepel vibrerend ahw. Wordt de hoek te klein dan verlies je je geluid allang voor je de snaren uit de zadels mept. Je geluid en sustain zijn dan weg. Check it out, je zult opkijken (of niet :D)

OT: erg mooie gitaar!

Teleholic
1 februari 2009, 00:26
Hier koelt iedereen wel van af!!

Les Pauls zijn de SHIZZLE :rockon:

Jorikjet
1 februari 2009, 00:31
hey, zo een heb ik ook! ook met zo;'n mooie hals aan de achterkant.

veel plezier ermee, is een super gitaar!

bert k
1 februari 2009, 00:33
oh ja, over de hals....


er kan niks 'mis gaan'. gebruik GEEN staalwol, dat geeft echt krassen als je pech hebt. gebruik liever grit 400 schuurpapier. daarmee schuur je de lak niet alleen dunner, maar ook nog eens heel fijne groefjes erin, waardoor spelen beter gaat. polijsten wil je JUIST niet, omdat de gladheid juist het plakplak geeft...ik doe t ook altijd bij gelakte halzen, als ze dus net zo 'dik' gelakt zijn als dit. niet dat het superdik is ofzo, maar het kan altijd dunner ;)

Dit verhaal kan ik uit ervaring bevestigen. Schuurpapiertje 800 (liever dan 400, nog fijner) en alleen streken in de lengterichting maken, dan zie je geen schuurplekken.
Ik heb het zelf bij diverse gelakte halzen gedaan, en het werkt, nooit meer plakhalzen.
Na vijf jaar moet het nog een keer.

Henri H
1 februari 2009, 01:01
Mijn Standard heeft ook geen tekst op de TRC.
Vanwege o.a. de kapjes op de humbuckers verwacht ik ook dat het een Standard is.
Persoonlijk vind ik die kapjes mooier staan dan zwart/witte humbuckers.
Sommigen menen dat de kapjes het geluid negatief beïnvloeden, het zal, de mijne klinkt als een dijk.

Ik heb ook best wel zweethanden maar geen last van een plakkerige hals.
Misschien heeft mijn hals een andere lak?

Ik vind Goldtops niet zo mooi (houd meer van bursts) maar toch gefeliciteerd met je aanwinst!

macwilliams
1 februari 2009, 01:10
Dat is altijd een leuke aanwinst, gefeliciteerd.

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 01:10
Dit verhaal kan ik uit ervaring bevestigen. Schuurpapiertje 800 (liever dan 400, nog fijner) en alleen streken in de lengterichting maken, dan zie je geen schuurplekken.
Ik heb het zelf bij diverse gelakte halzen gedaan, en het werkt, nooit meer plakhalzen.
Na vijf jaar moet het nog een keer.

De ruwe kant van een schuursponsje werkt daar ook perfect voor. Gebruik ik zelf ook altijd daarvoor. Met dank aan Marc Odijk overigens, die had ik dat hier een keer zien vertellen.

Orpheo
1 februari 2009, 01:13
De ruwe kant van een schuursponsje werkt daar ook perfect voor. Gebruik ik zelf ook altijd daarvoor. Met dank aan Marc Odijk overigens, die had ik dat hier een keer zien vertellen.

ja, dat kan natuurlijk ook. vergeten te vertellen.


en niet schuren omdat 't mooi gelakt is... ze zijn juist vergeten te schuren, en daarom lijkt 't dat t mooi gelakt is. na even spelen gaat het toch weer glimmen, maar plakt 't niet zo. je hand is dan het polijstmiddel, maar dan wel zo, dat het niet gaat plakken. lastig uit te leggen. Een gitaar is een gebruikersvoorwerp, niet een heilig artefact.

bert k
1 februari 2009, 01:33
Nee, ik ben niet blij met schuursponsjes. De structuur is veel grover dan schuurpapier, je zit altijd met krassen. Je zou zeggen dat sponsjes zachter zijn dan schuurpapier, maar de lak is nog veel zachter dan allebei.
Ik heb die manier van schuren in de lengterichting geleerd van de bouwer van Vox Humana, op die manier krijg je de minste sporen.

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 01:38
Nou moet ik ook zeggen dat ik alleen transparant gelakte halzen op die manier schuur, maar echt krassen zie ik niet eigenlijk. Op de zwartgelakte hals van m'n SG durf ik eigenlijk niet te schuren, bang dat het echt lelijk wordt.

Orpheo
1 februari 2009, 01:39
Nee, ik ben niet blij met schuursponsjes. De structuur is veel grover dan schuurpapier, je zit altijd met krassen. Je zou zeggen dat sponsjes zachter zijn dan schuurpapier, maar de lak is nog veel zachter dan allebei.
Ik heb die manier van schuren in de lengterichting geleerd van de bouwer van Vox Humana, op die manier krijg je de minste sporen.

jep, mee eens. nja, je hebt soms van die heel zachte padds als schuursponsjes, dat werkt ook... maar ik zou 't er echt neit op wagen. fijn schuurpapier werkt 't best, maar nog fijner dan 800 zou ik niet gaan, om eerlijk te zijn. dan zit je schuurpapier zo vol, en dan ga je alleen maar polijsten.

nja ach, wat maak ik me d'r druk om, boeit 't mij wat. ik doe 't, met goed succes, het werkt als een tierelier, en als je d'r uiteindelijk nog steeds niet tevreden mee bent, zien we 'm wel op marktplaats verschijnen.

Teleholic
1 februari 2009, 01:46
Goed eroverheen gaan met een droog, zacht doekje na het spelen helpt na verloop van tijd ook. De hals wordt vanzelf wel soepeler naarmate je de Les Paul veel bespeelt en droog poets.

Poetsmiddelen werken meestal alleen maar tegen.

Orpheo
1 februari 2009, 01:49
Goed eroverheen gaan met een droog, zacht doekje na het spelen helpt na verloop van tijd ook. De hals wordt vanzelf wel soepeler naarmate je de Les Paul veel bespeelt en droog poets.

Poetsmiddelen werken meestal alleen maar tegen.

mee eens. beide statements. Edoch, ik denk niet dat de topicstarter minstens een jaar wil wachten voor het lekker speelt...

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 01:50
Ligt er aan wat van lak er op zit. Bij van die dikke plastic lagen van tegenwoordig kan je spelen wat je wilt, daar verandert weinig aan. Dan is opschuren de enige remedie.

Orpheo
1 februari 2009, 02:23
Ligt er aan wat van lak er op zit. Bij van die dikke plastic lagen van tegenwoordig kan je spelen wat je wilt, daar verandert weinig aan. Dan is opschuren de enige remedie.

allicht. dan kan je er net zo goed een 'random orbital sander' op zetten. oh ja, lamellenschijf heet zoiets inhet nederlands. maar bij nitro zou ik dat niet zo 1 2 3 doen...

Mad mind
1 februari 2009, 11:16
Proficiat man, wat een mooie gitaar:nervous::o:rockon:

Rinze
1 februari 2009, 11:24
Ik heb het probleem met de halsplak nog nooit zo erg gehad, maar ik zou intuïtief zeggen dat ik inderdaad eerder schuurpapier tussen de 400 en 800 zou gebruiken dan schuursponsjes. De schuursponsjes die ik heb liggen lijken me veel te krasgevaarlijk qua structuur (daarom gebruik ik ze ook nooit :D).

Ik zou het eerst ook even op een of ander vergelijkbaar gelakt oppervlak uitproberen. Of op een oude gitaar die toch al flink naar zijn grootje is qua lak. Ik denk dat je in goed licht onder de juiste hoek het resultaat altijd wel wat zult zien, als het oppervlak echt verandert in hoe het aanvoelt zal er ook wat te zien zijn qua minder glans en (hele kleine) krasjes.

euroboy
1 februari 2009, 11:31
Gisteren dus weer repetitie gehad... De nek was al veel beter plakte niet zo heel erg meer als vrijdag(volgens mij lag het vrijdag aan men handen ofzo) Maar hij plakt wel nog. Bedankt voor de tips allemaal maar verlopig wacht ik nog even met schuren en als het over even niet over gaat die plaknek ga ik wel even naar een vriend die nogal handig is in die dingen (ik heb echt schrik om het te verneuken:p)

Nu is het gewoon nog een beetje gewoon worden aangezien de nek nog net iets anders is dan men epi...


Bedankt iedereen voor de reacties!

Dirkdewaard
1 februari 2009, 11:41
Mooie gitaar, gefeliciteerd!

Orpheo
1 februari 2009, 11:58
Gisteren dus weer repetitie gehad... De nek was al veel beter plakte niet zo heel erg meer als vrijdag(volgens mij lag het vrijdag aan men handen ofzo) Maar hij plakt wel nog. Bedankt voor de tips allemaal maar verlopig wacht ik nog even met schuren en als het over even niet over gaat die plaknek ga ik wel even naar een vriend die nogal handig is in die dingen (ik heb echt schrik om het te verneuken:p)

Nu is het gewoon nog een beetje gewoon worden aangezien de nek nog net iets anders is dan men epi...


Bedankt iedereen voor de reacties!

ik erger me zo erg aan het 'schrik erin dat ik het verneuk'. jezus man, wat kan je verneuken? tis niet dat je je gitaar compleet om zeep helpt ofzo. wat kan er mis gaan, stel jezelf eens die vraag.

barno
1 februari 2009, 12:07
ik erger me zo erg aan het 'schrik erin dat ik het verneuk'. jezus man, wat kan je verneuken? tis niet dat je je gitaar compleet om zeep helpt ofzo. wat kan er mis gaan, stel jezelf eens die vraag.

wees wat empatisch man, natuurlijk begrijp ik dat iemand niet zomaar wil gaan schuren aan zijn allereerste dure gitaar. Als je er -tig hebt, is dat idd een nobrainer.
Dit gezegd zijnde, euroboy, het is te doen, neem 600/800 grid: dat zie je niet, is op 1 minuut gebeurd en bovendien, mocht het mislukken, reversable (kan op nieuw gelakt worden)

niekb
1 februari 2009, 12:19
Ik zou een fijn schuurmatje van 3m nemen. Dat werkt erg fijn en krast net wat minder.
Je terughoudendheid snap ik maar als je het met beleid doet kan er echt niets ernstigs gebeuren.

Mooie gitaar trouwens!

fred dons
1 februari 2009, 12:23
inderdaad een 3 m (de superfine versie) matje, maakt geen krassen en als het niet bevalt kun je het met commandant 4 weer terug hoogglans polijsten zonder te hoeven herlakken

Orpheo
1 februari 2009, 12:23
wees wat empatisch man, natuurlijk begrijp ik dat iemand niet zomaar wil gaan schuren aan zijn allereerste dure gitaar. Als je er -tig hebt, is dat idd een nobrainer.
Dit gezegd zijnde, euroboy, het is te doen, neem 600/800 grid: dat zie je niet, is op 1 minuut gebeurd en bovendien, mocht het mislukken, reversable (kan op nieuw gelakt worden)

nee nee je snapt me niet. je leest (weer) niet goed. Ik erger me aan het ' straks verneuk ik heb'. wat is er te verknoeien? je pakt een schuurpapiertje, formaat 2-euromuntstuk, legt 't op je duim, en zonder te hard te drukken, ga je over de hals, tot ie heeeel licht mat is, over het hele stuk waar je speelt.

boe hoe hoe. als je dat niet kan, ga dan niet zitten miepen over de plaklak. gewoon die drol doorslikken. als je er dus WEL wat aan wilt doen, niet zitten zeiken, en schuren. als je gewoon oppast, en dat doe je, omdat de gitaar kostbaar, bijzonder en duur is, kom je niet eens bij benadering bij de electronica, frets en fretboard; de 3 dingen waar men bang voor is om 'te verneuken'. Of is ie bang dat z'n headstock breekt? :noob:

Orpheo
1 februari 2009, 12:24
inderdaad een 3 m (de superfine versie) matje, maakt geen krassen en als het niet bevalt kun je het met commandant 4 weer terug hoogglans polijsten zonder te hoeven herlakken

nee, maar ik ben bang dat ik m'n gitaar dan compleet verneuk...want, hoe doe je dat? schuren? he? wasdah?

Rinze
1 februari 2009, 12:42
nee, maar ik ben bang dat ik m'n gitaar dan compleet verneuk...want, hoe doe je dat? schuren? he? wasdah?

Dat jij er niet bang voor bent is nog geen reden om iemand anders aan te vallen/te ridiculiseren om het feit dat hij er wel huiverig voor is. Je zult het wel niet zo bedoeld hebben maar je bent wel een botte beer.

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 12:48
Kom op, ik kan me goed voorstellen in dit geval dat ie een beetje voorzichtig is. Het is z'n eerste echte dure gitaar! Misschien is ie niet al te technisch aangelegd en daarom bang de gitaar te verneuken? En 'een beetje Commandant 4 erop', je moet het maar net weten natuurlijk. Natuurlijk bedoelt die jongen niet dat z'n kop breekt of dergelijke schade. Voor de meesten is onherstelbare lakschade toch ook echt 'een gitaar verneuken', mocht hij daar bang voor zijn. Beetje relativeren voor je zo uit de startblokken schiet Orph. Die jongen is hartstikke voorzichtig en terecht.

Orpheo
1 februari 2009, 14:03
Dat jij er niet bang voor bent is nog geen reden om iemand anders aan te vallen/te ridiculiseren om het feit dat hij er wel huiverig voor is. Je zult het wel niet zo bedoeld hebben maar je bent wel een botte beer.

botte beer is mijn tweede naam...

bert k
1 februari 2009, 15:16
boe hoe hoe. als je dat niet kan, ga dan niet zitten miepen over de plaklak. gewoon die drol doorslikken. als je er dus WEL wat aan wilt doen, niet zitten zeiken, en schuren. als je gewoon oppast, en dat doe je, omdat de gitaar kostbaar, bijzonder en duur is, kom je niet eens bij benadering bij de electronica, frets en fretboard; de 3 dingen waar men bang voor is om 'te verneuken'. Of is ie bang dat z'n headstock breekt? :noob:
Kijk, dat soort verhalen zit dus niemand op te wachten. Als mensen niet precies doen wat jij vindt, kan je ook een keertje je kop dicht houden. Je geeft goeie info, maar het is aan de mensen om te beslissen wat ze er mee doen.

Orpheo
1 februari 2009, 15:37
Kijk, dat soort verhalen zit dus niemand op te wachten. Als mensen niet precies doen wat jij vindt, kan je ook een keertje je kop dicht houden. Je geeft goeie info, maar het is aan de mensen om te beslissen wat ze er mee doen.

kijk, hij heeft een probleem. we komen met een oplossing, maar hij gaat miepen. dat ik dan niet 'm even terug mag wippen, de realiteit in, vind ik belachelijk.

ieme
1 februari 2009, 15:43
Erg mooie gitaar! heb zelf een Goldtop Historic 57 gehad en nu een oude Goldtop deluxe met minihumbuckers, erg fijne gitaar! Wil nog wel eens een Goldtop Historic 56 met P90's

fransoos
1 februari 2009, 15:50
plakkerige nek heb ik met ook gehad met mijn tele.
opgelost met tandpasta :chicken:, werkte perfect zonder
dat je er ook maar iets van ziet.

succes

macwilliams
1 februari 2009, 16:50
plakkerige nek heb ik met ook gehad met mijn tele.
opgelost met tandpasta :chicken:, werkte perfect zonder
dat je er ook maar iets van ziet.

succes

En het geluid frist er ook van op...

ieme
1 februari 2009, 17:31
http://i291.photobucket.com/albums/ll308/aandzproduction/hendrix/teeth.jpg

http://lh5.ggpht.com/_QsN3jRmmLuA/Rxlz84FkjUI/AAAAAAAAEC4/g6Tp_E46LgE/IMG_5657.JPG

rickert
1 februari 2009, 19:10
Wat is die gitaar toch gaaf! Gefeliciteerd euroboy!

cas121
2 februari 2009, 00:47
Vet dat je de knoop hebt doorgehakt en voor die goldtop bent gegaan, erg mooi!

oja sinds 2002 staat er geen standard meer op het trussrodplaatje, is normaal dus

mikeyaxeman
2 februari 2009, 17:18
Vet dat je de knoop hebt doorgehakt en voor die goldtop bent gegaan, erg mooi!

oja sinds 2002 staat er geen standard meer op het trussrodplaatje, is normaal dus

Klopt die van mij heeft het ook niet erop staan.

Mr_Moustache
2 februari 2009, 17:37
Ik had bij mijn gibson in het begin ook last van een plak nek, maar naar verloop van tijd word dat steeds minder.

Gewoon er ff veel op spelen dus ! ;)

JimiDylan
2 februari 2009, 18:05
Wat ook super werkt is gewoon een vingerloos handschoentje. Dat glijd super, plus je hand blijft warm :D

euroboy
2 februari 2009, 19:12
Haha srr de handschoentjes zijn niet voor mij :p maarja spelen gaat steeds beter dus die plak nek zal wel overgaan zoals ik al zij als hij over 2 weken nog altijd zo plakt dan zal ik het schuren eens overwegen (of de tandpasta... vindt ik toch raar die tandpasta :s) Achja ik ben er erg gelukkig mee! vandaag eerste keer mee naar school wat me opiel was dat de case wel heel erg rap beschadigd is :???: En dat de slotjes enz bij mij toch rap roest beginnen te worden.... Ik ga nu even het serienummer ingeven op guitar dater weet ik ook waneer ze gemaakt is.



cheers



EDIT:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
June 11st, 2007
Production Number: 157