PDA

View Full Version : Tannoy Reveal 6



Klaasj Vaak
31 januari 2009, 12:17
Heel in het kort; iemand bekend met de Tannoy Reveal 6 boxen en zijn ze o.a. goed te gebruiken op een stereo set? Bijvoorbeeld ook in combinatie met een 5.1 set, minus de subwoofer?

skabouter
31 januari 2009, 14:35
Ik heb mijne al 5 jaar, en ik ben er zeer tevreden over! geeft gewoon lekker geluid, goed voor afluistering, maar ook om gewoon lekker je muziek over op te hebben. enig minpunt is dat ik vind dat ze relatief weinig bas hebben. Nu ben ik verwend met de bijbehorende Tannoy sub10, maar als ik deze uitdraai vind ik dat de moniteren weinig laag afgeven. Maar dit is misschien een vertekend beeld omdat ik nu aan de sub gewend ben....TIP: koop beiden ;)

Klaasj Vaak
31 januari 2009, 15:32
Oké dan! Zit er echt sterk aan te denken om twee van die dingen aan te schaffen, ook gewoon voor huiskamer gebruik. Een subwoofer heb ik opzich al, ben alleen niet zo'n fan van subwoofers, in ieder geval niet voor muziek.

skabouter
31 januari 2009, 15:51
Een sub kan een geweldige aanwinst zijn. Niet overdadig gebruiken, maar je hebt wel een goeie referentie over het laag-register als je opneemt. Verder ook op zn tijd eens uitzetten, en eerlijk afluisteren. Maar kwaad kan het nooit! en als je gewoon een lekker pompend muziekje opzet ter vermaak is zo`n sub ook prettig!

Maar die reveals staan erg goed aangeschreven. Kan je ze nog nieuw krijgen? Ze stonden jaren geleden bekend om zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding. Dik in orde voor dat geld!

Roman
31 januari 2009, 15:51
Ik heb ook een setje erbij staan sinds een aantal jaar, bevallen prima.

Klaasj Vaak
31 januari 2009, 17:07
Maar die reveals staan erg goed aangeschreven. Kan je ze nog nieuw krijgen? Ze stonden jaren geleden bekend om zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding. Dik in orde voor dat geld!

Yep, zijn nog nieuw te krijgen. Ik heb ze voor een kleine €200,- de stuk zien staan en met een beetje zoeken zullen ze vast nog wel goedkoper te vinden zijn.

Maar ook goed te gebruiken voor huiskamer gebruik begrijp ik dus. Zal nog even een maandje duren, maar dan ga ik ze denk ik wel aanschaffen.

Off topic (hell, het is mijn topic!8-)), maar ik heb vandaag alvast een voorschotje genomen op het opneem gebeuren en een Studio Projects B1 condensator microfoon gekocht. Nog even afwachten op m'n geluidskaart, die hadden ze helaas niet meer, althans niet de USB versie (bij Apple vinden ze het ineens erg handig geen firewire meer in hun Macbooks te stoppen, hun eigen uitvinding...) ben heel benieuwd!

skabouter
31 januari 2009, 17:19
hmm, ik zit ff niet meer in de prijzen van die dingen, maar E200/stuk klinkt me als veel in de oren....was het toendertijd niet E130/stuk bij feedback? maarja, ik weet het echt niet meer, en had mijn zelf 2e hands destijds...

Goed te gebruiken voor huiskamer...sja waarom niet! het is geen hifi (ander doeleinde), maar het luisterd gewoon prettig!

offtopic: lekker bezig! lekker die nieuwe aankopen! ik hoor veel goeie dingen over die B1! zelf geen ervaring mee. Kheb wel zelf net een nieuwe M-audio sputnik binnen, erg blij mee!
WAt voor geluidskaart komt er nog aan?
ben flink aan het upgraden, en er komen komende tijd diverse spullen vrij/te koop. Hou het recordingdeel op gitaarmarkt in de gaten zou ik zeggen, wie weet zit er wat tussen voor je.

Klaasj Vaak
31 januari 2009, 17:25
Ik ben de naam van die kaart vergeten...:chicken: Maar het zou heel goed ook iets van M-Audio kunnen zijn. Het was in ieder geval een kaart die me met mijn budget en gebruik werd aangeraden. Logic heb ik laatst al aangeschaft, dus dat gaat helemaal goed komen.:)