PDA

View Full Version : Opname's uit de oefenruimte



menno182
31 januari 2009, 08:04
Gisteren geoefend met de band en ook maar meteen wat opgenomen. We bestaan in huidige bezetting volgens mij nu twee maanden. Daarvoor speelden de zanger/gitarist en ik(bassist) ook al ongeveer negen maanden samen maar met een andere drummer. We zijn alle drie 15 jaar oud.
Opnames zijn trouwens gemaakt met een Zoom H2, en de zang verzuipt soms in de mix.

http://www.myspace.com/soulsideband
We weten zelf ook dat er nog wel wat fouten inzitten, maar we zouden toch graag wat reacties krijgen.

budje
31 januari 2009, 08:47
Ik heb anders met plezier geluisterd :) Natuurlijk is het niet perfect, dat zijn oefenruimteopnames eigenlijk bijna nooit. Ik zou zeggen: Besteed iets meer aandacht aan de zang (iets meer lef, iets meer op de voorgrond, het ligt nu teveel verstopt tussen de andere instrumenten)

Goede zang betekend vaak het verschil tussen een onopvallende en een opvallende band!

en voor de rest ga ik niet mierenneuken hoor, mijn oefenruimteopnames klinken meestal net zo dof ;)

Don Capo
31 januari 2009, 10:22
vind Night Walk wel pakkend, nettte solo ook, maar wat Budje al zei, de zang moet echt iets steviger. Hou ons op de hoogte bij betere mixen! Ga zo door in ieder geval!

Borus van den Brand
31 januari 2009, 12:22
Night Walk en Not Gonna Stop vind ik wel lekker klinken, Relying On An Overturn vind ik persoonlijk dan weer wat minder, maar dat kan met smaak te maken hebben. Verder sluit ik me er bij aan dat de zang inderdaad wat harder mag!

menno182
31 januari 2009, 12:45
Bedankt voor de reacties!
Ik zal het aan de rest van de band vertellen. En de gitarist is idd erg goed, zeker gezien zijn leeftijd!
De zang kon je volgens mij tijdens het oefenen wel goed horen, maar op een of andere manier verzuipt het nu toch in de mix. Nou ja, volgende keer beter!

menno182
15 juni 2009, 21:40
Zaterdag hebben we eindelijk onze eerste demo van een redelijk goede kwaliteit opgenomen.
De drie nummers die we hebben opgenomen staan hier:
http://www.myspace.com/soulsideband
Reacties zijn erg welkom!:)