PDA

View Full Version : gezocht, goede buizenversterker



Igos du Iskana
30 januari 2009, 20:02
Hoi allemaal,

Mijn Cube30 versterkertje is aan vervanging toe. nooit wat te klagen gehad, maar ik wil toch echt een buizenbak
Ik zoek een versterker die goed klinkt voor stevige blues en classic rock. Qua effecten ben ik niet zo veeleisend, ik gebruik op m'n cube gewoon een overdrive pedaaltje over het cleane kanaal en dat is alles. het belangrijkste voor mij is een lekkere crunch. het mooiste gitaargeluid voor mij is toch wel het geluid van Leslie west van de band Mountain. dat is helemaal de shizzle...:hippie:

het hoeft geen hele zware versterker te zijn, 30 watt is eigenlijk wel genoeg ik heb ook niet zo heel veel ruimte tot m'n beschikking (studentenkamer van 12 vierkante meter) dus ik wil wel een combo hebben, er is gewoon geen ruimte voor een losse head en cab combinatie.. het budget zit zo rond de 1200 euro, liever niet meer.

nou mijn eigenlijke vraag is dan
zouden jullie me een paar leuke versterkers kunnen aanraden binnen de gestelde criteria? ik weet er zelf gewoon niet genoeg van en wil eerst wat meer informatie verzamelen voordat ik wat versterkers ga uitproberen.

edit: ik speel op een american standard telecaster en wil heel binnenkort nog een Les Paul Jr. achtige gitaar erbij hebben

zeiler
30 januari 2009, 20:12
waarom staat er in je sig dat je een ""Kustom 12W Tübe-amp " hebt terwijl je vervanging zoekt voor je cube? :$

of zeg ik nu iets heel raars ;)!

beruk
30 januari 2009, 20:22
Voorzover je het niet zelf al had gevonden: draadje over de amps van Leslie West zijn amps:
http://www.gearslutz.com/board/instruments-guitar-bass-amps/96135-what-amp-did-leslie-west-use.html
Jaren zeventig Sunn amps:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dsunn+st+15%26meta%3D&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/220468711-sunn-0-st-15-elektrische-gitaar-versterker.html%3Fxref%3D1

Igos du Iskana
30 januari 2009, 20:28
waarom staat er in je sig dat je een ""Kustom 12W Tübe-amp " hebt terwijl je vervanging zoekt voor je cube? :$

of zeg ik nu iets heel raars ;)!

nee is waar, ik zit voor 8 maanden in canada en heb van een collega een ander versterkertje kunnen lenen, de cube paste niet meer in m'n koffer :)

sunday violence
30 januari 2009, 20:33
misschien een valvetech? handgebouwde amps uit usa, combo van 22 watt voor 1250 euro. Heb er zelf ook een, heel fijn ding, mooi rood ook, zie je niet vaak. voor 1200 euro is er trouwens heel veel om uit te kiezen

Igos du Iskana
30 januari 2009, 20:59
voor 1200 euro is er trouwens heel veel om uit te kiezen

Dat is inderdaad en beetje het probleem; ik zie door alle buizen de versterker niet meer...

eggen_h
1 februari 2009, 17:21
ik heb voor 1100 euro een fender supersonic gekocht, tweedehands weliswaar (nieuwprijs is 1600 dacht ik ). maar misschien is het wat je zoekt. zeer geschikt voor blues, en 1 van de weinige fender versterkers waar echt high gain opzit ( samen met de prosonic dan ), dus hij is ook zeer geschikt voor hard-rock. Ik gebruik hem vooral voor blues, pop, jazz en fusion en kan me eigenlijk geen betere versterker in zijn prijs voor stellen.
hij is enorm veelzijdig, vrijwel voor elke stijl in te zetten. het is een 60w buizencombo met een 12 inch celestion vintage 30. Gaat loeiend hard en de clean is echt beeldschoon. heb meerdere fenders en vox'en gestest, maar de clean van de supersonic is onovertroffen. Je hebt ook de keuze uit een vibrolux of een bassman sound, wat erg lekker is.

hij ziet er ook nog es zeer geil uit, een leuke bijkomstigheid
misschien iets voor jou?
http://bart.idium.no/sentrummusikk.tmp/filestore/68602.JPG

Misery Signals
1 februari 2009, 17:57
Spam-Check Sign-/Spam

Ik heb die twee Fender speakers trouwens eens vervangen door V30's en dat klonk een pàk minder...
Die Supersonic heeft trouwens toch een andere speaker? Nieuwprijs is rond de 1400 bij Thomann...
Zo'n Twin Amp kan je trouwens op 25 watt zetten...

MS

humbucker
1 februari 2009, 18:12
ik ken Leslie West niet echt eigenlijk, maar je wilt een vette crunch en ook nog een goed clean? Dan zou ik denken aan, ofwel een AC15 ofwel een AC30. Voor een studentenkamer allebei MEER dan voldoende :D

the sure thing
1 februari 2009, 18:35
http://bart.idium.no/sentrummusikk.tmp/filestore/68602.JPG

Ik vind dit dus duidelijk een van de mindere versterkers van Fender.... Vergeleken met een oude Fender bak, verschrilt het clean van deze Fender helemaal.... Ik zou bij deze supersonic amp als eerste de V30's eruit gooien. Maar goed: dan blijf je het harde koude Fender geluid houden die uit deze nieuwe amp komt...

iWishmaster
2 februari 2009, 09:02
Kijk eens naar de Vox AC15, Orange Tiny Terror voor 'wat' lagere volumes (nog steeds niet fluisterstil). Anders een Marshall combo (kijk vooral naar de 1-kanaals zoals de Silver Jubilee), maar die klinken op laag volume toch snel wat minder lekker (hoewel je dan gewoon dat overdrive pedaal ervoor kunt zetten).

Alle drie versterkers met ander karakter, dus eerst testen.

eggen_h
2 februari 2009, 21:32
k vind dit dus duidelijk een van de mindere versterkers van Fender.... Vergeleken met een oude Fender bak, verschrilt het clean van deze Fender helemaal.... Ik zou bij deze supersonic amp als eerste de V30's eruit gooien. Maar goed: dan blijf je het harde koude Fender geluid houden die uit deze nieuwe amp komt...


waar heb je het over?? Ik heb nog nooit een koud, hard fender geluid gehoord, (althans niet clean). De supersonic heeft juist een enorm warme sound, speel maar es met een strat over het bassman kanaal, heerlijk!

en wat betreft de v30, juist niet eruit halen, dat ding klinkt super direct en helder..

ik snap niet echt hoe je erbij komt dat dit 1 van de mindere fenderbakken is, vergeleken met wat er de laatste jaren is uitgekomen ( al die reissues halen het er niet bij en de twin is te clynisch )

the sure thing
2 februari 2009, 22:08
waar heb je het over?? Ik heb nog nooit een koud, hard fender geluid gehoord, (althans niet clean). De supersonic heeft juist een enorm warme sound, speel maar es met een strat over het bassman kanaal, heerlijk!

en wat betreft de v30, juist niet eruit halen, dat ding klinkt super direct en helder..

ik snap niet echt hoe je erbij komt dat dit 1 van de mindere fenderbakken is, vergeleken met wat er de laatste jaren is uitgekomen ( al die reissues halen het er niet bij en de twin is te clynisch ) Nou, dan staan we qua mening lijnrecht tegenover elkaar! Een reissue Bassman van Fender vind ik echt beter klinken dan het "bassman kanaal" van de Supersonic. Ikzelf vind de reissue van de Twin ook clean beter klinken dan de Supersonic.

Ik dacht voorheen dat alle Fenders een warm clean geluid hadden, totdat ik echte oude Fenders heb gehoord, zoals bijvoorbeeld de Bandmaster en de Super Reverb. Sinds ik die definitie van clean ken, klinken veel moderne Fenders koud en hard. Maar goed, je hebt het volste recht het oneens met mij te zijn.....

En daarnaast denk ik dat bijvoorbeeld een G12H speakertje (of een G12M, of een lekkere Jensen) een amp als de Supersonic veel beter doet klinken. Clean dan wel te verstaan he? Al heb ik dat laatste niet uitgeprobeerd.

Andersom wel: een oude Fender top op een V30 was geen succes!

eggen_h
2 februari 2009, 22:24
heb je niet toevallig alleen het vibrolux kanaal geprobeerd van de supersonic? die klinkt namelijk een stuk directer en kouder dan het bassman kanaal, misschien dat daar het euvel ligt. de warmte en sound van de amp word natuurlijk ook bepaalt door de gitarist die over de amp heen speelt, en de settings uiteraard, misschien verschilt het daardoor:???:

Misery Signals
2 februari 2009, 23:09
Euh, Ik vind die Supersonic vrij veelzijdig maar ook beduidend minder klinken. Wilde 'm kopen ooit bij Music Store en heb hem toen uitvoerig getest. Meer dan een uur op gespeeld met een Tele en een Gibson LP en alle functies getest over een hoop instellingen. Is al wel even geleden. De V30 speaker doet ook niet veel goed in zo'n combo. Hij haalt het gewoon niet. Zet er maar een Bassman of Twin tegen en A/B eens. Ik begrijp best dat je je amp wil verdedigen hoor...

MS

the sure thing
2 februari 2009, 23:36
Euh, Ik vind die Supersonic vrij veelzijdig maar ook beduidend minder klinken. Wilde 'm kopen ooit bij Music Store en heb hem toen uitvoerig getest. Meer dan een uur op gespeeld met een Tele en een Gibson LP en alle functies getest over een hoop instellingen. Is al wel even geleden. De V30 speaker doet ook niet veel goed in zo'n combo. Hij haalt het gewoon niet. Zet er maar een Bassman of Twin tegen en A/B eens. Ik begrijp best dat je je amp wil verdedigen hoor...

MS+1. Ik heb de Supersonic ook uitvoerig getest. Juist uitvoerig getest, omdat ik er wel "leuke" geluidjes eruit kon halen, maar telkens het "net niet" gevoel erbij had. Toen ben ik uiteindelijk maar een Deluxe gaan testen en vond dat eigenlijk een kut-amp. De Fender reissue twin en en de Bassman reissue vond ik al fijner klinken. TOen nog even een Koch multitone aan de tand gevoeld, maar na 5 minuten maar weer uit gezet. Koch en ik zal nooit een match worden.... En ze stonden allemaal in dezelfde muziekzaak naast elkaar....