PDA

View Full Version : Helix Board 24 firewire



tjonk
30 januari 2009, 19:59
Tjow!

Is er iemand die ervaring heeft met een Phonic Helix Board 24? Ik overweeg zo'n apparaat aan te schaffen met de band om wat opnames te maken.

Nu was ik benieuwd of iemand weet wat de kwaliteit van opnamen is (veel/ weinig ruis, gebruiksvriendelijkheid) en of het firewire gebeuren goed en stabiel werkt.

Mocht het nu allemaal direct dikke bagger zijn, heeft iemand dan suggesties voor iets anders (ongeveer in de range 400-800 euro), liefst wel met firewire en mic pre's (Alesis multimix is bekend....).

Latorz.... (en Oant Moarn:blast:)

Roman
31 januari 2009, 09:04
ah, goeie!

Phonic is een budget merk, maar maakt fantastisch spul. Het spul werkt prima, en ook altijd een goede "interface". Het werkt dus fijn.
De kwaliteit is gemiddeld, betreft pre-amps etc. De hardware zelf is van degelijke kwaliteit.

Budget spul is natuurlijk nooit lange-termijn spul, maar dergelijke apparaten zul je ook niet je hele leven lang gaan gebruiken. Dus op een afschrijving van, zeg, 5 jaar heb je prima spul.

Als je nieuw bent in de recording is een dergelijke apparaat een prima oplossing!

tjonk
31 januari 2009, 20:21
Hee Roman,

Bedankt, dat zijn de reacties waar mensen iets aan hebben, ik denk dat het die gaat worden.
Is Cubase wat er bij zit ook een beetje makkelijk of moet je daar een een jaar voor studeren?

Groeten
Tim

Roman
31 januari 2009, 20:55
Qbeest leer je gaande weg, RTFM is nog steeds heer en meester :blast: