PDA

View Full Version : De ideale combinatie om elektrisch te spelen



gitaardocphil
30 januari 2009, 17:27
Ik weet totaal niet of dit onderwerp al bestaat, en hoe kan ik hier vinden of een onderwerp al bestaat? (als "newbie")?
Ik heb een aantal pracht elektrische gitaren, en versterkers.
Maar: mijn voorkeur gaat uit naar de volgende manier om te spelen, dit zonder ook maar iemand te storen, en last but not least om jouw behendigheid of "skills" te verbeteren, zonder actief in een band te spelen.
1) elektrische gitaar (mijn all-time favoriet" is een Duesenberg 49er of DTV outlaw Duesenberg = 49er, maar met een f opening, semi-hollow dus).
2) een fantastische uitvinding is de korg pandora serie zoals de PX4D en opvolger PX5D, er zijn uiteraard andere en misschien betere toestellen, maar deze passen perfect in een jas zak.
3) koptelefoon (voor 25€ heb je een zeer degelijke)
4) input: elektrische gitaar
output: koptelefoon
5) je hebt om en bij de 200 effecten, zoals een variatie van "amps" en "effecten" gaande van akoestisch tot metal.
6) ritme is uitgebreid aanwezig, en je zoekt de sound die je wil, en je kan een tijd spelen, MAAR vooral oefenen en leren om op je eentje riffs en licks te spelen, het volgen van het ritme laat je toe om op korte tijd behoorlijk goed te spelen, zonder iemand te storen. Sinds ik meer en meer 1 of beide gebruik is mijn gitaarspel er wel sterk op verbeterd, vooral het volgen van ritme.
Zijn er anderen die op dezelfde manier spelen? Ik vermoed van wel. Je kan uiteraard ook ipv de "headset" via je versterker spelen, maar persoonlijk vind ik dat je via dit systeem op 1 maand meer progressie maakt dan op 6 maand

kenx
30 januari 2009, 18:30
Hallo,

eerlijk gezegd snap ik het nut niet in van dit topic, misschien moet je het me even uitleggen?
En ten tweede, dit topic staat niet in het juiste subforum, en is bij deze dus gerapporteerd.

Mvg,

kenny

geertjan_83
31 januari 2009, 11:33
Vroeger speelde ik met een digitech RP200 over een transistor versterker, toen ik overstapte naar een buizenamp had ik die digitech niet meer nodig. Ik gebruik hem nu om te oefenen op een soortgelijke manier als jij denk ik.

Ik heb hem alleen bij mij pc staan, computerboxjes aangesloten op de uitgang van de RP, Gitaar erin, koptelefoon uitgang van pc aangesloten op de "jam along" ingang van de RP, en je hebt een ideale oefenset om mee te jammen met mp3-tjes, youtube etc. En eventueel kan ik er ook nog een koptelefoon op aansluiten!

JP074
31 januari 2009, 11:41
Hey,

overdag speel ik gewoon over Marshall JVM,

na 22.00 uur 's avonds speel ik over mijn Boss GT 8 via de mixer met backings of drumcomputer en hoofdtelefoon. Gaat prima. Eerlijk gezegd snap ik dit topic ook niet zo....

Mzzl.