PDA

View Full Version : cort gitaren



LaszloVersteeg
30 januari 2009, 13:35
wie heeft 'n cort en wat vind hij of zei ervan?:dance:
heb zelf 'n x2, en voor z'n prijs kwaliteit ben ik er heel tevreden over. En vind dat de duurdere corts helemaal top zijn:)


ik heb trouwens geen zin in dingen zoals; cort is brandhout of spaar door voor 'n fatsoenlijke gitaar.

Quadrifoglio
30 januari 2009, 13:52
Volgens mij heb ik een S2550
http://www.lecoinsono.com/upload/66910(3225).jpg -> zo eentje dus

Harstikke fijn gitaartje voor het geld (toen 495 in gulden voor een gebruikte). Mighty Might pickups, Wilkinson tremolo, fijne hals. Nee, ik klaag niet. OK, het kan allemaal beter maar Cort is zeker niet zo slecht;)

bert k
30 januari 2009, 14:16
ik heb trouwens geen zin in dingen zoals; cort is brandhout of spaar door voor 'n fatsoenlijke gitaar.
Dat zal je over Cort niet snel horen. Het staat best bekend als goeie kwaliteit. Ik heb een Cort bas, prima instrument, mooie klank, licht bespeelbaar en heel netjes afgewerkt.

Madcow
30 januari 2009, 14:21
ik heb een cort m 600. En ik ben er trots op!! Hij speelt geweldig! rond de 400 euro is hij maar.

st.robot
30 januari 2009, 14:28
ik heb een cort x-6

heel goeie gitaar qua feel enzo, maar de floyd rose heb ik er toch maar uitgezwierd, ik vond 'm een beetje snel ontstemmen (maar dat kan aan mij liggen, ik weet helemaal ni hoe je zo'n ding moet hanteren)

voor de rest niet over te klagen

k3nny
30 januari 2009, 16:41
Had ook een cort X-6 en was er zeer tevreden over, idd is de floyd rose niet echt perfect om mee te scheuren maar wat wil je voor dat geld... Lekker hals en zware body, dat was een echt scheurijzer :dance:

LaszloVersteeg
2 februari 2009, 10:46
ik ben nu helemaal verliefd op een prs vormige cort (ben ff de naam kwijt:P) 450 euro, supermooie boddy, leuke inlays, liggen emg-Hz elementen in, misschien worden dat nog echte emg's.

voor 450 een hele goeie linkshandige gitaar, niet slecht toch?


al hoop ik nog steeds dat ze de X-11 of X-custom linkshandig gaan maken:dance:

Madcow
2 februari 2009, 13:54
laszlo de gitaar die jij wilt heet de M-600. die gitaar heb ik in het rechtshandig:seriousf:

pupanus1
2 februari 2009, 14:18
Hmm ik heb bij Peter Verspuy een M-600 getest en die vond ik echt helemaal niks.

MAAR ik denk echt dat ik een maandagmorgen model in mn handen had. Hele ruwe afwerking van de fretten (ook niet even recht allemaal). Plus dat het palissander van het fretboard kurkdroog was. Lak was niet echt mooi een hoop schoonheidsfoutjes erin. Beetje jammer dus :)

Keesz
2 februari 2009, 18:19
Ouwe corts zijn vaak echt onwijs goede gitaren, beetje matsumoku ripp offs, koperen hardware, meerdere laags bodies enzo, erg goede planken!

Madcow
2 februari 2009, 18:21
de afwerking op mijn gitaar is super hoor! geen uitstekende frets (wat een vintage gitaar wel had...) gewoon goed, zeker voor zijn prijs

A_monkey
2 februari 2009, 20:51
maar verkopen ze cort gitaren in a'dam of evt online? enige plaats dat ik ze gezien heb was in indonesië :sneaky:

Apenzoon
3 februari 2009, 01:05
In Indonesië worden ze gebouwd geloof ik.

Bij veel muziekzaakjes hebben ze wel wat van Cort. Vaak worden ze als beginnersgitaar aangeboden. Dat is geen verkeerde start. Ik heb zelf een Cort basgitaar en die is best in orde. Daar heb ik overigens maar 100 euro voor betaald met tas en een extra set snaren. Die kwam uit de verhuur.

no 1 hops
3 februari 2009, 07:25
heb zelf een cort s2600 en kan alleen maar positief over die gitaar zijn.
wat betreft uitstekende frets, die kom je ook bij andere nieuwe gitaren tegen.
misschien kun je via de importeur erachter komen welke winkel cort in zijn pakket heeft

bert k
3 februari 2009, 10:03
Ik weet niet beter of Cort komt uit China.

Apenzoon
3 februari 2009, 10:14
Mijn bas zou uit de 'ibanez-fabriek' in Indonesië komen. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet klopt.

Misery Signals
3 februari 2009, 10:27
Dat kan zeker kloppen.

Mijn eerste gitaar was een Cort Les Paul model in 1996. Goede afwerking en lekker gewicht. Helaas had ik enkel maar een Rebel 20 watt transistortje en achteraf de Valvestate reeksen met de gain open en dat floot behoorlijk. Ik denk dat moest ik ze nu nog hebben en ze aansluiten op mijn stacks, ik er een degelijk geluid mee zou hebben.

MS

Nobler
3 februari 2009, 11:55
Over wat waar vandaan komt even het volgende:
Voor zover ik weet zijn verreweg de meeste gitaarfabrieken in Azië (Japan, China, Korea, Indonesie enz.) zelfstandig, en hebben de meeste merken van gitaren die in Azië gemaakt worden geen eigen fabrieken. Zo'n merk (goedkope, al dan niet bekende merken, maar ook bekende merken inclusief Epiphoon en Ibanez, dus ook duurdere merken), geven zo'n fabriek opdracht een bepaald aantal gitaren van een bepaald ontwerp te maken. In het begin gebeurde dat alleen nog in Japan, toen Korea, toen China enz. Telkens verschuift de productie van de goedkoopste gitaren naar een land waar de lonen nog laag zijn (in Japan kun je daar niet meer van spreken), en het mooie is dat in elk van die landen de (gemiddelde) kwaliteit van de gitaren snel stijgt. Je kunt inmiddels echt niet meer zeggen dat alle gitaren uit China of Indonesie bagger zijn. Er komt echt nog wel troep vandaan, maar gelukkig zit er ook veel prima spul tussen met in ieder geval een hele gunstige prijs/kwaliteit verhouding.

Apenzoon
3 februari 2009, 12:09
Over wat waar vandaan komt even het volgende:
Voor zover ik weet zijn verreweg de meeste gitaarfabrieken in Azië (Japan, China, Korea, Indonesie enz.) zelfstandig, en hebben de meeste merken van gitaren die in Azië gemaakt worden geen eigen fabrieken. Zo'n merk (goedkope, al dan niet bekende merken, maar ook bekende merken inclusief Epiphoon en Ibanez, dus ook duurdere merken), geven zo'n fabriek opdracht een bepaald aantal gitaren van een bepaald ontwerp te maken. In het begin gebeurde dat alleen nog in Japan, toen Korea, toen China enz. Telkens verschuift de productie van de goedkoopste gitaren naar een land waar de lonen nog laag zijn (in Japan kun je daar niet meer van spreken), en het mooie is dat in elk van die landen de (gemiddelde) kwaliteit van de gitaren snel stijgt. Je kunt inmiddels echt niet meer zeggen dat alle gitaren uit China of Indonesie bagger zijn. Er komt echt nog wel troep vandaan, maar gelukkig zit er ook veel prima spul tussen met in ieder geval een hele gunstige prijs/kwaliteit verhouding.


+1.

Daarom was mijn Ibanez-fabriek tussen haakjes. :dance:

LaszloVersteeg
5 februari 2009, 10:41
Hmm ik heb bij Peter Verspuy een M-600 getest en die vond ik echt helemaal niks.

MAAR ik denk echt dat ik een maandagmorgen model in mn handen had. Hele ruwe afwerking van de fretten (ook niet even recht allemaal). Plus dat het palissander van het fretboard kurkdroog was. Lak was niet echt mooi een hoop schoonheidsfoutjes erin. Beetje jammer dus :)

waarschijnlijk had je idd 'n maandagmorge model, want die m-600 waar ik op heb gespeeld heeft al die problemen niet. fretten zijn goed, lak is afgewerkt, en er zitten emg hz's in(die zitten niet op de rechtshandige versie)