PDA

View Full Version : Fender Bronco (project, P90-strat-pu-formaat suggesties?)



Chris Winsemius
30 januari 2009, 12:32
Hoi allemaal

Net 'n '71 Fender Bronco bemachtigd, hierbij 'n fotootje v/e andere:
http://fenderbronco.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bronco71.jpg
(Die van mij is iets minder origineel maar dat geeft niet, hij moet wat ver- en hersteld worden).

Anyway: ik zoek 'n P90 element in Strat-pu-formaat, misschien is dat weleens eerder hier voorbij gekomen maar ik ben zeer benieuwd naar opties en ervaringen. 't Moet iig. kwaliteit zijn en zonder zagen/boren te monteren zijn, potjes en cap worden dan ook vervangen (oude onderdelen worden netjes verwijderd en opgeborgen).

De gitaar klinkt unplugged gewoon goed, behoorlijk wat resonantie en zeker veel "vibe". De vorige eigenaar gebruikte 'm voor slide, ik wil dat ook doen maar hij moet ook goed werken voor normaal gitaarspeel.

Qua P90 in strat-pu-formaat zoek ik iets wat vol klinkt maar ook open. Rauw mag/moet ook maar zonder af te doen aan transparantie en clean.

BvD!!!

skabouter
30 januari 2009, 12:38
Tof man, gefeliciteerd! Leuk ding, khad eens een Hondo II kopietje ervan, was erg leuk modelletje! Verder kan ik je niet echt helpen met de PU`s, of je moet er 2 dikke actieve EMG`s in willen :D

Orpheo
30 januari 2009, 12:47
dimarzio sls1. die moet je hebben. p90 in stratformaat


enjoy!

Chris Winsemius
30 januari 2009, 12:57
dimarzio sls1. die moet je hebben. p90 in stratformaat


enjoy!

Hoi Orph!

Thanks, heb je daar 'n linkje van? Ik kon 'm niet vinden op de DM-site....

bvD!

barno
30 januari 2009, 13:01
wat een geweldig mojo gitaartje! voor slide lijkt me zoiets super.

Spitfire
30 januari 2009, 13:33
Hoi Orph!

Thanks, heb je daar 'n linkje van? Ik kon 'm niet vinden op de DM-site....

bvD!

Komt omdat het een SDS-1 is ;) En hij staat er gewoon op :satisfie:

Orpheo
30 januari 2009, 13:40
Komt omdat het een SDS-1 is ;) En hij staat er gewoon op :satisfie:

oeps :P ja die dus, ghehe.


sls is volgens mij een code van seymour duncan.

Chris Winsemius
30 januari 2009, 13:50
Ik zoek echt 'n P90 type, liefst ook qua constructie. Als die door jou voorgestelde DM het typische opgefokte mid v/e DM heeft valt die voor mij af maar ik sta voor alle suggesties open.

Iemand ervaringen met deze PU?:
Strat P 90 (http://www.bg-pups.com/sc.html)

Orpheo
30 januari 2009, 14:00
Ik zoek echt 'n P90 type, liefst ook qua constructie. Als die door jou voorgestelde DM het typische opgefokte mid v/e DM heeft valt die voor mij af maar ik sta voor alle suggesties open.

Iemand ervaringen met deze PU?:
Strat P 90 (http://www.bg-pups.com/sc.html)

het probleem is, en dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik, dat een p90 gewoon een compleet andere constructie is. 2 magneten, geen magneten als polepieces, brede spoel ipv smalle spoel...als je dat in een stratsingle wilt prakken, moet je compromissen sluiten...

die stratp90 heeft wel 2 magneten, maar moeten wel HEEEL sterk zijn willen ze net zo'n breed veld opwekken...

Lijkt me echter wel interessant!

Chris Winsemius
30 januari 2009, 14:07
het probleem is, en dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik, dat een p90 gewoon een compleet andere constructie is. 2 magneten, geen magneten als polepieces, brede spoel ipv smalle spoel...als je dat in een stratsingle wilt prakken, moet je compromissen sluiten...

die stratp90 heeft wel 2 magneten, maar moeten wel HEEEL sterk zijn willen ze net zo'n breed veld opwekken...

Lijkt me echter wel interessant!

Yep, spoel tussen de magneten/etc.

Deze gebruikt keramische magneten:


Iemand ervaringen met deze PU?:
Strat P 90 (http://www.bg-pups.com/sc.html)

Orpheo
30 januari 2009, 14:10
Yep, spoel tussen de magneten/etc.

Deze gebruikt keramische magneten:

ja, gelezen. maar dan nog... dan moet je spoel een dunne(re) draad hebben met veel weerstand, om het hoog en mid te temperen van de ceramische magneet...

Chris Winsemius
31 januari 2009, 11:28
Update tussendoor;
gisteravond de hals recht(er) gezet, moet nog wel kijken hoe ik de tremolo (uniek ding, totaal anders dan Strat/Mustang/Jazzmaster-trems) goed afgesteld krijg.
Topkam moet iig. vervangen worden.

Ondanks de 24" schaallengte voelt ie "niet vreemd aan", de hals is fors/dik maar zeer comfortabel.

Luke-wannabe
31 januari 2009, 11:36
Nice! Mijn neef heeft zo'n ding, dus ik ken ze wel. Super vet Mustang achtig gitaartje voor een shitload minder geld!

Chris Winsemius
31 januari 2009, 12:22
Nice! Mijn neef heeft zo'n ding, dus ik ken ze wel. Super vet Mustang achtig gitaartje voor een shitload minder geld!

Ok! Weet jij toevallig iets meer over de afstelling v/d tremolo?

Qua prijzen: zag op 'n Zwitserse site v/e vintageshop 'n mint condition '66 Mustang voor 1800 kazen/horloges en 'n zwarte '76 Bronco voor 1200 kazen/horloges.. (had zelf 'n groter verschil verwacht).

Bij de '64 MusicMaster II vond ik het element bij de hals behoorlijk bruikbaar, bij deze gitaar vind ik dat (zelf) behoorlijk minder maar dat wordt binnenkort opgelost.

Wel grappig: routing voor 'n Strat-pu maar dan met het gedeelte voor de aansluitingen aan de hals-kant ipv. aan de brug-kant.

Luke-wannabe
31 januari 2009, 14:08
Nee ik weet niets over die trem. Lijkt me een beetje zelf uitvogelen of even googlen.
Valt me mee, die prijzen. Maar 1800 is vrij weinig voor een 66 Mustang en 1200 weer wat veel voor een 76 Bronco. Rare prijzen houden die Zwitsers erop na :D

Mr.Fingers
31 januari 2009, 14:40
Misschien moet je maar eens gaan piepen op het shortscale-forum: http://www.shortscale.org/

Chris Winsemius
31 januari 2009, 16:23
Misschien moet je maar eens gaan piepen op het shortscale-forum: http://www.shortscale.org/

Piepen: GSM-forum? ;)

THANKS!
Net aangemeld aldaar. Ben blij dat ik weer 'n short-scale Fender heb na die (verkochte) '64 Musicmaster en (ontvreemde) '68 Mustang Bass.

Mr.Fingers
31 januari 2009, 16:31
graag gedaan. Ooit (als ik die tweede rickenbacker-bass heb) koop ik me een jaguar of mustang (de gitaar, niet de auto ;))

Thunders1988
31 januari 2009, 17:13
Die BG Pickups schijnen heel goed te zijn... De mensen op TDPRI zijn er erg over te spreken. Ik zit er zelf ook aan te denken om zo een PU te bestellen voor een esquire project. Ook mooi dat de prijs niet overdreven hoog is!

Mooi gitaartje trouwens. :)

Mitch
31 januari 2009, 17:43
Chris aan de offset gitar! Cool!

Chris Winsemius
31 januari 2009, 17:47
Die BG Pickups schijnen heel goed te zijn... De mensen op TDPRI zijn er erg over te spreken. Ik zit er zelf ook aan te denken om zo een PU te bestellen voor een esquire project. Ook mooi dat de prijs niet overdreven hoog is!

Mooi gitaartje trouwens. :)

Thanks, ik ben zo trots als 'n aap met 70 piemels ;)

Ik had al 'n mailtje terug van Bryan van BG PU's. Hij vertelde trouwens dat die Strat-P90-PU goed zo werken met 250k pots. Misschien dat ik ook nog wat voor 'n Strat-projectje bestel (of later).

Mocht je met mij "mee willen liften"; mail me maar.

mVg/fijn weekend!

Thunders1988
31 januari 2009, 19:01
Thanks, ik ben zo trots als 'n aap met 70 piemels ;)

Ik had al 'n mailtje terug van Bryan van BG PU's. Hij vertelde trouwens dat die Strat-P90-PU goed zo werken met 250k pots. Misschien dat ik ook nog wat voor 'n Strat-projectje bestel (of later).

Mocht je met mij "mee willen liften"; mail me maar.

mVg/fijn weekend!

:seriousf:

Tof! Ik stuur je zo een PM.