PDA

View Full Version : Ja hoor, de Van Amps Soul-Mate dus!



jpb
30 januari 2009, 11:19
De perfecte oplossing voor (Fender) non-reverb amps. Analoog met kleine Accutronics veer in het doosje dus geen digitale toestanden. Simpel en organisch. Laat signaal intact en voegt een subtiele presence toe die je ook bij buizenreverbs hoort. Zeer subtiel (input en dwell) en goed in te stellen; geen bijgeluiden etc.

Erg duur (€ 332,-) maar topkwaliteit en per versterker heb ik nu perfecte reverb voor maar € 110,67....zo kun je het ook zien.

the sure thing
30 januari 2009, 11:50
Plaatjes!!!!!!

jpb
30 januari 2009, 14:07
http://www.vanamps.com/solemate.htm

imlikeajungle
30 januari 2009, 18:30
En hoe ver gaat de reverb? Kan je vergelijken met een ouwe Fender reverb?

shredneck
30 januari 2009, 19:54
De perfecte oplossing voor (Fender) non-reverb amps. Analoog met kleine Accutronics veer in het doosje dus geen digitale toestanden. Simpel en organisch. Laat signaal intact en voegt een subtiele presence toe die je ook bij buizenreverbs hoort. Zeer subtiel (input en dwell) en goed in te stellen; geen bijgeluiden etc.

Erg duur (€ 332,-) maar topkwaliteit en per versterker heb ik nu perfecte reverb voor maar € 110,67....zo kun je het ook zien.


Perfect? Lijkt me niet toch. Bij een Twin zit de reverb Na de preampbuizen, die kun je dus nog op zijn flikker geven met een booster, dan heb je nog steeds pristine heldere reverb.
Doe je dat in jou situatie, dan hoor je een reverb die een vervormde amp ingaat. Dat is echt een ander effect.

Kan me wel voorstellen dat het werkt hoor, het is een oud concept, maar perfect...mwa..

jpb
30 januari 2009, 22:30
En hoe ver gaat de reverb? Kan je vergelijken met een ouwe Fender reverb?
Ik denk het niet; kritiek op de SM is dat hij niet ver genoeg gaat voor de echte surfjongens...

jpb
30 januari 2009, 22:38
Perfect? Lijkt me niet toch. Bij een Twin zit de reverb Na de preampbuizen, die kun je dus nog op zijn flikker geven met een booster, dan heb je nog steeds pristine heldere reverb.
Doe je dat in jou situatie, dan hoor je een reverb die een vervormde amp ingaat. Dat is echt een ander effect.

Kan me wel voorstellen dat het werkt hoor, het is een oud concept, maar perfect...mwa..

Zeg wijsneus, perfect is voor ieder verschillend. Bovendien zijn mijn amps clean, want zo speel ik graag dus er is geen probleem. Pedalen die ik heb gaan dus vóór de reverb. Ook geen probleem. Verder gaan de zo gewilde Fender Reverb-tanks ook gewoon vóór de pre-amp; weer geen probleem...

imlikeajungle
31 januari 2009, 10:43
Jpb, waar gekocht en hoeveel?

jpb
31 januari 2009, 16:48
Jpb, waar gekocht en hoeveel?
Bij www.loopersparadise.de (Frank Post). Hij had de vintage black in voorraad. € 315,- + € 17,- verzendkosten. Tweedehands uit US kan ook, hoewel ze niet vaak worden aangeboden. $200-250 moet wel lukken, maar dan heb je nog invoerrechten en je moet een 12V uit 230V adapter bij Van Amps bestellen. Dan schiet je al snel over de $300 met al het gedoe. Hij is nogal specifiek over het gebruik van de juiste adapter. Ik heb niet uitgezocht of die adapter van hem ook noodzakelijk is (ik denk het niet), maar dan vervalt de garantie.

RF
31 januari 2009, 17:02
www.premiumpedals.nl heeft ze ook

imlikeajungle
31 januari 2009, 17:03
Kan je de plug verwisselen op de adapter? Ik bedoel dit:

http://www.good-battery.com/images/products/big/ac-adapter.jpg

Terwijl het bij dit niet kan:

http://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50261741/AC_DC_Adapter_for_MP3_player.jpg

shredneck
31 januari 2009, 19:59
Zeg wijsneus, perfect is voor ieder verschillend. Bovendien zijn mijn amps clean, want zo speel ik graag dus er is geen probleem. Pedalen die ik heb gaan dus vóór de reverb. Ook geen probleem. Verder gaan de zo gewilde Fender Reverb-tanks ook gewoon vóór de pre-amp; weer geen probleem...


Hahaha,wijsneus? relax dude! Wat ik aanhaalde zijn gewoon de feiten, ik heb het niet bedacht maar zelf ervaren....en ik ben niet de enige. Als je een beetje luid gaat spelen zul je het wel merken. Ik vind ze overigens ook veel te beschaafd, niet te vergelijken met de Fender reverbs die veel verder gaan.

Veel plezier met dat apparaat, als het voor jou werkt is het mooi toch? Ik vind het niet veel.

tillens
31 januari 2009, 23:56
Mooi ding man! Ben al tijdje op zoek naar zoon reverb! Heb een lanilei gehad, maar zodra ik em inprikte, dan was het beurt, helft van mijn volume weg etc.. hoe is dat bij de sole mate....????

grtz peter

jpb
1 februari 2009, 13:48
@ Tillens, nee, geen volume verlies, ongeacht de standen van de input en dwell.

@ Wijsneus, ik denk dat het veel te maken heeft met speelstijl, input/dwell op de helft is voor mij al genoeg. Op hoger volume geen problemen hoor. En een inboard/outboard fender reverb, daar kan geen pedaal tegenop, da's logisch. Welke reverb gebruik jij dan? Er zit nog al wat reverb in die clips van je band..

shredneck
1 februari 2009, 16:08
@ Tillens, nee, geen volume verlies, ongeacht de standen van de input en dwell.

@ Wijsneus, ik denk dat het veel te maken heeft met speelstijl, input/dwell op de helft is voor mij al genoeg. Op hoger volume geen problemen hoor. En een inboard/outboard fender reverb, daar kan geen pedaal tegenop, da's logisch. Welke reverb gebruik jij dan? Er zit nog al wat reverb in die clips van je band..



Dat is allemaal Line6 ivm geen geld voor studio ( en dat hoor je! )
Nee, daar ben ik niet heel trots op, zou ook nooit meer zelf een demo proberen te produceren, echt niet iets voor mij. Band ligt een beetje stil, projecten zat nu.

Anyway, ik gebruik live een plexi met 4x12, attenuator ertussen met de lineout naar de ingang van een twin waar de reverb vol open van staat. In die twin zit een andere reverb dan standaard, meer veren zeg maar. Klinkt al seen klk, je verzuipt er gewoon in als het moet. Ik heb zo'n fender reverb (externe) wel eens voor mijn plexi (metropoulis) gehad....maar dat werkt niet mooi vind ik. Misschien als je V1 vervangt door een cleaner buisje of zo....

Dirtypool
8 februari 2009, 13:55
Die voor de Eu zijn wel aangepast aan de strengere milieu-eisen he.
Ander soldeersel etc
Ik vind m erg goed klinken alleen gebruik m nooit.
2 keer aangesloten gehad en voor de rest zit ie maar in mijn koffer.
Ik heb de tweed en kocht m bij pedaler.eu vorig jaar de enige EU importeur.
Doe een search op youtube, staan een paar goede clips op.

Die van mij mag weg incl orig. adapt voor 250 + verzendkosten, ding is echt nieuw