PDA

View Full Version : Vervanging voor mn BagEnds



Nocki
30 januari 2009, 10:44
Hoi,

Na een half gjaar gespeeld te hebben met mn BagEnds ben ik toch flink aan het twijfelen. Ongetwijfeld zijn dit de beste speakers die ik ooit gehoord heb maar ben nog niet 100%.
Mijn idee is dat ze niet helemaal bij mijn spel/sound horen. Misschien zei Yoeri het goed toen hij het had over te "hifi"...

Al met al wil ik dus eens iets anders proberen. Yoeri had het al over de Bogner Cubes die hij enorm goed vindt of de PL Clubcab (Paul heeft trouwens een enorm mooie nieuwe site! en een geweldige review in een duits gitaarmagazine met zn clubcab. check het eens!)

Ik wil dus binnenkort eens kijken naar de Bogner Cubes en de Bogner oversized 2x12's.
Die heb ik nog nooit gehoord dus ben erg beniuwd hoe die combi werkt...

Zijn er nog cabs die ik zou kunnen proberen? iemand een idee?

BeeJee
30 januari 2009, 11:14
Mesa's met EV zijn ook goed. Ik heb zelf zowel de bagends als de mesa 1x12's. Beiden errug lekker. De mesa's zijn open back. Geeft een andere feel. Jou kennende zul je die mesa's vast al weleens in je bezit hebben gehad, anders: de moeite waard om eens te proberen.

Nocki
30 januari 2009, 11:25
Mesa's met EV zijn ook goed. Ik heb zelf zowel de bagends als de mesa 1x12's. Beiden errug lekker. De mesa's zijn open back. Geeft een andere feel. Jou kennende zul je die mesa's vast al weleens in je bezit hebben gehad, anders: de moeite waard om eens te proberen.

Bedankt voor je bericht. De Mesa's heb ik inderdaad al een aantal keer gehad en ik moet zeggen dat ik de BagEnds beter vind maar dat ze beide in dezelfde hoek kwa sound zitten.

Het mag naar mijn zinn wat meer "gitarig" gaan klinken. De Mesa's en de BagEnds zijn beide wat meer in de fullrange hoek...

Raffie
30 januari 2009, 13:36
Ik ben totaal onder de indruk van mijn genz-benz g-flex 212

Strak , definitie , helder , punch , lichtgewicht ...

Heb 'm gelukkig 2dehands gevonden 2 maanden oud mint, voor 400 euro , kosten nieuw 750 , maw niet goedkoop voor een 2x12 ...

Lees de reviews maar eens op HC

R

morris
30 januari 2009, 15:02
PL CLubcab of Bogner Cubes. Ligt eraan welk formaat (2x12 of 1x12) je prefereert. Ik heb zowat alle andere alternatieven gehad, maar dit zijn IMO gewoon de beste speakers op de markt op dit moment.


Morris

Angel
30 januari 2009, 16:12
PL CLubcab of Bogner Cubes. Ligt eraan welk formaat (2x12 of 1x12) je prefereert. Ik heb zowat alle andere alternatieven gehad, maar dit zijn IMO gewoon de beste speakers op de markt op dit moment.


Morris

+1
Indien je denkt aan een 2x12", denk dat aan deze. Dit is gewoon het beste wat er op de markt is en het is makkelijk te transporteren. Die Bogner oversided-cab is gewoon belachelijk onhandig.

Mocht ik ooit terug overstappen op een top met cab, koop ik me onmiddellijk bij Paul een nieuwe clubcab. Er gaat gewoon niets boven.
Mail of bel Paul en vraag om te mogen komen testen, kan je eventueel nog je speakers zelf aanpassen naar je keuze.

Lexvandoef
30 januari 2009, 16:24
Mocht ik ooit terug overstappen op een top met cab, koop ik me onmiddellijk bij Paul een nieuwe clubcab. Er gaat gewoon niets boven.
Mail of bel Paul en vraag om te mogen komen testen, kan je eventueel nog je speakers zelf aanpassen naar je keuze.

Ga je weer over op een rack?

Angel
30 januari 2009, 16:27
Ga je weer over op een rack?

Ik niet. Ben net mijn nieuw setje in elkaar aan het steken.

Gibson/Tele -> Silvermachine Wah -> Vector -> Dr.Z Carmen Ghia
In de Vector
Tuner: Peterson
Lp1: OCD
Lp2: Crunchbox
Lp3: Red Snapper
Lp4: RC Booster
Lp5: Modfactor(komt volgende week binnen, dus voorlopig de Arion SCH-1)
Lp6: Timefactor

LordRiffenstein
30 januari 2009, 16:34
PL CLubcab of Bogner Cubes. Ligt eraan welk formaat (2x12 of 1x12) je prefereert. Ik heb zowat alle andere alternatieven gehad, maar dit zijn IMO gewoon de beste speakers op de markt op dit moment.


Morris

Wat die Limburger zei!!! :rockon: :seriousf:

Lexvandoef
30 januari 2009, 16:38
Ik niet. Ben net mijn nieuw setje in elkaar aan het steken.

Gibson/Tele -> Silvermachine Wah -> Vector -> Dr.Z Carmen Ghia
In de Vector
Tuner: Peterson
Lp1: OCD
Lp2: Crunchbox
Lp3: Red Snapper
Lp4: RC Booster
Lp5: Modfactor(komt volgende week binnen, dus voorlopig de Arion SCH-1)
Lp6: Timefactor

Ah vandaar, ik vatte 'mocht ik ooit weer terug overstappen op head en cab' op als, ik ga weer terug naar een rack :seriousf:

Maar die Hook beviel toch niet?

Angel
30 januari 2009, 16:53
Ah vandaar, ik vatte 'mocht ik ooit weer terug overstappen op head en cab' op als, ik ga weer terug naar een rack :seriousf:

Maar die Hook beviel toch niet?

Jawel, maar ben het gesleep beu. Mocht de hook verkocht geraken, denk ik onmiddellijk aan de Hook-combo.

Lexvandoef
30 januari 2009, 17:04
Jawel, maar ben het gesleep beu. Mocht de hook verkocht geraken, denk ik onmiddellijk aan de Hook-combo.

Ah vandaar, ik ben bang dat ik het gesleep ook ooit nog wel beu wordt, ben al niet zo groot en om dan al die zooi mee te slepen :cheerup:.

Nocki
30 januari 2009, 19:07
Iedereen enorm bedankt! Ik zal ze eens gaan beluisteren...

Nogmaals De bagends zijn super maar net mn ding niet denk ik.
Ik ben bijna bij mn ideale setup. Wanneer ik de speakers in orde heb is het enige wat ik nog zou willen een tube screamertje in een loopje...

hole
30 januari 2009, 19:15
Wanneer ik de speakers in orde heb is het enige wat ik nog zou willen een tube screamertje in een loopje...

Ik heb nog wel een leuke te koop :seriousf: ;)

FNaRK
30 januari 2009, 21:01
Ik ben bijna bij mn ideale setup.

Nocki .... fijne vent ...


YEAH RIGHT ....

:seriousf:

kassie
30 januari 2009, 21:52
Iedereen enorm bedankt! Ik zal ze eens gaan beluisteren...

Nogmaals De bagends zijn super maar net mn ding niet denk ik.
Ik ben bijna bij mn ideale setup. Wanneer ik de speakers in orde heb is het enige wat ik nog zou willen een tube screamertje in een loopje...

haha heb je al die apparatuur, en dan uiteindelijk een simpel tubescreamertje als de missing link. I love it.

Bernd Veenema
30 januari 2009, 22:48
Ik zou zeker ook de volgende 2 opties overwegen:

- Kool & Elfring. Je kunt bij deze cabinetbouwers rustig op bezoek gaan om hun assortiment kasten te testen met elke mogelijke speakercombinatie! Dit lijkt mij een aardige mogelijkheid om uit te vinden welke speakers je wilt en welk formaat kast.

- Vernet 2x12MK. Ik moet deze kast wel aanprijzen omdat ik er zelf 1 besteld heb. Het is echt een retegoeie kast!

Verder zijn de Bogner Cubes ook te gek. Ik heb er eentje zelf gebouwd en ik vind de mijne al super. Hoe goed zal de echte dan wel niet zijn!

PS: De Byoc delay bevalt super! De T-Rex reptile is achteraf maar een matig ding.

Nocki
31 januari 2009, 00:16
Fijn dat de delay bevalt. het is idd een fijn ding!

Ik wil idd niet zeggen dat ik nu voor altijd klaar ben maar de basis is nu wel ver goed. een TS zou erg leuk zijn voor erbij.

Wel denk ik dat ik iets anders wil kwa fx. 2 G-majors zouden me net wat meer mogelijkheden geven. Dan heb ik meer fx en kan ik bepaalde fx ook stapelen zoals delays. Ik heb 2 loops in mn CAE mixer zitten dus tonesuck is geen probleem...

wim v
31 januari 2009, 01:05
Zelf ben ik altijd op zoek geweest naar Bagend speakers. Laatsts kwam ik een clubcab tegen van Paul Lenders. Toch maar even proberen en ja hoor meteen verkocht.
Ze klinken werkelijk fantastisch (voor mij dan he), in ieder geval, voor mij geen Bag End speakers meer.(Hoewel dit ook hele goede speakers zijn)

Wim

ateng
31 januari 2009, 02:07
Ik zou, als dat mogelijk is, je setup meenemen en dan gaan testen.
Ik wou een Bogner 2x12 oversize kopen bij Edwin (van GtrGear) en hij rade mij aan om mijn complete set mee te nemen dus ook mijn eigen 2x12 Dynacord uit '67. Maar Bogner werd het niet hoor terwijl ik daarvoor ging en hoge verwachtingen had. Wat bij mijn setje goed klonk waren de 2x12 Custom Audio en naar mijn verbazing daarna mijn eigen 2x12. De Bogner was niet slecht maar was niet mijn sound dus bleef ik maar bij mij Dynacord (even door sparen voor de Custom Audio).

Het gaat om wat bij je past qua sound en niet wat de beste op de markt is want hoe bepaal je nou wat beter is qua sound? Kwaliteit wordt een ander verhaal maar het gaat toch meer wat je wil wat sound betreft.

tnijland
1 februari 2009, 22:25
Heb sinds kort de PL Clubcab en denk dat hij inderdaad een mooie mix is tussen de standaard speakers en de BagEnd speakers. Veel druk en een superstrakke sound. Kleeft letterlijk aan je plectrum.

Wel vond ik de cabs erg lokaal in vergelijking met mijn eigen zelfbouw 4x12" cabinet (welke overigens nooit weggaat, je kunt het overigens ook zelf berekenen zie http://colomar.com/Shavano/stereocab.html). Maar die compacte size is fenomenaal, je zou er dus gewoon 2 moeten bestellen en dat ga ik dus ook doen ;-) Ik denk dat de PL Cabinet de kloof een beetje overbrugt tussen GT75/V30/Bagend en dat zou wel eens de formule van de komende periode kunnen worden...

Maar zonder enige twijfel, ik kan mij dus volledig aansluiten bij de mening van Morris en de andere PL klanten terwijl ik moet toegeven dat ik aanvankelijk nogal sceptisch was. PL is een echte vakman (heb zelf behoorlijke ervaring in vergelijkbare richtingen) die heel plezierig is in de omgang en als ras-techneut praktische oplossingen heeft bedacht voor de amateur/werkende muzikant.