PDA

View Full Version : Studio opnames met Pod 2.0



koentrend
30 januari 2009, 10:22
Ik ben benieuwd naar mensen die gitaar (voor demo's/songs) opnemen met Pod 2.0
En in hoeverre jullie de kwaliteit goed genoeg vinden voor opnames etc.

Ik ben namelijk bezig met een opname en vind het geluid uit mijn amp niet passen bij het nummer. Nu wil ik gebruik gaan maken van mijn Pod 2.0 voor de opname..

Ben benieuwd naar jullie meningen!

harrie-beton
30 januari 2009, 11:36
De POD 2.0 is 9 jaar oud. Dat is in computerjaren zeer oud. De nieuwe versies (pod xt) en de 24 bits pod x3 klinken stukken beter maar de meningen zijn verdeeld, hier is veel over geschreven, zoek maar eens op "modeling".

Een makkelijke studio methode bij twijfel van gitaarsound, is om je gitaarsignaal direct op te nemen (je neemt het signaal op dat uit je effecten unit komt, liefst zonder galm en delay) en deze bij het mixen door een versterker te leiden. "re-amping" heeft dat. Dat is een mooie manier om je gitaargeluid bij te stellen.

Mijn ervaring is dat als je zelf niet weet wat voor geluid je wilt maken met een versterker, je dat ook niet met een pod lukt. De zoektocht naar sounds duurt soms jaren en om dat in een studio te doen is duur leergeld.

* Op dit forum kan je niet zoeken naar termen van 3 letters of minder dus "pod" en "esp" kun je niet op zoeken. Dat komt omdat dit forum 100.000 berichten heeft als je ook op 3 letter woorden gaat indexeren de database dagenlang plat ligt. Als de database dat uberhaubt overleeft :-)

duckman
30 januari 2009, 11:57
Ik heb zelf een flextone II, Pod XT live 9 met alle upgrades en gebruik ook guitarrig 3.
Alle dire hebben hun eigen klank, zelfs al zou ik bijvoorbeeld de JCM800 2203 selecteren ( die ik ook echt heb).

Dat de POD 2 negen jaar oud is staat los of ie voor sommmige goed klinkt.
Ik moet zeggen dat ik vrij snel een goed geluid kan maken met wat voor modeler dan ook, omdat ik er al zo lang mee werk en weet wat ik zoek.

pacman is nog steeds een vet spel en leuker dan sommige nieuwe spellen :dance:



De POD 2.0 is 9 jaar oud. Dat is in computerjaren zeer oud. De nieuwe versies (pod xt) en de 24 bits pod x3 klinken stukken beter maar de meningen zijn verdeeld, hier is veel over geschreven, zoek maar eens op "modeling".