PDA

View Full Version : Box Of Rock



Mazie
30 januari 2009, 08:01
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuw pedaaltje te kopen.
Ik zit nu te denken aan de Box of Rock van ZVEX
Maar omdat ik ook wil weten hoe hij is en klinkt.
Vraag ik of een van jullie er ervaring er mee heeft en hoe
bevalt hij jou??

Een het heeft ook een Boost je is dat een goede of zou ik er een
bij moeten kopen.

Nick.

Harry
30 januari 2009, 09:31
kun je niet beter een pedaal kopen dat je zelf hebt uitgeprobeerd?

Diggerz
30 januari 2009, 13:15
Ik heb een Box of rock.

Ik vind het echt een superpedaal. Erg vette distortion, en je verzuipt niet in de gain.
maargoed, das mijn mening ;)
ik zou je aanraden om hem indien mogelijk ergens te testen, en dan het liefst met je eigen gitaar en amp.

wat betreft de boost functie:
deze zit na de distortion, zodat ie alleen het volume van de distorion boost, en niet de gain nog meer overstuurd.
Ik gebruik hem als booster & distortion en zit tussen gitaar en amp. Voor het boosten van mijn gain channel op mn versterker heb ik echter nog een extra booster in de effectsloop zitten.

ow, en nog een bijkomend voordeel.. het pedaal is erg klein, dus het vreet niet veel ruimte op je pedal board (zoals bijv. een big muff pi dat wel doet.. daarnaast is ie ook true bypass.

Mazie
30 januari 2009, 13:51
oke bedankt

Negative K3 fan
30 januari 2009, 14:03
Ik heb een Box of rock.

Ik vind het echt een superpedaal. Erg vette distortion, en je verzuipt niet in de gain.
maargoed, das mijn mening ;)
ik zou je aanraden om hem indien mogelijk ergens te testen, en dan het liefst met je eigen gitaar en amp.

helemaal mee eens, ik heb een zelfgebouwde clone en hij klinkt super. Maar het is wel belangrijk om hem te testen en vergelijken.

Mazie
30 januari 2009, 14:11
Weten jullie ook één van de zelfde prijs klasse om hem met de box te vergelijk???

Squier4ever
30 januari 2009, 16:41
Weten jullie ook één van de zelfde prijs klasse om hem met de box te vergelijk???

ik denk wel dat een Box of Rock in jouw setup een beetje overkill is. bijna net zo duur als je versterker en gitaar, zou persoonlijk eerder voor een dikkere versterker sparen.

schizo910
30 januari 2009, 16:43
Precies, dat zou ik ook doen...

Mazie
31 januari 2009, 10:51
Ja dat is ook wel zo,
Misschien kan ik dat wel beter doen

Bedankt voor de info:)

Mr.Fingers
31 januari 2009, 11:06
Of je laat door een pedalenbouwer een BoR-clone maken. Kost een fractie van de prijs van wat je bij ZVEX betaald!

Henri H
31 januari 2009, 11:13
Ja, zo'n Box of Rock is een leuk ding, maar een goede amp is ook geen overbodige luxe.
Een vergelijkbaar pedaal is de Carl Martin Hot Drive 'n' Boost.
Ik heb ze beide pas geleden getest en vond ze allebei best aardig maar de Box of Rock beviel me wel wat beter, ook door de compactheid.
Ook heb je nog de Blackstar HT Dual. Leek me ook een leuk ding maar met mijn amp (JCM800) kwam ie niet uit de verf en is ook weer erg groot.

Maar eerst een vette amp waarmee je een goeie basissound hebt lijkt me niet verkeerd.

Edit: er schijnen zelfbouw pakketjes van de BoR in omloop te zijn...

Mazie
31 januari 2009, 12:20
Ik weet het al ik ga gewoon voor een nieuwe amp sparen en ik ga toch wel even kijken naar die zelfbouw pakketjes zoeken. Dat is toch altijd leuk

Mazie
31 januari 2009, 12:28
Wat zouden jullie denken dat goed amp is voor iemand die over een tijdje gaat optreden en een mooie gibson SG std. heeft en van alles speelt, jazz, blues, rock en hard rock enzo...

peter_heijnen
31 januari 2009, 12:54
Ik heb een zvex bor maar heb ook deze clone (http://uk-electronic.de/onlineshop/product_info.php/cPath/105_192/products_id/1124?osCsid=cceb0d2a745b81f3414a82d00f952d3c) zelf gebouwd. De clone klinkt net effe anders maar de zvex gaat binnenkort op gitaarmarkt dus reken zelf maar uit. Dit bouwpakket in mekaar zetten is lastiger dan bijv de byoc pakketten omdat de handleiding niet volledig 'step by step' is zoals dus wel bij byoc.

Verder, voor de 150 euro die je dan overhoudt koop je al een harley benton 15watt buizencombootje bij thomann, ik heb dat ding voor mijn neefje gekocht en dat ding is dus meer dan uitstekend voor het geld. Maar je kunt natuurlijk ook doorsparen en je oude ampje verkopen.

Negative K3 fan
31 januari 2009, 14:14
hey peter, sinds kort heeft newtone ook de bs170p van zetex in voorraad, bij mn volgende bestelling koop ik ook een paar van die. Misschien dat dat de sound wat goed doet...

peter_heijnen
2 februari 2009, 08:08
Laat maar weten.