PDA

View Full Version : microphone klem



JvD.
30 januari 2009, 02:03
weet iemand hoe zo'n ding heet?, dan kan ik thomannen
http://www.sonicftp.com/news/images/se_gm10_onguitar.jpg

Muzieknono
30 januari 2009, 06:55
Jaiks, kun je niet beter een deftig element laten inbouwen, dit lijkt me niet echt prettig voor je kast en ook niet erg handzaam bij het spelen.
Een microfoon op een staande standaard zal toch ook werken???
Mvgr. Dirk Jan :B

dadgad
30 januari 2009, 09:28
Hallo,

Ik noem zo'n ding gewoon een "knutsel" - ik vermoed dat het
zelfbouw is. En hij heeft waarschijnlijk een goede reden
waarom hij hem op een oude Eko gebruikt !

Greetz,

Han.

remcol
30 januari 2009, 11:34
Het is op zich geen zelf geknutseld ding, je kunt hem gewoon in de winkel kopen.
Ik hem hem eens bij the American Guitarstore in Enschede zien staan. Om en nabij de
400 euro. Naam van de fabrikant is mij ontgaan. Heb even op hun website gekeken (van TAGS), maar daar staat hij niet meer op.
Hij is speciaal bedoeld voor gitaristen die toch meer bewegingsvrijheid willen hebben ten opzichte van een vaste microfoon op een standaard.
Maar om nou recht boven het klankgat het geluid op te pikken?! Niet de ideale plek lijkt me..
Persoonlijk vind ik het ook op een knutselding lijken als ik eerlijk ben, dan liever een piezo gecombineerd met een interne microfoon. Of gewoon een microfoon op een standaard natuurlijk en lekker stilzitten/staan;)

JvD.
30 januari 2009, 12:31
mja, ik neem veel op en zoek naar een mooie manier. piezo's zijn gewoon de meest lelijke instrument versterkers die ik ooit gehoort heb. zowel live, maar helemaal in de studio.

ik zie zo veel verschillende klemmetjes om mic's aan je gitaar vast te maken, maar noog ergens te koop.

Otje
30 januari 2009, 14:54
Heb een tijd geleden een review van dat ding gelezen in Guitar Player Magazine. Je kunt hem richten waar je wilt, dus niet per se boven het klankgat. Is zodanig geconstrueerd dat de gitaar niet beschadigd wordt (hoewel ik betwijfel of je er een groot-membraan condensator in moet hangen). Ik vind het een hele slimme vinding. Moet je 's kijken wat je kwijt bent aan (1) een topklasse piezo systeem + ingebouwde mic en (2) een goede acoustische versterker.

Laser
1 februari 2009, 15:15
Laat de versterker maar uit de vergelijking,
deze hier op de foto moet toch ook nog naar een PA of akoestische versterker?

Voor die 400 euri (zonder de microfoon of begreep ik dat verkeerd?) ben je al goed gesteld door een dual source te laten inbouwen. En die is heel flexibel als je de twee kanalen mengt.

Ook al is de microfoon in de prijs begrepen, dan nog heb ik er bedenkingen bij. Bijkomend gewicht op de kast, balans bi het spelen, ...: ik zie dat niet zitten. Echt beweeglijk wordt je er niet door met zo een kraan op je gitaar gemonteerd. :seriousf:

JvD.
1 februari 2009, 15:24
jeetje, wat een gekke reacties allemaal. het gaat niet om DAT(van de foto) ding.
ik ben gewoon opzoek naar een klem om een mic op mijn gitaar vast te maken. en dus hoe zo'n ding(klem) heet.
ik zie ze zo vaak op podia en wilde op thoman zoeken.

anders knutsel ik wel zelf iets.

en tips over piezo systemen met versterkers of mic's boeien mij niet.
ik heb mooie mic's.

Laser
1 februari 2009, 21:21
Ok.
:confused:
Ik weet niet hoe zo'n ding heet.
Een zet-m-op-microhouder?
Een micro-micro-stand?

kenx
1 februari 2009, 21:48
Ok.
:confused:
Ik weet niet hoe zo'n ding heet.
Een zet-m-op-microhouder?
Een micro-micro-stand?

Dit was denk ik een vrij nutteloze post...:???::dontgeti::confused:




@ TS: google al eens geprobeert, ik ben ook al een tijdje aan't zoeken naar dergelijke dingen, maar tot nog toe niets gevonden...

skanky
6 februari 2009, 12:48
Dat is de GM10 microfoon van SE electronics. Bij Thomann hebben ze'm niet maar hij kost zo rond de 450 euro.

ExplorAudio heeft ook zoiets maar dan zonder microfoon, dus alleen de klem. Ik neem aan dat je dat bedoeld.
http://www.exploraudio.com/microphone-mounts_1_1.htm

Laser
6 februari 2009, 15:25
@kenx: nu weet ik hoe dat heet, dankzij de link van skanky:
LiveGuitar H-clamp

@skanky: goede tip deze link, had het nog nooit gezien. Dank je!