PDA

View Full Version : welke buizen amp



spike67
29 januari 2009, 23:32
Ik heb nu een engl thunder 50 watt rev
met een line 6 m13 effecten bak
Ik speel met een gibson lp faded en soms met een ibanez roadstarII

muziek stijl stones,guns & roses, de dijk, acdc, brood, clapton.

Ik vind het geluid te agressief , welke amp zou me beter passen?

Marshall, koch, peavey?

we treden regelmatig op in kroegjes.

alvast bedankt:noob:

iWishmaster
30 januari 2009, 09:29
Wat is je budget?

Je stijl vraagt in ieder geval om een amp met een britse voicing. Dus Marshall en Vox of amps die daarop gebaseerd zijn, zoals Koch. Wil je een clean en een crunch? Of gebruik je pedalen voor crunch geluid en heb je alleen een clean kanaal nodig?

Levitation
30 januari 2009, 10:41
Voor die stijlen durf ik dan ook nog wel een Orange aan te raden.

Les Paul R8
30 januari 2009, 10:50
Marshall of Vox is voor die stijl het beste. Koch heeft wel mooi clean, maar de overdrive mist dat Britse karakter. Marshall heeft vaak juist niet een mooi clean, als is de clean van een DSL goed bruikbaar. Vox heeft een goed clean en scheurt ook mooi.

iWishmaster
30 januari 2009, 10:58
Marshall of Vox is voor die stijl het beste. Koch heeft wel mooi clean, maar de overdrive mist dat Britse karakter. Marshall heeft vaak juist niet een mooi clean, als is de clean van een DSL goed bruikbaar. Vox heeft een goed clean en scheurt ook mooi.

De DSL is erg beperkt in schakelmogelijkheden (live dan). Clean en crunch zijn best aardig, maar niet te schakelen en de lead sounds zijn erg compressed (niet perso slecht, maar niet echt het marshall geluid, dan misschien nog liever een Koch).

Orange is misschien ook een goeide inderdaad, maar ik zou als eerste eens naar een Vox kijken.

blademan
30 januari 2009, 19:55
Britse voicing? Laney? met een Marshall Guvnor ervoor heb je een lekkere combi. Ik ben er tevreden over.