PDA

View Full Version : a/b switch midi



Wautur
29 januari 2009, 22:48
Ik heb zojuist een nieuwe top aangeschaft. Deze amp wil ik aansturen met mijn pod xt pro via midi. In de pod heb je niet de mogelijkheid om midisignalen te genereren/programmeren. Maar icm mijn versterker werkt het op de één of andere manier erg goed. Ik druk gewoon op 'store' op de versterker en dan slaat de pod het automatisch op in het geheugen.

Maar... op mijn gitaar zit ook een piezo element. Zodra ik mijn piezo element selecteer op de gitaar, kies ik een andere patch op mijn floorboard. Ik wil het geluid dan niet meer via de versterker horen, maar het moet dan via een d.i. rechtstreeks de mengtafel in.

Ik ben dus op zoek naar een a/b switch die ik via midi met de pod kan bedienen. Weet iemand welke a/b switch ik moet hebben? Ik heb de abcadabra gevonden, maar die heeft hele specifieke midisignalen nodig die ik volgens mij niet kan versturen. Verder is mijn oog gevallen op een Lehle pedaal. Van deze pedalen kan ik nergens vinden of ze kunnen samenwerken met mijn pod.

Wie heeft een idee? Voor de mensen die mijn set up niet helemaal hadden begrepen heb ik een tekening gemaakt:

http://q5band.nl/wouter/set%20up.png

Yek1
29 januari 2009, 23:30
Volgens de handleiding van de PODxt stuurt ie wél MIDI-signalen uit.

Daarom werkt ie ook samen met jouw versterker: die ontvangt en herlent een bepaalde Program Change van de POD en schakelt naar de door jou opgeslagen sound.

Je hebt dus een switch nodig die met Program Changes werkt, niet met Control Changes (CC). Kijk eens bij www.axess-electronics.com.

Wautur
30 januari 2009, 09:01
De pod stuurt inderdaad midisignalen uit, maar ik dacht dat hij alleen ontvangen signalen door kon sturen. Als ik het goed begrijp zendt hij dus wel programm-changes uit en geen control changes?

Ik heb op de site gekeken van axess. Gek genoeg staat er wel een link naar apm/head selectors, maar staan er onder dat kopje geen producten. Of zit ik verkeerd te kijken?

Ohja, in de handleiding van dat Lehle pedaal vond ik nog het volgende:

http://q5band.nl/wouter/Afbeelding%202.png

Mag ik er vanuit gaan dat deze voor mij geschikt is?

Meer/andere suggesties zijn altijd welkom!

Yek1
30 januari 2009, 15:16
De pod stuurt inderdaad midisignalen uit, maar ik dacht dat hij alleen ontvangen signalen door kon sturen. Als ik het goed begrijp zendt hij dus wel programm-changes uit en geen control changes?

Ik heb op de site gekeken van axess. Gek genoeg staat er wel een link naar apm/head selectors, maar staan er onder dat kopje geen producten. Of zit ik verkeerd te kijken?

Ohja, in de handleiding van dat Lehle pedaal vond ik nog het volgende:

http://q5band.nl/wouter/Afbeelding%202.png

Mag ik er vanuit gaan dat deze voor mij geschikt is?

Meer/andere suggesties zijn altijd welkom!


Yep, volgens mij wel! (Axess blijkt inderdaad minder geschikt)

Diggerz
2 februari 2009, 00:02
Ik ben dus op zoek naar een a/b switch die ik via midi met de pod kan bedienen.

Misschien zijn de Voodoo lab pedal switcher of commander wel iets voor jou?

vinni
2 februari 2009, 17:57
Ik heb de lehle ook. En heb'm ook wel eens met midi gestuurd.
Effe uitzoeken....maar het werkt wel.

Groet,
Vinni

piezo
2 februari 2009, 18:17
Als de overige electronica van de gitaar het mogelijk maakt - èn je natuurlijk aardlussen kunt vermijden - zou dan het installeren van een stereo- i.p.v. monoplug (met bijbehorende stereo Y-gitaarkabel) niet een handigere en goedkopere oplossing zijn? Als de schakelaar op de gitaar dan in de "piezo" stand staat, krijgt de "ring" aansluiting wel signaal en anders niet.

En bij de Lehle A/B kun je geen aardlussen krijgen toch?

Wautur
2 februari 2009, 18:21
Ja, de gitaar laat dat toe, alleen speel ik met een draadloos systeem. (voor het gemak maar even niet getekend) Dat zou betekenen dat ik twee draadloze systemen zou moeten aanschaffen. Tenzij er natuurlijk een stereo draadloos systeem bestaat, maar ook die heb ik nog niet gevonden.