PDA

View Full Version : Fender Active Jazz Bass RW / Epiphone Thunderbird



LuC
14 maart 2003, 18:54
http://www.music123.com/Item/?itemno=20273
De Fender
http://www.music123.com/Item/?itemno=63173
De Epiphone

Ik ben aan het twijfelen tussen een van deze twee... needs some advice

sniekie
14 maart 2003, 19:26
wat voor muziek speel je?

Semafoor
14 maart 2003, 19:28
Zelf zou ik absoluut voor de jazz gaan, maar voor metal zou toch de epiphone geschikter zijn.
Allebei goede bassen voor de prijs trouwens.

bassopotmus
14 maart 2003, 19:43
Jah kun je wat meer info geven. Like welke muziek speel je..waar luister je naar?
Ik ben zozo iets wat negatiefjes over de epiphone, vanwege het balansprobleem, maar dat moet jezelf ff testen.

bassopotmus
14 maart 2003, 19:46
Ow trouwens..Ik ga volgend jaar studeren in Maastricht..ken je goed muziekzaken?
Kom niet met Daan Smith, want dat zijn wankers...Kwam ik laatst eens, was er toch voor de studie..Heeft U ook jazbassen?
Jah dit is een P-bass special, met een jazz element.
Ik: Goh je meent het, maar das geen jazz he?
Uh, neej...(jah daar sta je dan he, met je bek vol tanden...)

Naja..ze hebben niet eens een jazzje hangen..loosers

LuC
14 maart 2003, 20:07
Nou ik speel geen metal , vooral beetje in de richting Sigur Ros , Radiohead, en af en toe iets in de richting van TooL ook veel Placebo btw,

Nou goeie muziek zaken zijn er helaas niet GVD!!!!! idd alleen daan smit maar dat zijn idd vreslijke lui , je hebt alleen in brunssum ofzo Guus Arons is opzich best ok maar wel behoorlijk duur...

maarten
14 maart 2003, 22:28
daan smit is gewoon een retard
bij guus aarons schijt je jezelf in je zak (duur)

brunssum (walkers musical supplies) is gewoon de beste
levert de reparatieservice van enorm veel winkels..

let wel op, laat je niet demotiveren door wat er in de zaak staat (een grote warboel) maar vraag door en hij haal best bijzondere dingen uit t magazijntje

en nog iets, let niet op die vent, hij weet alles, maar je bent er zo drie uur aan het luisteren naar de verhalen van die vent!!
zelfs aan de phone!!


:grin:
succes luc
hou me op de hoogte!

LuC
15 maart 2003, 11:36
Maar weer on topic please need some advice!!!
:grin:

bassopotmus
15 maart 2003, 11:53
Owkee..Na je verhaaltje over je muziekale invloeden zeg ik de Jazzbass..heeft gewoon goede sound en veel meer tonale opties.

bassopotmus
15 maart 2003, 11:56
FF off-topic..Ik hoorde ook al wat dingen van Walkers..goede dingen.
Al moet ikz eggen dat Guus Arons wel nu een grotere gitaarshop gaat krijgen (zelfs met hokjes om te proberen) Dus hopelijk word het ooit nog wat

LuC
15 maart 2003, 12:01
Guus Arons is zeker niet slecht , alleen veels te duur , tnx btw

koen_V
15 maart 2003, 12:38
Ik heb een week geleden de actieve fender gekocht, welliswaar op bestelling dus ik heb ze nog niet.
Ik zit in het zelfde soort muziek als jij luisterd.
Volgens mij zit je veel beter met Fender.!

Fluffy
15 maart 2003, 12:45
ik zou ook voor de jazzbass gaan, maar misschien kun je ze beter beide uitproberen je ziet ze best vaak :smile:


p.s. yeah 6600

dikkie dik
15 maart 2003, 18:59
de epi is wel duur. hij kost nieuw bij musik produktiv 475 euro, dus ik zou voor de jazz gaan als ik jouw was.

(ik ga in de zomervakantie ook een thunderbird halen, misschien wordt het een elite)

sniekie
15 maart 2003, 19:17
ik zou ook voor de fender gaan

emielow
15 maart 2003, 20:30
heelde wereld heeft een jazz, ga voor de epiphone!

bassopotmus
15 maart 2003, 22:10
DAs een goed argument Ermielow!!
Want iedereen heeft er een, dus koop die andere! Zou er mischien wel een reden zijn dat veel bassisten voor een jazzbass kiezen??
Ze zijn mischien wel owkee? Ik schaam mij niet met een jazzbass te staan spelen, jah indd 90% van de bassisten heeft er eentje (Fender of ander merk)
Net als een stingray, jah die hebben er ook veel, oa ikzelf is dat dan erg??

basswasp
16 maart 2003, 09:52
Nou euh... in ieder geval spelen veel lui op een Squier of Olp, dat vind ik toch een beetje een nadeel. De oplossing lijkt me dan 'm in een apart kleurtje te spuiten ofzo. Met een Jazz is het een beetje hetzelfde, 'k wil 'm wel, maar hij moet er wel anders uitzien dan de rest.

AntY
16 maart 2003, 11:46
ik ben het helemaal eens met basswasp. natuurlijk, want wat is t belangrijkste aan een bas? niet de sound, niet de speelbaarheid, maar de looks natuurlijk!!! 99% van de nederlandse bevolking hoort t verschil toch niet tussen een jazz en een thunderbird, behalve in de looks!!!! dus ga voor de meest vet uitziende bas die je kan vinden, zelfs als dit een jazz bas is, maar dan moet je m wel airbrushen of zo!

ik geloof dat ik er voor koen_v nog moet bijzeggen dat dit ironisch bedoeld was :smile:

koen_V
16 maart 2003, 11:53
:grin:

bassopotmus
16 maart 2003, 13:17
Jah, maar het gaat toch om wat JIJ mooi vind klinken??

basswasp
16 maart 2003, 15:44
Euh... AntY, je hebt me niet helemaal begrepen geloof ik...

Natuurlijk is het geluid en de bespeelbaarheid het belangrijkste, maar als deze factoren het beste zijn in een 'standaardbas', kies ik ervoor om die 'standaardbas' te kopen en er iets aan te veranderen. Zo heb je geluid, bespeelbaarheid en uiterlijk in één :smile:

bassopotmus
16 maart 2003, 15:46
Tuurlijk customisen is coowl, heb zelf me Olp wat "minder standaqard" gemaakt. MAar ik zou er geen bas voor kopen omdat tie anders dan anders is

bathmutz
16 maart 2003, 15:53
ja, waarom wil je jezelf beperken tot alleen die 2 basjes? ik heb gisteren toevallig een bandje alla Incubus gezien die bassist had een ernieball stingray, klonk erg vet! misschien iets voor jou? :wink:

en gewoon uitproberen natuurlijk. misschien in paul's bassmatters in Nijmegen. zie bassist.pagina.nl

BathMutZ

bassopotmus
16 maart 2003, 15:58
daar vind je zekr wat je zoekt

maarten
16 maart 2003, 22:09
Op 2003-03-15 11:56, schreef bassopotmus:
FF off-topic..Ik hoorde ook al wat dingen van Walkers..goede dingen.
Al moet ikz eggen dat Guus Arons wel nu een grotere gitaarshop gaat krijgen (zelfs met hokjes om te proberen) Dus hopelijk word het ooit nog wat

Walkers krijgt binnekort ook een grotere zaak.

Laus
17 maart 2003, 10:45
ik heb de thunderbird destijds gekocht om zn uiterlijk. tis gewoon de mooiste bas ooit. Maar kwa spel is de Fender gewoon beter. Ook meer mogelijkheden enzo. De TB klinkt erg zwaar en wollig. Helaas heeft ie 20 frets en zijn de hoogste moeiljk berijkbaar(niet dat ik ze gebruik ofzo..). De Epiphone elementen klinken met een zware overdrive wel beter dan welke Fender ook. Voor slapwerk kun je weer beter een Fender pakken. Ik denk dat de Fender ook wat strakker klinkt. De TB is vooral ruig.

bassopotmus
17 maart 2003, 14:58
Jah?? krijgt Walkers binnenkort groetere zaak, cowl.
Waar kom je vandaan Maarten?

LuC
17 maart 2003, 15:01
Op 2003-03-16 15:53, schreef bathmutz:
ja, waarom wil je jezelf beperken tot alleen die 2 basjes? ik heb gisteren toevallig een bandje alla Incubus gezien die bassist had een ernieball stingray, klonk erg vet! misschien iets voor jou? :wink:

en gewoon uitproberen natuurlijk. misschien in paul's bassmatters in Nijmegen. zie bassist.pagina.nl

BathMutZ


Ja ik zou hem best willen hebben hoor :grin: maar ik dnek niet dat ik zoveel geld te besteden heb...

maarten
19 maart 2003, 15:58
Op 2003-03-17 14:58, schreef bassopotmus:
Jah?? krijgt Walkers binnenkort groetere zaak, cowl.
Waar kom je vandaan Maarten?

ja dat heeft die gast me al vaker gezegd. maar er was nog wat gezeik met de vorige eigenaar ofzo.
ik woon in wahlwiller, vlakbij Gulpen.
ik ga meestal eerst naar walkers als ik wat duurs voor mn gitaar of versterker moet hebben.

bassopotmus
19 maart 2003, 17:04
AAh coowl, hey laat eens weten als je weer eens naar Walker gaat, mischien pak ik dan ff de fiets en kom ik ook? Als je zin hebt?
Beetje basstalk?

CarlosRocks
11 juni 2008, 18:11
heelde wereld heeft een jazz, ga voor de epiphone!

Stiekem ben ik het wel met Emielow eens, ik ben ook opzoek naar een bas, vind jazz bassen ongelofelijk mooi, maar iedereen heeft die dus ben opzoek naar 1 met de zelfde kwaliteit, minder commercieel. Niet dat ik er een zou afstaan :satisfie:

Bassbitch
11 juni 2008, 18:15
GAST! Dit is een topic uit 2003.. :eek:

Bram+
11 juni 2008, 18:15
Stiekem ben ik het wel met Emielow eens, ik ben ook opzoek naar een bas, vind jazz bassen ongelofelijk mooi, maar iedereen heeft die dus ben opzoek naar 1 met de zelfde kwaliteit, minder commercieel. Niet dat ik er een zou afstaan :satisfie:
Daar zal Emielow blij mee zijn, maar deze thread was al een goede vijf jaar dood zo te zien. Altijd fijn als iemand een oude thread omhoogschopt i.p.v. er een nieuw onderwerp over te maken, maar in dit geval zie ik er het nut er niet zo van in..

B_2_the_a
11 juni 2008, 18:47
GAST! Dit is een topic uit 2003.. :eek:
this must be the biggest bump in gitaarnet history!

pueblo
11 juni 2008, 19:25
this must be the biggest bump in gitaarnet history!

en dit op de tweede plaats http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=12349&page=2

wat is het nut ervan vraag ik me dan af...

vincent136
11 juni 2008, 19:44
ik begrijp het wel. ze zoeken gewoon via de zoekfunctie en kijken niet naar de data. ik kijk er ook nog wel eens overheen, stiekem