PDA

View Full Version : Welke gitaar voor €150



Stabby
29 januari 2009, 17:34
Ik zoek een electrische gitaar te kopen van ofwel Music Store (Duitsland) of DV247 (Engeland) als beginnersgitaar. Ik vraag me echter af welke gitaar het beste bespeelt. Ik kijk onder andere naar een Ibanez GAX30 (€155) of Yamaha Pacifica 012 (120 pond = €133). Het kan zijn dat ik mijn budget nog een beetje verhoog naar €180, maar meer mag het echt niet zijn. Dan komt er nog de Yamaha Pacifica 112 (£155=€165) en Squier Vint. Mod. Telecaster (€182) bij.

Welke zou ik nemen? Meer suggesties zijn altijd welkom.

Yannicks
29 januari 2009, 17:38
Tweedehands London City. Als je een stratocaster model wilt een spitfire en voor een telecaster een comet :) .

Stabby
29 januari 2009, 17:43
Bedankt, maar ik zal het toch maar bij nieuw houden :)

Chris Winsemius
29 januari 2009, 17:56
Bedankt, maar ik zal het toch maar bij nieuw houden :)

Waarom?

Met 'n 2e hands heb je vaak wat meer waar voor hetzelfde bedrag en mocht het niet bevallen (instrument en/of het gitaarspelen zelf) dan kun je 'm later nog voor +/- hetzelfde bedrag v/d hand doen, bij nieuwe ga je er bijna altijd direct op achter uit.

Kijk gewoon bij wat gitaarwinkels zodat je de gitaar (of ie nu nieuw of 2e hands is) kunt VOELEN.

Bram+
29 januari 2009, 18:41
Als het nieuw moet, dan zijn die GAX30's geen onaardige beestjes. Met Yamaha's heb ik geen ervaring.

Als het tweedehands mag voor 180 euro (waardoor je dus veel vettere gitaren kan scoren), zou ik nu snel deze man mailen:
http://link.marktplaats.nl/224530014
Een vette mini Iceman evt. met versterker.


Of iets stratachtigs:
http://link.marktplaats.nl/220552206
Een Roadstar II, ook leuke gitaren.

Mad mind
29 januari 2009, 19:03
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar veel mensen hebben als eerste gitaar een pacifica. Iemand bij mij in de les heeft een pacifica strat en is daar toch tevreden over.

Robdop
29 januari 2009, 19:18
ik speel zelf af en toe wel eens op een yamaha pacifica, dat is zeker geen slecht gitaartje.
ik vind hem voor het solo werk en push ups e.d. iets minder geschikt maar misschien ligt dat aan mij;)
en ibanezjes zijn over het algemeen bijna allemaal degelijk volgens mij.

suc6:D

sjaak1990
29 januari 2009, 19:35
Waarom?

Met 'n 2e hands heb je vaak wat meer waar voor hetzelfde bedrag en mocht het niet bevallen (instrument en/of het gitaarspelen zelf) dan kun je 'm later nog voor +/- hetzelfde bedrag v/d hand doen, bij nieuwe ga je er bijna altijd direct op achter uit.

Kijk gewoon bij wat gitaarwinkels zodat je de gitaar (of ie nu nieuw of 2e hands is) kunt VOELEN.

+1

Helemaal gelijk. Je hebt een betere gitaar, die je ook nog beter kunt verkopen dus alleen maar pluspunten.

stikel
29 januari 2009, 19:44
Bedankt, maar ik zal het toch maar bij nieuw houden :)

Olp is ook een goede optie. Wij hebben er zelf twee en zijn zeer tevreden over wat je krijgt voor je geld.


http://www.alphenaar.com/N_frame.html?http://www.alphenaar.com/

Artikelcode: mm1gold EURO 159

Greetz Jan en zoon

Wij zijn benieuwd wat het gaat worden

pueblo
29 januari 2009, 21:12
2dehands is echt een veel betere optie dan nieuw, voor hetzelfde geld heb je een veel betere gitaar, ik heb spijt dat ik mijn basje ook niet tweedehands heb gekocht

Stabby
29 januari 2009, 21:27
Bedankt, ik moet nieuw hebben omdat ik mij dan gerust voel wanneer ie opeens kapot moest gaan, dan heb ik de garantie nog. Ik zit gewoon zo in elkaar, ik wil er eigenlijk niet over discussiëren.

Mijn broer heeft een Epiphone Les Paul (staat ook 'Gibson' op geschreven), maar ik vind die enorm moeilijk zitten als ik zittend wil spelen. De gitaar heeft deze (http://www.tvmusicshop.com/media/untitled-2.gif) vorm. Kan het door die vorm komen dat ie zo slecht ligt?

Bram+
29 januari 2009, 22:18
Een Les Paul is nou niet een uiterst lastige gitaar om zittend mee te spelen. Wat gaat er precies mis dan?

Ronaldo
29 januari 2009, 22:31
Bedankt, ik moet nieuw hebben omdat ik mij dan gerust voel wanneer ie opeens kapot moest gaan, dan heb ik de garantie nog. Ik zit gewoon zo in elkaar, ik wil er eigenlijk niet over discussiëren.



Ik had dat ook toen ik mijn eerste gitaar kocht. Ik kende er nog niet zo veel van en wou gewoon gerust zijn. Kopen in een degelijke winkel in de buurt zou ik zeggen. Dan kun je gewoon langsgaan als er wat is.

Voor mijn tweede aanschaf denk ik wel tweedehands te gaan.

Mad mind
29 januari 2009, 22:38
ik ga mijn eerste ook nieuw kopen, gewoon voor het feit dat ik er onvoldoende van ken om een tweedehands een grondige inspectie te geven. Ik zou in jouw geval inderdaad in de buurt een leuke winkel zoeken en daar 1 kopen. Het kan zelfs zijn dat de winkel er zelf 2de hands heeft staan.
Veel succes iig.

Yannicks
29 januari 2009, 22:43
Bedankt, ik moet nieuw hebben omdat ik mij dan gerust voel wanneer ie opeens kapot moest gaan, dan heb ik de garantie nog. Ik zit gewoon zo in elkaar, ik wil er eigenlijk niet over discussiëren.

Mijn broer heeft een Epiphone Les Paul (staat ook 'Gibson' op geschreven), maar ik vind die enorm moeilijk zitten als ik zittend wil spelen. De gitaar heeft deze (http://www.tvmusicshop.com/media/untitled-2.gif) vorm. Kan het door die vorm komen dat ie zo slecht ligt?

Dat snap ik, dat had ik ook, maar achteraf baal ik er onwijs van dat ik dat geld toen besteed heb aan een mindere gitaar terwijl ik iets fatsoenlijks had kunnen kopen voor het zelfde geld.

Bedenk wel dat een nieuwe gitaar even snel kapot gaat als een oude gitaar. Daarnaast, zodra je de winkel uit loopt verliest je nieuwe gitaar zeker 50% van z'n waarde, vooral met goedkopere modellen.

Maar als je echt persé nieuw wilt zou ik voor zo'n Pacifica gaan, dat zijn degelijke gitaren.

Stabby
29 januari 2009, 23:20
Ik denk dat de grootste reden is dat ik niet 2dehands koop: het is ten eerste een nieuwe en de prijs via import verschilt nauwelijks met de 2dehands prijs in ons land. De Yamaha Pacifica 012 bv kost €135 geïmporteerd (mede door de lage pond), maar in ons land is de prijs €237 (prijs bij Peter Verspuy). Ik verwacht dan niet dat die hier 2dehands voor bv €90 te vinden is.

Zeg dus maar dat mijn budget rond de €200-250 nieuw is in ons land, dan is mijn budget voor import 150-180.

Mafia66
29 januari 2009, 23:25
Ik denk dat de grootste reden is dat ik niet 2dehands koop: het is ten eerste een nieuwe en de prijs via import verschilt nauwelijks met de 2dehands prijs in ons land. De Yamaha Pacifica 012 bv kost €135 geïmporteerd (mede door de lage pond), maar in ons land is de prijs €237 (prijs bij Peter Verspuy). Ik verwacht dan niet dat die hier 2dehands voor bv €90 te vinden is.

Zeg dus maar dat mijn budget rond de €200-230 nieuw is in ons land, dan is mijn budget voor import 150-180.

Vorig maand was de 012 in een set met versterker en al dat andere zooi 200 euro hier bij de lidl.

Stabby
29 januari 2009, 23:33
Vorig maand was de 012 in een set met versterker en al dat andere zooi 200 euro hier bij de lidl.

Nu ja, dat was een aanbieding he en die is al voorbij. Trouwens, om te beginnen koop ik nog geen versterker, heb er het geld nog niet voor. Ik zou dan liever een modeler kopen en met koptelefoon spelen, tenminste tot mijn spelen geen kattegejank meer is.

Is deze Yamaha Pacifica 112 (http://www.dv247.com/invt/41664/) voor €170 geen topdeal? Laagste prijs in ons land die ik kan vinden is €250, ik betwijfel dat ik dezelfde gitaar 2dehands voor minder dan €170 of zelfs even veel zal vinden.

wietse
30 januari 2009, 07:18
Nu ja, dat was een aanbieding he en die is al voorbij. Trouwens, om te beginnen koop ik nog geen versterker, heb er het geld nog niet voor. Ik zou dan liever een modeler kopen en met koptelefoon spelen, tenminste tot mijn spelen geen kattegejank meer is.

Is deze Yamaha Pacifica 112 (http://www.dv247.com/invt/41664/) voor €170 geen topdeal? Laagste prijs in ons land die ik kan vinden is €250, ik betwijfel dat ik dezelfde gitaar 2dehands voor minder dan €170 of zelfs even veel zal vinden.

als je geen versterker koopt dan kan je evengoed akoestisch beginnen, trouwens elke oefenversterker heeft een koptelefoon aansluiting.
en die aanbieding komt wel weer bij de lidl, was ondertussen al de 3e keer dat ze hem hadden.

trouwens je vergeet 1 ding, als je zo'n cheapo online koopt dan kan je er donder op zeggen dat hij niet afgesteld is, en als je niemand kent die dat dan wel effe voor je wil doendan kost dat afstellen je ook nog een 40 euro in een winkel.

B0UDEWIJN
30 januari 2009, 10:11
Nu ja, dat was een aanbieding he en die is al voorbij. Trouwens, om te beginnen koop ik nog geen versterker, heb er het geld nog niet voor. Ik zou dan liever een modeler kopen en met koptelefoon spelen, tenminste tot mijn spelen geen kattegejank meer is.

Vind ik een goede keuze, maar.... een modeler is ook niet gratis. Dus als je budget rond de 150 ligt, moet je toch iets anders doen dan alleen een gitaar kopen denk ik. Want zonder een versterker/modeler spelen is niet echt veel aan als je lekker wilt raggen :dontgeti:

episua
30 januari 2009, 12:59
Waarom online kopen? Alleen om de paar centen?
Wat ga je doen wanneer blijkt dat de gitaar totaal niet is afgesteld (wat echt vaak gebeurt in die prijsklasse!)? Terug naar Dld of Engeland? Niet echt handig lijkt mij. Ik ben bang dat een winkel je zomaar tussen de 30/40 euro laat betalen. Bovendien lijkt mij het handig om (helemaal als beginner) een gitaar te kopen die je in handen hebt gehad.

stikel
30 januari 2009, 14:28
Bedankt, ik moet nieuw hebben omdat ik mij dan gerust voel wanneer ie opeens kapot moest gaan, dan heb ik de garantie nog. Ik zit gewoon zo in elkaar, ik wil er eigenlijk niet over discussiëren.

Mijn broer heeft een Epiphone Les Paul (staat ook 'Gibson' op geschreven), maar ik vind die enorm moeilijk zitten als ik zittend wil spelen. De gitaar heeft deze (http://www.tvmusicshop.com/media/untitled-2.gif) vorm. Kan het door die vorm komen dat ie zo slecht ligt?


Hoi,

TS zegt het eigenlijk zelf al. Hij is beginner en is dus erg afhankelijk van goed advies en dicht bij hem in de buurt. Hij zou dan in eerste instantie ook beter voor nieuw kunnen (met afstelmogelijkheden en garantie) gaan bij een gerenomeerde zaak bij hem in de buurt. Hoewel er natuurlijk genoeg goede tweedehandjes zijn zit er natturlijk ook een hoop rotzooi tussen in de prijsklasse waarin TS zoekt. Mijn vader zei het vroeger al. Met tweedehands loop je de kans dat je andermans ellende koopt. Vooral als beginner. Bedoel ik niks kwaads mee. We zijn allemaal als beginner begonnen. ;)


Greetz Jan en zoon

batsiaan
30 januari 2009, 16:04
Als het nieuw moet, dan zijn die GAX30's geen onaardige beestjes. Met Yamaha's heb ik geen ervaring.

Als het tweedehands mag voor 180 euro (waardoor je dus veel vettere gitaren kan scoren), zou ik nu snel deze man mailen:
http://link.marktplaats.nl/224530014
Een vette mini Iceman evt. met versterker.


Of iets stratachtigs:
http://link.marktplaats.nl/220552206
Een Roadstar II, ook leuke gitaren.

Die iceman vind ik echt te vet, is dat een beetje een lekkere gitaar?

B0UDEWIJN
30 januari 2009, 16:52
over die iceman hoor ik veel positieve dingen, en voor deze prijs is hij het volgens mij zeker waard.

Stabby
30 januari 2009, 17:03
Ik denk dat jullie me niet zo goed begrijpen. Ten eerste, €150 is het budget voor alleen de gitaar, modeler niet inbegrepen. Ten tweede zijn de gitaren in Engeland zo goedkoop owv de lage pond, heeft niets met de kwaliteit te maken. Als ik zou zeggen budget €250 in een Nederlandse winkel, dan zou ik wel goede suggesties krijgen, maar diezelfde gitaren kosten gewoon 150-180 in het buitenland.

Bram+
30 januari 2009, 17:09
Die iceman vind ik echt te vet, is dat een beetje een lekkere gitaar?
Leuk ding voor de prijs. ICX120 dacht ik. Body is compacter dan een 'normale' Iceman (in feite zodat het uit één standaard 'body blank' past). Basswood body, tweederangs Axis pickups (te vervangen uiteraard), geschoefde hals, iets van 19 mm dik bij de nut, dus erg Ibanezzerig.

batsiaan
31 januari 2009, 21:34
Haha oke, ik ga morgen kijken voor die iceman, ik ben verliefd volgens mij!

Bram+
31 januari 2009, 21:41
Top, we zien de foto's wel als het iets is en gelukt is :D

zeiler
31 januari 2009, 21:51
anders een Swing S2 (kun je bestellen bij o.a. de TF).

ook echt een topper!!! Heb hem zelf ook, en nieuw kun je niet beter starten voor onder de 200 euro ;)!!!

Nobler
1 februari 2009, 14:47
Ik zou mijn eerste gitaar niet in Engeland kopen, of het zou zo moeten zijn dat je er toevallig binnenkort heen gaat, want vergis je niet in de verzendkosten. Verzending van Engeland naar hier is behoorlijk duur. Vanuit Duistland is dat goedkoper, maar nog steeds niet voor niks. Doe dat geld bij je budget en je kunt een betere gitaar kopen. Bovendien kun je als er iets mis is beter naar 100 km moeten reizen dan 500 of meer ...

batsiaan
1 februari 2009, 16:24
Top, we zien de foto's wel als het iets is en gelukt is :D

Kheb em meegenomen!

Kreeg deze er zelfs gratis bij, volgens hem 1x gebruikt en zo te zien klopt dat:
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_effects/visual_sound/jekyll_and_hyde_ultimate_overdrive/index.html
Foto's plaats ik wel in de mijn nieuwe aanwinst topic!

sneeker
7 maart 2009, 19:53
Fender Bullet rond 145,- Euro!
of washburn ook rond deze prijs!:cooler:

hendrix2
7 maart 2009, 20:28
Ik zou een klein beetje doorsparen voor een Gibson Les Paul!

Mr.Fingers
7 maart 2009, 20:30
Gibson ES175 Natural is the way to go Kenneth ;)

Dommedik
7 maart 2009, 20:58
Je kan ook voor een squier affinity HSS gaan. Ik heb hem nieuw voor 189 bemachtigd. Bevalt mij zeer goed, en je kan er alle soorten en stylen op spelen. Naar mijn mening een fijne gitaar voor dat geld. hij bevalt mij goed!

Egbertuss
8 maart 2009, 14:25
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar veel mensen hebben als eerste gitaar een pacifica. Iemand bij mij in de les heeft een pacifica strat en is daar toch tevreden over.

Ik heb zelf een Pacifica'tje en het is zeker geen slechte gitaar hoor. Je kunt er lekker mee rocken, bleusen en hij heeft toch wel een lekker clean geluidje, alleen de sustain kan wat beter, maar dat zijn bijzaken.