PDA

View Full Version : Nieuwe pups eindelijk in mijn strat!



Edoh
29 januari 2009, 14:01
Hey mensen mijn nieuwe pups zitten eindelijk in mijn strat. Nou weet ik hoe een grote verrader ik ben omdat ik humbuckers in mijn strat heb en weet ik het allemaal maar IK ben erg blij met het resultaat! Iedereen ontzettend bedankt die mij heeft geholpen! Ik mis wel de midden/brug positie met de single coils een beetje maar behalve dat is alles naar mijn smaak fijner/beter. Dit is em geworden: http://i83.photobucket.com/albums/j284/Eduardje/FenderStratnewpups009-1.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j284/Eduardje/FenderStratnewpups014.jpg

http://i83.photobucket.com/albums/j284/Eduardje/FenderStratnewpups010.jpg
Zoals je hierboven kan zien zitten er wel nog spleten tussen de elementen en de slagplaat.
Iemand enig idee wat ik er tussen kan doen om het er wat netter uit te laten zien? Ik zat te denken aan een pickup ring maar dat vind ik niet echt passen(ja heel ironisch). Als iemand nog suggesties heeft op opmerkingen laat ze maar komen:P

B0UDEWIJN
29 januari 2009, 14:11
Een verrader? Volgens mij heeft de IronMaiden-gitarist ook een humbucker op zijn stratsignature. Ik wil zelf ook erg graag een humbucker bij de brug... maarja, dat komt nog wel eens.

Verder zou ik toch gewoon mount rings aanraden: ik vind het erg mooi, en ik denk niet dat iemand hier het erg zou vinden;)

aaronstonebeat
29 januari 2009, 14:12
Mooie strat!
Ik zou met een marker of wat matte verf de pupcavities zwart maken, dan zie je het vast nauwelijks meer. Dit soort kieren valt vooral op als je er recht van voren met flits een foto van maakt.

JelmerOnGuitar
29 januari 2009, 14:50
Wat voor humbuckers zijn het?

Orpheo
29 januari 2009, 15:17
Wat voor humbuckers zijn het?

ik gok superdistortion en een paf(pro)?

niekb
29 januari 2009, 15:19
Verrader? Dit is juist veeel beter! De enige goede strat is een strat met dikke hummies.

Gefeliciteerd ermee.

aaronstonebeat
29 januari 2009, 15:25
Ik speel ook al jaren op een strat met brug humbucker. Elke keer als ik er een in handen heb met alleen sc's mis ik die humbucker; die maakt 'm tot een zeer veelzijdige gitaar. Lekker scheuren met de brug en toch verder alle typische strat sounds voorhanden.

JeroenSchaaf
29 januari 2009, 15:31
Strats met humbuckers altijd goed!
http://img241.imageshack.us/img241/7894/dsc0800bn3.jpg

Edoh
29 januari 2009, 15:32
Wow bedankt voor de positieve reacties:D Ik heb er een Evolution 2 bij de brug in gedaan en een Air Norton in de hals. Ik denk dat ik dan wel maar even moet verven of toch maar ringen der op, ik zal kijken naar de mogelijkheden en nog maals bedankt voor de reacties:)

JeroenSchaaf
29 januari 2009, 15:34
Misschien kapjes er op laten zetten? :dance:

Edoh
30 januari 2009, 13:45
Misschien kapjes er op laten zetten? :dance:

Kapjes vind ik nog minder mooi denk ik, want het oog wil ook wat heh:) of bedoel jij soms andere kapjes dan waar ik aan zit te denken?

Dan heb ik nog een opmerking, als ik soms wat enthousiast speel raak ik nog welles de volume knop aan en die draai ik eigenlijk continue helemaal uit omdat deze nieuwe pot veel minder stroef is, iemand enig idee wat ik er aan kan doen zodat ik hem niet zo snel leeg draai behalve dan wat minder enthousiast spelen?

aaronstonebeat
30 januari 2009, 13:54
Tja, 't is 'n strat en dan heb je die volumeknop daar zitten. Ik ken het probleem goed. Uiteindelijk ben ik eraan gewend en nu zou ik een strat geen strat meer vinden als de volumeknop ergens anders zit.
Je moet idd wat minder enthousiast op en neer harken, je iig realiseren dat dat ding daar zit en er je voordeel mee doen.

Ik ben ook niet zo'n groot liefhebber van pickupringen; als ik zonder uitkan, doe ik het.

JeroenSchaaf
30 januari 2009, 13:59
tjah met kapjes bedoel ik zilveren kapje of gouden.
Zoals je op die van mij ziet!

Edoh
30 januari 2009, 16:21
tjah met kapjes bedoel ik zilveren kapje of gouden.
Zoals je op die van mij ziet!

Ja dat gaat niet echt passen qua uiterlijk, te groot contrast voor mij persoonlijk. En het probleem met mijn volume knop had ik helemaal geen last met mijn vorige volume knop/pot omdat die veel stroever was, deze nieuwe glijd zo van 10 naar 1:confused:

JelmerOnGuitar
31 januari 2009, 13:50
Verrader? Dit is juist veeel beter! De enige goede strat is een strat met dikke hummies.

Gefeliciteerd ermee.

Smaken verschillen he:P

Di Stefano
31 januari 2009, 16:04
Ja dat gaat niet echt passen qua uiterlijk, te groot contrast voor mij persoonlijk. En het probleem met mijn volume knop had ik helemaal geen last met mijn vorige volume knop/pot omdat die veel stroever was, deze nieuwe glijd zo van 10 naar 1:confused:

Ik vijl altijd de potmeters zo af dat de knop helemaal tegen de slagplaat kan geduwd worden. Dat geeft dan ook meer weerstand als je draait.

Edoh
31 januari 2009, 16:59
Ik vijl altijd de potmeters zo af dat de knop helemaal tegen de slagplaat kan geduwd worden. Dat geeft dan ook meer weerstand als je draait.

Hey dat is zeker geen slecht idee ziet er nog beter uit ook, even kijken of ik dat ook kan doen. Bedankt!

G.G.
1 februari 2009, 10:05
Hey dat is zeker geen slecht idee ziet er nog beter uit ook, even kijken of ik dat ook kan doen. Bedankt!

Een paar extra ringetjes onder de potmeter werkt net zo goed en is een heel stuk sneller en veiliger.

snaarplukker
1 februari 2009, 12:14
Als je op de plaats blijft waar je de snaren behoort te spelen zal je nooit de volume en toneknoppen raken.;)
De knoppen lager zetten is slechts een tijdelijke oplossing totdat het in/afgesleten is.

Cees