PDA

View Full Version : Live drum uitversterking EQ/Volume



Cheetoria
29 januari 2009, 12:18
ik ben sinds een tijdje bezig met het ontdekken van de wondere wereld van geluidstechniek. nu probeer ik wat verder te komen, en stuit ik op de drums: zijn er standaard settings voor een drumkit EQ, en volume settings? ik ga binnenkort 's lekker kloten met een Dynacord powered mixer en een Shure DMK , maar alle tips zijn welkom.

skanky
29 januari 2009, 12:26
Nee Daniel, er zijn geen standaard settings, het ligt er helemaal aan wat voor sound je zoekt, en wat voor sound de kit heeft.

Hoe ik het ongeveer doe:

Kick - boost 80Hz, cut rond de 250Hz en boos rond de 5 Khz
Snare/Toms - HPF 100Hz - dan met een extreme boost de nare resonantie frequenties zoeken mbv de freq sweep en die dan cutten, soms een beetje hoog erbij
HH - HPF 300 Hz
OH's - HPF 200 Hz

en volume is gewoon kijken wat nodig is, in kleine zalen heb je de hihat en de oh's vaak niet nodig. In manifesto bv heb ik de OH's vaak uit staan. Je kan ook de OH's iets harder zetten zodat je geen tom-mics nodig hebt.
Het is vooral veel experimenteren......en microfoonplaatsing uiteraard.

berolios
29 januari 2009, 12:33
Check DIT (http://www.licht-geluid.nl/forum/search.php?searchid=543768) forum eens. Kijk dan vooral in de newbie-sectie en je vind letterlijk tientallen threads die precies hierover gaan, of op zijn minst nuttige informatie voor je bevatten.

Succes ermee!

skanky
29 januari 2009, 12:39
<OFFTOPIC>
Jeroen, heb jij die C214's inmiddels al eens geprobeerd?
</OFFTOPIC>

Cheetoria
29 januari 2009, 13:05
thanks! heb ik zeker wat aan.

berolios
29 januari 2009, 15:21
Nee, 214's nog altijd niet geprobeerd.
Heb recentelijk 2 paar Earthworks SR-25's gekocht (helemaal tegek) en wellicht dat er toch een set 414's gaat komen.