PDA

View Full Version : mijn nieuwe Bugera 333



vincedepooh
28 januari 2009, 22:38
Van het weekend getest en meteen maar meegenomen...





http://i648.photobucket.com/albums/uu205/vincedepooh/bugera_2.jpg


Ik was van het weekend bij R&G sound en heb toen de 333 en de 6262 getest. Twee heel verschillende versterkers maar allebij hun kwaliteiten. Ik kon de versterkers lekker opengooien over een 2*12 marshall v30. (zelf heb ik Orange 2*12 v30). Ik kon maar geen keuze maken en het werd nog lastiger toen er nog een Londen city bulldog bij werd gezet dit was ook wel een erg leuke bak. Maar goed toch maar voor de 333 gekozen omdat die het beste bij mij past.
Nu staat hij op mijn kamer en staat de master volume op 0.5 :listen: Ik hoop dat ik binnenkort weer een bandje kan beginnen en lekker open kan gooien!:rockon:

http://i648.photobucket.com/albums/uu205/vincedepooh/bugera_3.jpg

gerwin
29 januari 2009, 00:08
Hee gaaf die combi met je orange. Is toch ook vet, klinkt het nu anders als met die Marshall kast met die V30's? Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt, de 333 is toch echt een veelzijdige amp met enorm veel ballen. Succes ermee.

Gerwin van R&G

Madcow
29 januari 2009, 00:30
kijk zo zie ik het graag!! ik had de bugera getest op het bijpassende cabinet, en dat was echt huilen met de pet op. toen had hij hem in de orange cabinet gegooit(1x12) en dat klonk geweldig!!!

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Bl44t44p
29 januari 2009, 00:50
Euhm,

http://www.muziekmetropool.nl/ProdImages/peavey_jsx_head.jpg

??? Of zeg ik nu iets heel doms :p

Verder, mooi ding, gefeliciteerd!!! Geen idee alleen hoe die Bugera's klinken... kun je wat beschrijven misschien :) ?

almarvk
29 januari 2009, 07:25
Je loopt wel heel erg achter Bl44t44ap ;)

vincedepooh
29 januari 2009, 19:34
Ja de bugera cabinet daar werd ik ook niet heel vrolijk van. Het verschil tussen de orange en de marshall. De marshall vond ik veel warmer en misschien iets voller maar eigenlijk iets te. Ik ben heel tevreden hoe die over de orange klinkt. Ik ben eens begonnen met de Tiny Terror die qua sound heel goed is maar ik krijg er geen oemf uit (ook geen eq alleen 1 tone knop) en mis de kanalen en fx loop.

http://i648.photobucket.com/albums/uu205/vincedepooh/tinybug.jpg

Bl44t44p
29 januari 2009, 19:45
Je loopt wel heel erg achter Bl44t44ap ;)

Ahja, iets doms dus :D Maar dat is gewoon een rip off merk ofzo?

Squier4ever
29 januari 2009, 19:48
Ahja, iets doms dus :D Maar dat is gewoon een rip off merk ofzo?

ondermerkje van Theringer.

sjaak1990
29 januari 2009, 20:04
Ahja, iets doms dus :D Maar dat is gewoon een rip off merk ofzo?

Het is behringer

Ik dacht ook meteen aan die JSX en vraag me ook af hoe het klinkt

olaftheholy
29 januari 2009, 20:58
Yep!!!:seriousf:


http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Bugera333xl.jpg

Was ook bij R&G sound...
en nee, ze kosten niet zo veel.


http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/heilig.gif

JeanPaul du Vinnie
30 januari 2009, 00:09
Het is behringer

Ik dacht ook meteen aan die JSX en vraag me ook af hoe het klinkt
Bugera 333 ~ Peavey XXX
Bugera 333XL ~ Peavey JSX

Asteblief. :satisfie:

Luke-wannabe
30 januari 2009, 00:58
Best lekkere amp hoor. Voor het geld al helemaal.

olaftheholy
30 januari 2009, 09:53
Even voor alle duidelijkheid....Behringer doet slechts de distributie van Bugera.
Ergo; Bugera is géén behringer...ookal komen ze uit China.

Het is een heel veelzijdige amp voor dat geld... ik kreeg op de mijne nog eens 100,- euro korting omdat hij in de etalage had gestaan.
Zeg nou zelf 519,- dan laat je zoiets toch niet staan
Toffe zaak R&G sound in -stnwkrwld-(rielekste gast die bolle)
De 333xl ? ach da's een héél veelzijdige top voor dat geld... Ik was me terdege bewust van alle pro's & con's van deze versterkers maar voor dat geld moet je het niet laten vind ik. Hij doet het (en goed wá) en ik sta echt te kijken van dit ding..sprankelende(transparant:sneaky:) bijna twinny clean en kilometers met gain op crunch en lead kanaal. Als ekstra nog ee boost ook. Crunch en lead zijn gevoiced met een switch (beetje mid-scoop zoals op de marshalls) en lead is voorzien van een analoge gate om de "hiss" kwijt te raken.
Ik heb hem inmiddels meegehad met alletwee de repetitie's van beide bands één metal en één texasblues en deze top staat zijn mannetje....
sterker nog, de bugera 333xl vreet JSX,twin reverbs en HenK triamp als ontbijt.. eg wél
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/heilig.gif

marter544
30 januari 2009, 13:53
Mooie amp, gefeliciteerd! Heb zelf ook overwogen voor een Bugera (klinken erg goed!), maar ben toch voor een Engl gegaan, daarvan beviel de voicing me beter (en ik ben een merkenhoer).

Mr.Bluesbreaker
30 januari 2009, 14:13
De Henk Triamp....ik vind je wel een creatieveling! Maar dat is wel erg overrated voor een Bugera. Desalniettemin gefeliciteerd voor de TS met deze amp!

olaftheholy
30 januari 2009, 14:15
Mooie amp, gefeliciteerd! Heb zelf ook overwogen voor een Bugera (klinken erg goed!), maar ben toch voor een Engl gegaan, daarvan beviel de voicing me beter (en ik ben een merkenhoer).


Kan ik inkomen...en merkenhoer zijn ook... nix zo fijn als the real deal!
Heb hem voor erbij.
Moest wel even voorbij de rampenfilmpjes op youtube kijken met name die fransman met dat fluitende buisje in zijn lead sectie (333xl issue) en ook de anti-behringer beweging en daaruit voortvloeiende negatieve kritiek..
Waar mensen het af en toe vandaan halen...
Okay,okay,okay..die verchroomde plestik schildjes dat gaat een beetje te ver maar je kan ze er af halen in twee minuten en een beetje handige harry maakt ze na in geborsteld aluminium en presto,ziet het er ook weer gelikt uit.
Ikzelf ben nogal nitpicky qua geluid(en) maar deze versterker toverde voor het eerst sinds lange tijd weer een glimlach op mijn smoeltje tijdens het spelen en dat zegt zo ontzettend veel. Gewoon inpluggen en gaan zonder extra randapparatuur, just the amp.:cheerup:
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/heilig.gif

olaftheholy
30 januari 2009, 14:18
De Henk Triamp....ik vind je wel een creatieveling! Maar dat is wel erg overrated voor een Bugera. Desalniettemin gefeliciteerd voor de TS met deze amp!


Nee serieus!!! ik heb een mk2 en die klinkt gewoon geknepener dan de bugera...tuurlijk is hij degelijker TUURLIJK. en de Bugera durf ik ook meer op zijn donder te geven omdat hij gewoon goedkoper is, dat is denk ik wel het grootste verschil, ik zit hier vooral niet HenK te dissen he,laat dat duidelijk zijn

edit: achteraf gezien was dat misschien niet een al te beste uitspraak nee... maar toch als je ze naast elkaar zet dan staat hij toch zijn mannetje hoor

vincedepooh
30 januari 2009, 20:42
Fijn om te horen olaftheholy, ik heb namelijk weinig andere amps getest en ging in eerste instantie af op youtube filmpjes en meningen van anderen. Ik was in gedachte al aan het sparen voor een HenK triamp/trilogi maar ik ben voorlopig erg happy met mij Bugera. Ik heb begrepen dat als ik nog iets aan de voicing wil doen of verbeteren dat ik evt. andere lampen er in kan stoppen.
Ik hoop dat ik van het weekend de amp naar mijn werk kan nemen en `m even flink open kan gooien en op z`n donder kan geven.
:strat: :rockon:

olaftheholy
31 januari 2009, 11:09
Fijn om te horen olaftheholy, ik heb namelijk weinig andere amps getest en ging in eerste instantie af op youtube filmpjes en meningen van anderen. Ik was in gedachte al aan het sparen voor een HenK triamp/trilogi maar ik ben voorlopig erg happy met mij Bugera. Ik heb begrepen dat als ik nog iets aan de voicing wil doen of verbeteren dat ik evt. andere lampen er in kan stoppen.
Ik hoop dat ik van het weekend de amp naar mijn werk kan nemen en `m even flink open kan gooien en op z`n donder kan geven.
:strat: :rockon:


Let op!!! een nieuwe buizenversterker moet je even voorzichtig mee doen...niet gelijk afraggen. Pas na een week of drie als hij is "ingereden"(bij gebrek aan een beter woord) kun je hem wat meer op zijn donder geven.

Over de voicing: ja dat kan bij de bugera's, je kunt de buizen wisselen voor betere... b.v. groove tubes of sovtek's e.d. je kan ook kiezen om 6l6 te nemen i.p.v de geleverde el34, vergeet niet je bias switch om te zetten dan,zit in je versterker naast de eindbuizen...(bij testpunt)
Je kan ook nog 12ax7c voorversterkerbuizen nemen i.p.v. 12ax7b zoals er nu in zit..

voor meer info over de bugera's lees het commentaar van bogwhoppit hier: http://www.musicradar.com/forum/showthread.php?p=295155

Horns up,

groeten,Olaf

n.b. de filmpjes op youtube van Dingle1 zijn erg leerzaam m.b.t. bugera's 333/333xl en carlsboro 50

olaftheholy
3 februari 2009, 11:08
weird:???: bugera word in het hele topic rood,vast iets met spam of reclame

Hardguitar
3 februari 2009, 11:38
Heb hem afgelopen weekend getest bij Muzikaza Reinen, de top klinkt erg lekker moet ik zeggen maar dat cabinet is echt verschrikkelijk:stop:

Lekker heldere clean, en goede crunch tot high gain distortion,
Heb de top getest i.c.m een ENGL Cab en een ESP en kreeg er opzich op alle fronten een lekker geluid uit.

Kortom, in mijn ogen een goede top voor het geld.

olaftheholy
3 februari 2009, 12:17
ja die aregub cabs zijn waardeloos. ik heb zo'n 400watt *ehringer en die is nie veel beter alhoewel de top wel harder kan werken.
In de studio gebruik ik hem met een marshall 1960 en dat is enorm goed.
Voorzover mijn mening over de top, het is de meest middle of the road versterker die ik ken,je kan er letterlijk alle geluiden die je wilt uit halen. Vaak omschreven als metal amp maar voor de blues is ie echt wel lekker,gain goed naar beneden draaien tot er een mooie rand overblijft. en zelfs het clean kanaal breekt lekker open. een fijne aanwinst voor de verzameling.

Bl44t44p
3 februari 2009, 12:42
weird:???: bugera word in het hele topic rood,vast iets met spam of reclame

Dan ben je via de zoekfunctie in dit topic terecht gekomen... staat in de url als het goed is iets als "highlight=bugera" of in die richting.

olaftheholy
3 februari 2009, 12:54
Dan ben je via de zoekfunctie in dit topic terecht gekomen... staat in de url als het goed is iets als "highlight=bugera" of in die richting.


ach zo... ik dacht dat een mod. de moeite had genomen alle bugera's rood te pasten. silly me!!!:seriousf: