PDA

View Full Version : Twee GCX-en GroundControl



ruezzz
28 januari 2009, 20:29
Stel: ik hang een tweede GCX in mijn setup. Voor extra loops en om mijn amp (HOOK) te switchen.

Ik heb de GroundControl nu zo ingericht dat de onderste 4 switches de presets zijn (PC) (banken van 4 dus) en de 8 knoppen daarboven de loops aan en uit schakelen (CC).
Maar hoe bereik ik met de GroundControl nu die extra 8 loops van een eventuele tweede GCX?

hole
28 januari 2009, 22:11
Stel: ik hang een tweede GCX in mijn setup. Voor extra loops en om mijn amp (HOOK) te switchen.

Ik heb de GroundControl nu zo ingericht dat de onderste 4 switches de presets zijn (PC) (banken van 4 dus) en de 8 knoppen daarboven de loops aan en uit schakelen (CC).
Maar hoe bereik ik met de GroundControl nu die extra 8 loops van een eventuele tweede GCX?

De manual is vrij duidelijk hierover? in de GCP (ik neem aan dat je ground control pro bedoelt) kun je aangeven dat er een tweede GCX is.

Of bedoel je dat je alle 16 loops met Instant Access knoppen wilt kunnen schakelen? Dat kan niet (met 1 GCP) (wel met presets))

Liquid_Metal
28 januari 2009, 22:33
Je hebt inderdaad niet genoeg knoppen op 1 enkele GCP. In theorie is het wel mogelijk, en je kunt tot 4 GCX's aansturen met 1 GCP. Je zou meer vanuit presets kunnen werken, dan kan het sowieso. Of vanuit 2 banks, waarbij bank 1 de 1e GCP en bank 2 de 2e GCP bestuurt :).

ieme
28 januari 2009, 22:35
dat kan niet vanuit de cc setting maar als pc setting kun je tot 4 gcx-en besturen alleen heb je daarvan maar 8 knoppen als instant control

Diggerz
31 januari 2009, 21:46
Je zou meer vanuit presets kunnen werken, dan kan het sowieso. Of vanuit 2 banks, waarbij bank 1 de 1e GCP en bank 2 de 2e GCP bestuurt :).

Ok, maar kun je ook per preset de verschillende loops uit meedere gcx-en onder de 8 bovenste knoppen programmeren?

Of kun je alleen maar voor alle presets dezelfde 8 loops van meerdere gcx-en programmeren? (zo lees ik het nl in de handleiding)

Angel
1 februari 2009, 13:24
Ok, maar kun je ook per preset de verschillende loops uit meedere gcx-en onder de 8 bovenste knoppen programmeren?

Of kun je alleen maar voor alle presets dezelfde 8 loops van meerdere gcx-en programmeren? (zo lees ik het nl in de handleiding)

Je kan, via het menu, eerst de 8 loops in- of uitschakelen voor de eerste GCX, daarna door naar onder te drukken, de volgende 8 loops in-of uitschakelen voor de tweede GCX enz.

Diggerz
1 februari 2009, 23:47
Je kan, via het menu, eerst de 8 loops in- of uitschakelen voor de eerste GCX, daarna door naar onder te drukken, de volgende 8 loops in-of uitschakelen voor de tweede GCX enz.

Ja, op deze manier kun je voor één preset loops uit meerdere gcx-en aanzetten.

bijvoorbeeld:
onder preset 1 staan aan:
GCX1: loop 1, 2 & 4
GCX2: loop 3
GCX3: loop 8
enz..

Daarnaast heb je voor preset 1 (in de 4 preset mode) 8 instant access buttons tot je beschikking.

Kun je deze 8 instant access buttons ook per preset verdelen over de verschillende GCX-en?
Dus verschillende instant access knoppen voor verschillende presets?

Angel
2 februari 2009, 09:02
Kun je deze 8 instant access buttons ook per preset verdelen over de verschillende GCX-en?
Dus verschillende instant access knoppen voor verschillende presets?

Neen, dat kan niet.

Diggerz
2 februari 2009, 09:32
Neen, dat kan niet.

duidelijk :)

ruezzz
2 februari 2009, 20:24
Yep, ik ben ook weer wat wijzer. Thanx!
Ik heb mijn setup in eerste instantie maar als volgt ingedeeld.
Bovenste 4: Loop 1 t/m 4 voor pedalen
Onderste 4: Ampswitchen: (1) Clean/Lead (2) Lead1/Lead2 (3) Clean Boost (4) Lead Boost

Mocht ik ooit loops voor pedalen te kort komen neem ik er een GCX bij.
En als de kredietcrisis de muziekbiz een beetje met rust laat en ik krijg een dolle bui: misschien koop ik dan ooit wel een skrydstrup looper en switcher (10 loops) ;-)

Hell's Engl
4 februari 2009, 18:41
Ben ook bezig met 'n rackje met GCX voor m'n pedalen.
Maakt 't uit met wat voor kabels je gebruikt om de amp te schakelen?

Joost

Liquid_Metal
4 februari 2009, 19:34
Nee dat maakt niet uit. Er gaat geen audiosignaal doorheen dus je hoeft je niet te bekommeren over kwaliteit. De snelheid waarmee schakel-signaal door je kabel gaat is altijd snel genoeg. Zorg er alleen voor dat je zeker weet of je mono- of stereopluggen nodig hebt (of y-kabels e.d.)

Diggerz
4 februari 2009, 23:45
Inderdaad...
Kijk ook even hoe je amp geswitched wordt! (momentary of latching). Afhankelijk hiervan moet je namelijk de kabel op de 'send' of de 'out' van een GCX loop aansluiten.

zie voor verdere info de gcx handleiding..

Hell's Engl
5 februari 2009, 09:43
Inderdaad...
Kijk ook even hoe je amp geswitched wordt! (momentary of latching). Afhankelijk hiervan moet je namelijk de kabel op de 'send' of de 'out' van een GCX loop aansluiten.

zie voor verdere info de gcx handleiding..

Wat dat betreft ben ik 'n leek en heb dus geen idee hoe mijn HOOK wordt geschakeld...

iig bedankt voor de reacties!


Joost

Diggerz
5 februari 2009, 09:47
Wat dat betreft ben ik 'n leek en heb dus geen idee hoe mijn HOOK wordt geschakeld...

De meeste versterkers worden 'latching' geschakeld.

de GCX handleiding legt dit verschil duidelijk uit:
http://www.voodoolab.com/manuals/gcx_manual.pdf

JacovDijk
13 februari 2009, 13:50
Wat dat betreft ben ik 'n leek en heb dus geen idee hoe mijn HOOK wordt geschakeld...

iig bedankt voor de reacties!


Joost

Sorry als het misschien al ergens anders is beantwoord maar ik ben hier ook naar aan het kijken. De HOOK heeft in ieder geval stereojacks. Is de enige mogelijkheid y-kabels gebruiken wat dan al 6 van de 8 loops zou kosten?

Hell's Engl
22 februari 2009, 17:02
Yep, ik ben ook weer wat wijzer. Thanx!
Ik heb mijn setup in eerste instantie maar als volgt ingedeeld.
Bovenste 4: Loop 1 t/m 4 voor pedalen
Onderste 4: Ampswitchen: (1) Clean/Lead (2) Lead1/Lead2 (3) Clean Boost (4) Lead Boost

Mocht ik ooit loops voor pedalen te kort komen neem ik er een GCX bij.
En als de kredietcrisis de muziekbiz een beetje met rust laat en ik krijg een dolle bui: misschien koop ik dan ooit wel een skrydstrup looper en switcher (10 loops) ;-)

Hey Gerwin,

Hoe heb jij jouw HOOK geschakeld? Met Y-kabels?


Joost

ruezzz
23 februari 2009, 19:36
Yep, met Y-kabels.
Heb de GCX-loops vol met pedalen en heb voor de HOOK een Nobels MS-4 in gebruik, dus toch maar geen tweede GCX. De Nobels had ik nog liggen en werkt voor dit doel uitstekend.
(switch alleen de boost en channel dus heb ik aan 4 switches genoeg)

Hell's Engl
24 februari 2009, 10:06
Yep, met Y-kabels.
Heb de GCX-loops vol met pedalen en heb voor de HOOK een Nobels MS-4 in gebruik, dus toch maar geen tweede GCX. De Nobels had ik nog liggen en werkt voor dit doel uitstekend.
(switch alleen de boost en channel dus heb ik aan 4 switches genoeg)

Aha, maar dan heb je geen CC's voor de HOOK?

Hell's Engl
24 februari 2009, 21:40
Ben 'n beetje 'n leek en heb problemen met 't aansluiten van mijn HOOK aan de GCX.

Hij schakelt alleen van kanaal 1 naar 3 en krijg kanaal 2 niet te pakken... snap d'r niks meer van... 't zal wel heel simpel zijn, maar ik krijg 't niet voor elkaar...

Begrijp dat "momentary en latching" verhaal ook niet zo goed. En mede daarom begrijp ik ook niet of ik nu de "send" of de "out" moet gebruiken

Dus hulp is van harte welkom!!!

Joost

Sj03rd
25 februari 2009, 08:57
hoe heb je het nu aangesloten dan?
Je moet een Y-kabel gebruiken, waarvan je dus 2 GCX loops gebruikt (send) die naar 1 stereo-jack in de HOOK "channel" input gaan...dan moet het gewoon werken.

Nogmaals: IK (mijn mening dus) vind dat je voor dit soort doeleinden beter die RJ-16 looper/switcher kan gebruiken. Heb je gewoon 8 function switches voor dit soort dingen en hou je je 8 loops over voor pedalen etc etc...

Hell's Engl
25 februari 2009, 09:55
hoe heb je het nu aangesloten dan?
Je moet een Y-kabel gebruiken, waarvan je dus 2 GCX loops gebruikt (send) die naar 1 stereo-jack in de HOOK "channel" input gaan...dan moet het gewoon werken.

Nogmaals: IK (mijn mening dus) vind dat je voor dit soort doeleinden beter die RJ-16 looper/switcher kan gebruiken. Heb je gewoon 8 function switches voor dit soort dingen en hou je je 8 loops over voor pedalen etc etc...

Heb 't exact zo aangesloten... moet ik de loops dan in "normal" houden of in "momentary" zetten?
De boost functie moet ik dus ook perse met 'n Y-kabel schakelen?

Ooit komt er nog de zelfde set-up als die van jouw (RJ-16 met Navigator), maar dit setje bijelkaar heeft me minder gekost dan 'n nieuwe RJ-16.
Ik weet dat dat jij mazzel hebt gehad en 'm via E-bay op de kop hebt weten te tikken...
Maar dit is m'n eerste rackje en dit is wel mooi om mee te beginnen.
Heb er alleen pedalen in hangen;

Loop 1; T-rex Mudhoney
Loop 2; Maxon SD-9
Fulltone Clyde Deluxe
Loop 3; T-rex Tremster
Loop 4; Whammy
Loop 5; Boss DD-3 welke in de loop van de HOOK staat.


Joost

ruezzz
25 februari 2009, 20:30
Yep, als je alle schakelmogelijkheden wil kunnen gebruiken heb je 3 Y-kabels nodig.
Ik gebruik er zelf 2 (voor 4 schakelrelais van de Nobels). Voor channel en boostfuncties.
Ik heb datzelfde ook geprobeerd met de GCX, werkte meteen. Als het goed is hoef je niks te veranderen. Standaard staat ie in 'latched' mode en dat is OK voor de HOOK. Hoe of wat staat uitgelegd op pagina 10 en 11 van de GCX Manual.

Hell's Engl
26 februari 2009, 20:37
Op een of andere manier krijg ik nog steeds channel 2 niet te pakken... En daar speel ik eigenlijk 't meest op...

Vanuit de channel output split 't met 'n Y-kabel naar de outs van loop 5 en 6, maar als ik loop 5 of 6 aanzet krijg ik channel 3.... en geen 2...

Zou 't aan mijn Y-kabel liggen? Want de rest werk gewoon...

Wie helpt me uit de brand?


Joost

hole
26 februari 2009, 22:17
Op een of andere manier krijg ik nog steeds channel 2 niet te pakken... En daar speel ik eigenlijk 't meest op...

Vanuit de channel output split 't met 'n Y-kabel naar de outs van loop 5 en 6, maar als ik loop 5 of 6 aanzet krijg ik channel 3.... en geen 2...

Zou 't aan mijn Y-kabel liggen? Want de rest werk gewoon...

Wie helpt me uit de brand?


Joost

Allebei aan??? (geen idee, denk even " hardop" )

JacovDijk
27 februari 2009, 14:53
Op de normale switch moeten juist 2 knoppen aan voor kanaal 3 toch :dontgeti: misschien is dat toch je kabel dan

Hell's Engl
27 februari 2009, 20:13
Ik zie dat mijn HOOK footswitch 2 zwarte ringen heeft en mijn Y-kabel maar 1... kan 't daar aan liggen?
Is dat stereo of mono?

Joost

Sj03rd
28 februari 2009, 10:41
huh? aan de kant waar maar 1 jack zit, moet dat inderdaad wel een jack zijn met 2 ringen (stereo). De andere kant 1 ring per jack (mono)...maar het lijkt me sterk dat het niet zo is. Probeer eens een andere kabel, als dat het is gewoon terugbrengen naar de winkel, als je dit vantevoren uitlegt moet dat toch kunnen...

Hell's Engl
2 maart 2009, 10:05
't Is opgelost!

Had 'n oude Y-kabel liggen, wat 'n mono plug had. Heb toen 2 nieuwe gehaald en gezegd dat 't voor 't schakelen van mijn amp was.
Heb toen weer 2 mono Y-kabels mee gekregen.... en toen 't weer niet werkte heb ik even naar de pluggen van de footswitch gekeken en zag dat deze stereo zijn... gelijk omgerolen en nu werkt 't...

Alleen....... plopt ie weer bij 't schakelen... maar weer even Erik bellen...

iig bedankt voor de reacties!!!!


Joost

ruezzz
2 maart 2009, 11:29
Dat ploppen doet/deed ie bij mij ook. Wanneer of hoe kan ik nog geen logica in ontdekken.
Maar ik heb het idee dat het wanneer de beide systemen (HOOK/GCX of in mijn geval HOOK/MS4) langer op elkaar aangesloten zijn, dat het dan minder wordt of over gaat.

Ik heb zelf daarover contact gehad met Erik en ook Leendert, maar zij weten daar geen pasklaar antwoord op. Maar bel gerust eens, wie weet zijn er inmiddels meerderen met dit probleem en forceren we een oorzaak/gevolg/oplossing...

Hell's Engl
7 maart 2009, 19:35
Dat ploppen doet/deed ie bij mij ook. Wanneer of hoe kan ik nog geen logica in ontdekken.
Maar ik heb het idee dat het wanneer de beide systemen (HOOK/GCX of in mijn geval HOOK/MS4) langer op elkaar aangesloten zijn, dat het dan minder wordt of over gaat.

Ik heb zelf daarover contact gehad met Erik en ook Leendert, maar zij weten daar geen pasklaar antwoord op. Maar bel gerust eens, wie weet zijn er inmiddels meerderen met dit probleem en forceren we een oorzaak/gevolg/oplossing...

Heb nu 2x voluit gerepeteerd en de plop is verdwenen..... (gelukkig)

Joost

Hell's Engl
8 maart 2009, 19:48
Nu heb ik alleen 'n ander "probleem"....

Ik speel 't meest op channel 2 van de HOOK en gebruik daar vaak de SD-9 ala Landau over, maar nu lijk 't volume verschil groter dan voorheen...

Hoe, of met wat kan ik dit oplossen? Buffer? Mixer?

Moet er, trouwens wel bij vermelden dat ik de "feed thru" gebruik en de "guitar in" nog niet heb geprobeerd...


Joost