PDA

View Full Version : Gecontroleerde feedback



hugo123
28 januari 2009, 19:08
Hoe maken jullie dit? He lukt wel als ik heel snel eenm vibrato maak, maar dan wordt het heel onzuiver en raak ik de andere snaren ook, waardoor het dus niet klinkt.

JelmerOnGuitar
28 januari 2009, 21:47
Veel gain, boostje erop, en vlak voor je versterker/cabinet gaan staan! Maar het controleren is wel lastig, lukt mij ook lang niet altijd..

vulvasonic
29 januari 2009, 02:04
Op ieder podium moet je even op zoek naar de 'sweet spot', de juiste plek om feedback te controleren.

En voor wat betreft het vibreren, waarbij je andere snaren raakt die mee gaan klinken, waardoor het een puinhoop wordt; kwestie van oefenen en zorgvuldig spelen. Veel gitaristen concentreren zich alleen maar op de te spelen noten, het 'correct' fretten van je vingers. Het afdempen van de snaren die je niet wenst te horen is echter minstens zo belangrijk. Als je het niet gewend bent dit te doen, dan maak je borst maar nat, want (kijkend naar mijn eigen manier van spelen) dan is er vrijwel geen greep of lick te vinden waarbij ik niet minstens 1 vinger gebruik om een andere snaar te smoren. Oefening baart kunst, maar let er op en blijf kritisch op jezelf en neem geen genoegen met imperfectie.

Succes! :)

Ibanez666
29 januari 2009, 09:28
http://www.fernandesguitars.com/sustainer.html

gecontroleerder kan niet ;)