PDA

View Full Version : gitaar beveiligen tegen stelen?



Echoes
28 januari 2009, 19:55
ik vraag me al heel lang af of er "iets" is om je gitaren te beveiligen tegen diefstal.
Iets als een rockstand met een soort frame wat je op slot kunt doen bijvoorbeeld. Of iets anders zoals een soort ketting wat je om de hals kunt doen ofzo?
Ik heb voor best veel geld aan (speciale) gitaren staan en het zou zonde zijn als dat gestolen zou worden.

T!M
28 januari 2009, 20:18
Voor zover ik weet is zoiets nog niet op de markt.
Er is wel een markt voor denkik zo, misschien in de toekomst?
In Belgie is er een programma "De Bedenkers" waarbij je dingen kunt uitvinden, misschien moet iemand het maar eens ontwerpen op dit forum:satisfie:

J-sus Rulez
28 januari 2009, 20:19
Je zou zo'n laptopslot aan je straplock kunnen doen... alleeen weet ik niet dat dat werkt.. (of dat de gaten overeenkomen) maar zoiets zal ook wel diefstal tegenhouden.

MattellicA
28 januari 2009, 22:11
Je zou zo'n laptopslot aan je straplock kunnen doen... alleeen weet ik niet dat dat werkt.. (of dat de gaten overeenkomen) maar zoiets zal ook wel diefstal tegenhouden.

Komt niet overeen J-sus... maar je zou wel zoiets kunnen maken... Nadeel is wel dat je zo'n kabel zo doorknipt met een grote tang ..

tidalwave_sideburns
28 januari 2009, 22:24
Zo'n gps zendertje in je gitaar verstoppen, en dan met een knokploeg erop af, :) ?

Liquid_Metal
28 januari 2009, 23:29
Komt niet overeen J-sus... maar je zou wel zoiets kunnen maken... Nadeel is wel dat je zo'n kabel zo doorknipt met een grote tang ..

Klopt, maar een tang meenemen en een kabel doorknippen gaat weer een stapje verder. Als je je raam 's nachts openlaat is de kans op braak ook groter dan wanneer je het dicht doet, en als je je fiets op slot zet of niet idem.
Door zo'n kabel of een of ander slot te gebruiken zou je je gitaar wel diefstalproofer maken. Koop een Ibanez JEM of andere Vai Signature en haal een kabel door het handvat ;).

stijnkenens
29 januari 2009, 01:28
http://www.stewmac.com/shop/Accessories/Security.html

Ik denk het beste wat je kan doen, is je gitaar voorzien van een sensor, waardoor die kan terug gevonden worden.

Ik wil het gezicht van die dief wel eens zien, als ineens heel de band als knokploeg voor de deur staat :)


s

Echoes
29 januari 2009, 22:26
vaag dat er niets is.
ik zat idd zelf al te kijken of ik wat kan fabriceren op mn rockstand.

of idd een gat boren in je body en er een ketting doorheen doen ;)
haha

kenx
29 januari 2009, 23:25
Op je rockstand kan je inderdaad bovenaan de headstock een Fietsslot (kettingkje) zo ronddraaien dat de headstock vast zit aan de rockstand.

Een een hele rockstand meenemen is toch al iets moeilijker.

Iig zo zou ik het doen, en idd dom dat er nog altijd niets in die zin is uitgevonden om je gitaar te beveiligen.

grtz

classicrooock
1 februari 2009, 17:38
Zo'n gps zendertje in je gitaar verstoppen, en dan met een knokploeg erop af, :) ?

deze vind ik wel iets hebben,ik ga ff nasa bellen voor super sterke gps chips:)

maar nee ff serrieus waar zou je zoiets halen?

tidalwave_sideburns
2 februari 2009, 11:12
De vraag is meer "hoe verstop je zo'n zendertje zodat die gore dief er niet achterkomt."

Als het eenmaal bekend is dat die zendertjes in een gitaar gestopt kunnen worden, kan je die vast met een of ander apparaatje opsporen.

Als het echt mogelijk was je gitaar te beveiligen, dan kon je dat zeker al wel kopen.

Tho
2 februari 2009, 12:01
Je gitaar vastmaken maakt niets uit. Dan nemen ze de standaard ook mee.

joeyonfire
2 februari 2009, 12:22
ach als mensen kwaad willen doen ze dat toch wel. een willekeurige dief zal waarschijnlijk eerder een gitaar proberen te stelen die beveiligd is omdat hij denkt dat deze meer waarde heeft.
de enige manier is denk ik gewoon je spullen in de gaten houden.

Zamalan
2 februari 2009, 13:00
Komt niet overeen J-sus... maar je zou wel zoiets kunnen maken... Nadeel is wel dat je zo'n kabel zo doorknipt met een grote tang ..

Idd een gat boren en zo'n metalen gat erin verankeren zodat je zo'n laptop slot erin kan steken met een slot, ik zou wel begot niet weten waar/of je zo'n gaten kunt verkrijgen.

Mensen die in je huis inbreken zullen ongetwijfeld een kniptang mee hebben maar van die mensen die "snel even je gitaar mee happen" op een gig of zo kun je wel tegenhouden.

Je riskeert wel dat ze je gitaar vast nemen, ermee willen weglopen en dat ze hem laten vallen als blijkt dattie vast zit, dan kan hij kapot zijn.

Sowiso is elk slot een afschrikmiddel voor de gelegenheidsdief, een dief die met voorbedachte rade iets gaat stelen is voorzien van de nodige kennis en gereedschap om gelijk welk slot open te maken.

hugo123
2 februari 2009, 18:54
Die link die is gegeven, dat is toch zo'n zender, nou daar heb je er een;)

richwoodplayer
3 februari 2009, 02:25
maar met die chip kan je toch alleen kijken of hij van jou is als je hem naast de body houd om te scannen?
je kan niet zien als hij gestolen is, waar de gitaar is.

ieme
3 februari 2009, 16:09
ik had eerder mijn gitaren bij de buren in een grote brandkast... jammer dat ze verhuisd zijn

RikV
5 februari 2009, 14:40
Handboeien om je hals vast te maken aan je stand

Of je gebruikt een soort schandpaal principe ... alleen zet je hem niet verticaal maar horizontaal. Maak je wat gaten waar je je hals door kan doen en dan een slot erop.

Tadaaaa:hippie:

classicrooock
5 februari 2009, 21:18
http://www.autonavigationgps.com/worlds-smallest-gps-tracking-chip/
en dit?

Mr.Fingers
5 februari 2009, 22:10
een sticker van stagg op kleven?

no 1 hops
6 februari 2009, 08:41
een slot die je om de hals sluit zoals een capo om de hals valt.
zou je kunnen integreren in standers en gitaarhangers.
zou dan zo moeten zijn dat je de sloten zoals cilindersloten kunt plaatsen waarvoor je maar 1 sleutel nodig hebt.
(investeerders grijp uw kans voor een nieuw product in crisis tijd ;-) )

andere mogelijkheid is een contact op de gitaar maken die zodra hij van de hanger of rek loskomt zonder deactivering een sirene gaat.
je hebt al van die minisirenes voor deuren en ramen op batterij die een tering herrie hebben

Merijnvdb
6 februari 2009, 18:51
Laat hem gestolen worden en pak er een van iemand anders , zo verwisselt de hele wereld constant van gitaar :soinnocent:

Mafia66
13 februari 2009, 00:07
een slot die je om de hals sluit zoals een capo om de hals valt.
zou je kunnen integreren in standers en gitaarhangers.
zou dan zo moeten zijn dat je de sloten zoals cilindersloten kunt plaatsen waarvoor je maar 1 sleutel nodig hebt.
(investeerders grijp uw kans voor een nieuw product in crisis tijd ;-) )

andere mogelijkheid is een contact op de gitaar maken die zodra hij van de hanger of rek loskomt zonder deactivering een sirene gaat.
je hebt al van die minisirenes voor deuren en ramen op batterij die een tering herrie hebben

Volgens mij nemen ze dan die hele staanders en gitaarhangers mee. :)

ieme
13 februari 2009, 10:32
volgens mij kun je ook fiets sloten op een multi stand plaatsen en dan de gitaar hals daar in zetten...

http://www.welldesign.com/page/images/thumb/w404h315_Focusgebieden_Special_AXAslot_mid.jpg

pietjeekes
13 februari 2009, 11:23
volgens mij kun je ook fiets sloten op een multi stand plaatsen en dan de gitaar hals daar in zetten...

http://www.welldesign.com/page/images/thumb/w404h315_Focusgebieden_Special_AXAslot_mid.jpg
ook de naam is bijna goed AXA defender. dit is een teken:)
AXE defender er van maken en gaan met dat slot

YB
13 februari 2009, 23:33
Gitaar in koffer leggen koffer op slot en koffer met kabel ergens aan vast maken?

Ferraririk
16 februari 2009, 22:50
Handvat in je gitaar vrezen ( á la Steve Vai ) en dan daar een ketting doorheen, lijkt mij de beste oplossing

bagheera
17 februari 2009, 01:09
bij stewart macdonald verkopen ze chips die je in je gitaar moet plaatsen ( in de body of in een vijsgat en zo zou je hem kunnen terug vinden

Ferraririk
17 februari 2009, 10:19
bij stewart macdonald verkopen ze chips die je in je gitaar moet plaatsen ( in de body of in een vijsgat en zo zou je hem kunnen terug vinden

:O zijn die duur?

Daan_B
17 februari 2009, 10:41
bij stewart macdonald verkopen ze chips die je in je gitaar moet plaatsen ( in de body of in een vijsgat en zo zou je hem kunnen terug vinden

Haha zo een zit ook in mijn kat:seriousf:!

Ferraririk
17 februari 2009, 11:04
:seriousf:
Haha zo een zit ook in mijn kat:seriousf:!

:seriousf:
Dat is echt wel vet XD
:rockon:

De Beer
17 februari 2009, 14:27
een sticker van stagg op kleven?Juist!!!
Ik heb mijn Gibson in een stagg koffer....nog nooit gestolen!!!!!

Ferraririk
17 februari 2009, 15:19
Juist!!!
Ik heb mijn Gibson in een stagg koffer....nog nooit gestolen!!!!!

Nice >.< heel nice :D

bagheera
17 februari 2009, 16:07
bij stewart macdonald verkopen ze chips die je in je gitaar moet plaatsen ( in de body of in een vijsgat en zo zou je hem kunnen terug vinden

:O zijn die duur?

niet zo duur neen
het heet snagg microchip een pakje van 6 chips nog geen 100 dollar

Ferraririk
17 februari 2009, 17:26
niet zo duur neen
het heet snagg microchip een pakje van 6 chips nog geen 100 dollar

Ik krijg een beetje slechte kriebels bij die naam, komt door stagg denk ik

HaroldA
17 februari 2009, 18:54
1. Zorg ervoor dat je alle serie- en typenummers hebt + goede (recente) foto's
2. Sla bovenstaande niet alleen maar op je (eigen) PC op! ;)

Ferraririk
18 februari 2009, 14:50
1. Zorg ervoor dat je alle serie- en typenummers hebt + goede (recente) foto's
2. Sla bovenstaande niet alleen maar op je (eigen) PC op! ;)

ik zou het zelfs op een briefje in je portemonee en in me mobiel doen en juist niet in mijn pc.... weetnie, voelt niet zo goed

HaroldA
18 februari 2009, 15:06
ik zou het zelfs op een briefje in je portemonee en in me mobiel doen en juist niet in mijn pc.... weetnie, voelt niet zo goed

Ik had het meer het idee dat je PC ook wel eens gestolen kan worden ;)

Pais
19 februari 2009, 22:03
Je kunt wel alles in je huis vastleggen met kabels, maar ik zou gewoon zorgen dat in de eerste instantie niemand binnen komt. Een deurslot ofzo? :dontgeti:

Puerco
22 februari 2009, 03:02
Neem je hondje mee om je apparatuur te bewaken.
http://farm1.static.flickr.com/28/36995814_dd1abc37fc.jpg

rickert
22 februari 2009, 03:09
Ha,,,,,ha,,,,,,ha,,,,,,ha,,,,,, leuk,,,,,

kenx
22 februari 2009, 17:04
Neem je hondje mee om je apparatuur te bewaken.
http://farm1.static.flickr.com/28/36995814_dd1abc37fc.jpg

Nou man, als dit je hondje is, mag je er zeker van zijn dat je gear niet gestolen wordt.
Lijkt me toch niet zo'n best idee hoor, er zijn andere en betere alternatieven...:ok:
.






;):dance:

kenny

espike
19 maart 2009, 21:40
Ik las toevallig net dat dat hondje overleden is. heeft jaren lang de titel 'lelijkste hond ter wereld' gewonnen.
maar back on subject: die gps tracker: A few limitations of this GPS chip are that it still needs a power source and a GPS antenna. ""
9v batterij er in, en de trussrod als antenne?

koen=)
15 juli 2009, 12:39
of zoiets http://www.thomann.de/nl/fullers_unilock.htm
of zoals mijn bassist doet koffer met dubbel handvat (1 aan elke kant) handboei erdoorheen en de andere kant aan het handvat van de verterker.

koen:punk:

snaarplukker
15 juli 2009, 20:52
Een krachtig explosief inbouwen, daarbij een switch met de vermelding "explosiv sound". Via de media krijgt je te horen waar die was gebleven.;)

budje
15 juli 2009, 21:16
Slotbout door je gitaar, ketting eraan, en aan de muur verankeren.

altoproxima
28 september 2009, 12:24
Een krachtig explosief inbouwen, daarbij een switch met de vermelding "explosiv sound". Via de media krijgt je te horen waar die was gebleven.;)




Hahahah ... :crazyhappy:


http://www.independent.co.uk/multimedia/archive/00107/RTR22WIN_107444a.jpg


OwNd

Jilles
28 september 2009, 20:20
maar back on subject: die gps tracker: A few limitations of this GPS chip are that it still needs a power source and a GPS antenna. ""
9v batterij er in, en de trussrod als antenne?

Energie door inpluggen van de gitaar misschien? Moet vast wel om te vormen zijn. Zou wel een goed concept zijn!

acousticmats
6 november 2009, 17:07
er een 'hier waak ik' sticker op plakken
misschien denken ze dan dat het een hond is

en niemand steelt een hond, dat zou gewoon fout zijn
:supercool:

Fenderfan
4 februari 2010, 18:18
ik vraag me al heel lang af of er "iets" is om je gitaren te beveiligen tegen diefstal.
Iets als een rockstand met een soort frame wat je op slot kunt doen bijvoorbeeld. Of iets anders zoals een soort ketting wat je om de hals kunt doen ofzo?
Ik heb voor best veel geld aan (speciale) gitaren staan en het zou zonde zijn als dat gestolen zou worden.

Ik ben ze zelf aan het bouwen voor thuis. Wie heeft er interesse en wat mag het kosten volgens jullie ?

schwalbe
7 februari 2010, 21:14
Mini ITX moederboardje met processor en wat geheugen in je electronicavak installeren. Zorgen voor een usb aansluitinkje naar buiten; daar hang je een usb vingerprintreader aan die je na het inloggen weer verwijderd. Klaar is kees. Je zou ook nog wat effecten op de processor kunnen laten draaien. Of de sensor van de vingerprintreader inbouwen in je toets; kan best door voor een grote position marker.