PDA

View Full Version : tuchel plug



ramon33
28 januari 2009, 16:27
Hallo,

Ik ben opzoek naar 3 polige female tuchel pluggen voor de sennheiser MD 421, ze zijn nergens meer te verkrijgen.
Ik heb een aantal sennheisers op een stoffige zolder gevonden, zonder snoer en plug.
Heb iemand toevallig nog wat liggen, ik neem ze graag van je over.

Groeten,
Ramon

Dirk_Hendrik
28 januari 2009, 18:47
In principe categoriseren we dit soort topics als spam. Een MP advertentie zal het wss ook beter doen dat een forum add in "effecten".

Maarr,
Omdat het wel een heel alternatief dingetje is geef ik em nog een kans.
Maar dit topic wel naar recording. Daar zitten de jongens en mannen die met microfoons werken.

Han S
28 januari 2009, 19:42
Die pluggen zijn gewoon te bestellen via de muziekwinkel (De Staar in Purmerend) of kijk eens bij Conrad. Ze zien niet echt goedkoop, maar de oude Sennheiser MD421 met de kleine tuchel klinkt dan wel weer super en in Amerika brengt zo'n oude MD421 100 dollar meer op dan de latere zwarte met XLR

bert k
28 januari 2009, 20:54
Als je echt in nood zit, kan je ook een female MIDI-plug gebruiken. Die is wel 5-polig, maar daar heb je geen last van. Goeie noodoplossing.

Frits van Mourik
28 januari 2009, 23:10
@ Han:
Wat bedoel je met "kleine" Tuchel?
DIN-plug met schroefkraag?
Ik ken alleen die grote Tuchel-jongens(/meisjes)...

Han S
29 januari 2009, 00:25
Klopt Frits, de grote Tuchel ken je van de oude Neumann's, die met de platte pennen en de Din wordt kleine Tuchel genoemd. Wat Bert zegt kan een noodoplossing zijn, maar de echte microfoonplug heeft bussen en een schroefwartel en de Din welke voor MIDI wordt gebruikt heeft van die lullige vorkjes en wil je hem aan een microfoon hangen moet je de boel vast tapen.

http://www.hinton-instruments.co.uk/images/vintagemic/md421new.jpg