PDA

View Full Version : Opnieuw begonnen!



batsiaan
28 januari 2009, 15:49
Hallo allemaal!

Ik ben Sebastiaan, bijna 19 en ik ben weer begonnen met gitaar te spelen!
Toen ik 14 was heb ik een jaar les gehad, destijds oefende ik nauwelijks behalve een half uurtje voordat ik naar de les ging, maar als ik terugkijk ging het best redelijk dus ik wou het weer opakken (dit keer vind ik het ook veel leuker).

Ik heb daardoor even op marktplaats rondgekeken en van iemand vlakbij een ibanez begin setje gekocht (volgens mij zon jumpstart iets).

Een redelijk basis setje geloof ik, een standaard blauwe stratocaster met witte slagplaat, tis dus volgens mij de oude versie van het jumpstart setje.

Alleen heb er 160 euro voor betaald, volgens mij wat teveel zeker als je bedenkt dat de versterker er al mee ophieldt na 3 dagen.

Maar goed al met al jammer maar helaas, maar ik heb de ballen verstand van versterkers en zonder versterker spelen is toch wat minder leuk!

Dus heeft iemand mischien wat Advies voor een versterker? Hij is voor op mijn kamer, moet gewoon een lekker geluidje geven en een beetje te combineren zijn met wat effecten.

Daarnaast nog 2 vraagjes:

Is deze gitaar uberhaupt wel wat soeps? Ik dacht bij ibanez dat het gewoon redelijk was, maar ik lees nu weleens dat de goedkopere modellen ook niet altijd even goed zijn.

En ik wil mischien een Pod 2.0 kopen om wat te spelen met geluidseffecten, ik lees hier wel goede dingen over, maar wat is het voordeel tegenover de pocketpod?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bij voorbaat dank in ieder geval.

Groetjes, Sebastiaan.

batsiaan
28 januari 2009, 16:15
Nog even gecheckt en de ibanez is een grx40!

k3nny
28 januari 2009, 19:24
Als amp voor op je kamer is iedereen het wel eens dat een roland cube de oplossing is, heeft tevens al vele effecten aan boord waarmee je kan spelen en klinkt zeker niet verkeerd. Er is een 15,20 en 30 Watt versie beschikbaar (en de micro cube, maar is denk ik niets voor jou).
Mvg

a darker shade of grey
28 januari 2009, 19:35
jah met een cube zit je goed. En zo'n ibanez is niet een hele slechte startersgitaar hoor. Kun je zeker wel even mee vooruit. Ligt eraan hoe serieus je het deze keer wilt gaan aanpakken. Maar met zo'n cube kun je echt nog lang vooruit, zijn hele leuke dingetjes!

En ff off topic: heb je nou serieus je naam verkeerd gespeld of was je forumnaam gewoon een poging tot rebellie? Ik moest er wel om lachen :P

batsiaan
28 januari 2009, 19:38
Daar heb ik eerder over gehoord en ga ik zeker eens naar kijken!

Maar ik vond heb inmiddels 3 versterkers gevonden die me ook wel aardig leken.

Peavey Bandit 112 Transtube waar ik verder weinig kan vinden op dit forum.

Line6 Spider 112 modelling versterker (50W).

Fender type Princeton chorus. 2 x 25 watt, met rode knopjes, hier heb ik wel wat overwegend minder positieve reacties over gelezen maar ik hou hem in mijn achterhoofd.

Mijn budget ligt op max 200 euro, en ik hoop hier wel wat moois voor te vinden.

P.S. ik wil eigenlijk van alles wel wat spelen, maar ik ben geen audiofiel dus hele subtiele verschillen in geluidskwaliteit hoor ik niet snel, maar ik wil wel gewoon een lekker ampje hebben om op te jammen.

Daarnaast vroeg ik me af of het dan verstandig is om nog een line6 pod 2.0 erbij te kopen? deze kan ik van iemand overnemen voor 90 euro en hij leek mij wel fijn om met wat effecten te spelen.

batsiaan
28 januari 2009, 22:09
Ik denk dat ik voor de bandit ga.

Maar nog even over mijn vraag met die pod, is dat een redelijk apparaat?

Voor 90 euro kan ik er volgens mij veel effecten uithalen en ik heb gehoord dat het nog helemaal niet zo gek klinkt.

Goridian
28 januari 2009, 22:15
Ik heb zelf ook een Pocket PODje, leuk apparaatje en ik gebruik em zelf vooral om wat dingen op te nemen via de PC.

Voor de rest zitten er een stuk of wat effecten op, maar ik gebruik de meesten niet. Wat ik prettiger vind is dat je zelf je eigen effecten kan maken met 't dingetje. Plus zit er een tuner op, lekker handig.

Ik vond het in ieder geval wel m'n geld waard.

tidalwave_sideburns
28 januari 2009, 22:20
Tja, misschien toch een toneport wel wat voor jou?
Via je computer dus, krijg je een prima geluid uit, met een druk op de knop een voledig ander geluid, koptelefoon kan je erbij gebruiken (kan volgens mij met zo'n cube ook wel), en veel goedkoper.

Sinner1980
28 januari 2009, 22:22
Ik zou lekker een Vox kopen, VT15 of 30 als je allround wilt spelen en een ADVT30 XL als je zwaarder werk speelt. Zitten goede presets op en een leuke effectenloop, ben je in één keer klaar en heb je één van de beste budget amps op de markt, met een buis in de preamp...daar kan weinig tegenop in die klasse, gewoon proberen dus:dance:

zeiler
28 januari 2009, 22:29
Ik zou lekker een Vox kopen, VT15 of 30 als je allround wilt spelen en een ADVT30 XL als je zwaarder werk speelt. Zitten goede presets op en een leuke effectenloop, ben je in één keer klaar en heb je één van de beste budget amps op de markt, met een buis in de preamp...daar kan weinig tegenop in die klasse, gewoon proberen dus:dance:

+1!

vox zijn leuke amps, die nieuwe 15/30VT hoor je ook veel goede dingen over, maar wat vertrouwder is de AD15/30VT voor gewone muziek en wat rock, terwijl de XL voor ruiger werk is :D als eigenlijk al boven gezegd!

maar die zijn echt erg leuk!

Sinner1980
28 januari 2009, 22:38
+1!

vox zijn leuke amps, die nieuwe 15/30VT hoor je ook veel goede dingen over, maar wat vertrouwder is de AD15/30VT voor gewone muziek en wat rock, terwijl de XL voor ruiger werk is :D als eigenlijk al boven gezegd!

maar die zijn echt erg leuk!

Ik zet de mijne net ui (VT30) en ja man, wat is die leuk...AAAkwaliteit, echt geweldig:dance:

batsiaan
28 januari 2009, 22:51
Klinkt goed, en ik vind ze voor heel goedkoop op marktplaats!

Ook zag ik de AD50VT voor 200 euro staan, is mischien een versterker waar ik iets langer mee doorkan?

De VT30 vind ik al voor 100 euro, de XL versie voor 150, zou dat het verschil waard zijn?

Bedankt voor de reacties! Anders was ik nooit op vox gekomen en ik lees alleen maar positieve dingen over deze versterkers.

Sinner1980
29 januari 2009, 17:41
Klinkt goed, en ik vind ze voor heel goedkoop op marktplaats!

Ook zag ik de AD50VT voor 200 euro staan, is mischien een versterker waar ik iets langer mee doorkan?

De VT30 vind ik al voor 100 euro, de XL versie voor 150, zou dat het verschil waard zijn?

Bedankt voor de reacties! Anders was ik nooit op vox gekomen en ik lees alleen maar positieve dingen over deze versterkers.

De VT30 voor €100,- ?? Dan vind ik je een knappe jongen want het is de nieuwste uit de Valvetronix lijn. Ik heb voor de mijne €239,- betaald. Let op dat je niet de AD30VT aanschaft, niet dat dat slecht is, maar de VT30 is gewoon een stuk uitgebreider. Voor meer info moet je even naar de Vox site surfen.

De XL versie is meer high gain gericht, dus dat moet wel je ding zijn. Dus voor metal ga je voor de XL en voor meer alround de ADVT of VT...

Ik ga vanavond zelf de XL bestellen voor mijn high gain werk dus dan heb ik meteen de best of both worlds zeg maar.

batsiaan
29 januari 2009, 18:33
Het was de AD30VT idd, en hij was helaas al weg.

Maar is 200 euro een beetje redelijk voor een AD50VT?
Ik denk dat ik dan voor die ga, moet ik toch wel eventjes mee vooruit kunnen.

Mischien dat ik nog wat van de prijs af kan snoepen.

k3nny
29 januari 2009, 19:37
Ik raadde je de cube aan, maar zelf speel ik ook over de nieuwe bandit 112:satisfie: Zeker mooie versterkers voor het geld en ze gaan echt loeihard!
edit: sorry, zie net dat je aan de vox gaat! Ook goede keuze btw.