PDA

View Full Version : TM Stevens Klotz signature



Jantje Poen
28 januari 2009, 11:03
Ja ik weet er is veel over (patch)kabels geschreven, maar het antwoord op onderstaande vraag heb ik niet kunnen vinden, helaas geeft de firma Klotz ook geen antwoord op deze vraag.

Vraag:
Sommige aanbieders van de Klotz TM Stevens Signature patch kabels schrijven dat het gemaakt is voor bas-gitaristen, betekent dit dat het niet/minder geschikt is voor gitaristen. Ik heb een aantal van deze kabels en krijg het gevoel dat het hoog een beetje weg is, misschien lijkt het ook wel zo omdat het meer laag doorgeeft???

Graag jullie mening of een overtuigend antwoord?

Nielsje
28 januari 2009, 11:29
Leuke vraag, ik heb geen idee. Er zijn hier wel een aantal mensen met TM Stevens kabels volgens mij, maar het enige waar ik ze over hoor klagen is het feit dat ze snel krullen. Daar zal je met patchkabels niet zo veel last van hebben.

Ik bekijk het even van een andere kant: welke effecten gebruik je?

Jantje Poen
28 januari 2009, 11:36
Leuke vraag, ik heb geen idee. Er zijn hier wel een aantal mensen met TM Stevens kabels volgens mij, maar het enige waar ik ze over hoor klagen is het feit dat ze snel krullen. Daar zal je met patchkabels niet zo veel last van hebben.

Ik bekijk het even van een andere kant: welke effecten gebruik je?

2 x Dloop van Lehle
Fulltone Fat Boost
Fulltone OCD
Maxon OD808
Menatone Blue Collar
RMC 3 Wah
Fulltone Choralflange
Boss DD20 Delay

Alle effekten zitten verdeeld in de loops van de Lehle's.

Tussen de 2 Lehle loops zit dus ook een TM Stevens Klotz kabel, als ik geen effekten gebruik gaat het signaal dan nog door 2 gitaarkabels (Spectraflex vintage kabel) en 1 Klotz TM Stevens kabel, en natuurlijk een kleine beetje door de Lehle loops.

Als ik direkt met 1 spectraflex 5,5mtr kabel via mijn versterker speel is er meer hoog in het geluid.

Mitch
28 januari 2009, 12:29
Ja, direcht inprikken scheelt je wel meer. Bijvoorbeeld 5 keer een true bypassschakelaar passeren, je patchkabels, je looper en het buffer aan het eind (in je DD20) is waarschijnlijk niet pittig genoeg om dat weer op te krikken. Patchkabels met een beter laag gaan dan natuurlijk niet zorgen voor een beter hoog.

guitargeek3
28 januari 2009, 12:49
Even off topic: die jack pluggen van de TM stevens sig, zijn die los te krijgen?

Nielsje
28 januari 2009, 12:52
http://www.smap.it/files/audioproject_Files/Foto/2974_33437.JPG

+

http://www.alfataal.nl/oef/743/schil/schaar.JPG

Nitefly7
28 januari 2009, 13:04
dus als ik het goed begrijp heb je gitaar -> spectraflex -> lehle 1 -> TM Stevens -> lehle 2 -> TM Stevens -> amp
hoe klinkt het als je één van de 2 lehles weglaat ? en dus met 2 kabels werkt (spectra + lehle) ?
de Spectraflex schijnt sowieso wat hoog weg te snoepen..
hoe lang zijn beide kabels (mijn ervaring is dat vanaf 10m, zeker met 5,5 meter aan 't begin, al wat hoogverlies zal geven..)

advies:
- testen hoe het is met 1 lehle en dus geen Klotz tussen de 2 lehles
- hoe is het als je de kabels 'omdraait' ? dus gitaar -> klotz ->lehle -> spectraflex -> amp ?
- heb je nog steeds hoogverlies, overweeg dan eens een buffer (kan ook een gebufferd pedaal als een Boss TU-2 zijn) na (of zelfs vóór) je wahwah..
indien je lehles uitstaan, heb je namelijk nog altijd 3 True Bypass-punte (= 'passieve kabelverlenging') en het extra stuk kabel tussen deze 3-punten..
- heb je in totaal meer dan 10m ? kijk dan eens of je de LANGSTE kabels, vervangt door quasi 'higher end' kabels (hoeft niet duur te zijn, check de site van Lavacable.com maar voor advies in laag/midden/hoogsegment qua prijs; zelf heb ik erg goede ervaringen met VanDamme, Mogami en 'Uwkabelopmaat.nl' (http://www.uwkabelopmaat.nl)-kabels...de Klotz LaGrange is ook een prima kabel, en ook best betaalbaar)

het argument van de bas-specifieke functie van de TM Stevens kabel, wordt deels weerlegd in bijvoorbeeld http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Jun/Guitar_Cable_Roundup_Part_Two_Page_2.aspx
zij geven aan dat er een lichte dip in het middengebied is, maar wel 'strong highs and lows' heeft.. misschien is deze 'smile-curve' in de kabel i.c.m. je setup reden dat er veel definitie weg is gehaald..




2 x Dloop van Lehle
Fulltone Fat Boost
Fulltone OCD
Maxon OD808
Menatone Blue Collar
RMC 3 Wah
Fulltone Choralflange
Boss DD20 Delay

Alle effekten zitten verdeeld in de loops van de Lehle's.

Tussen de 2 Lehle loops zit dus ook een TM Stevens Klotz kabel, als ik geen effekten gebruik gaat het signaal dan nog door 2 gitaarkabels (Spectraflex vintage kabel) en 1 Klotz TM Stevens kabel, en natuurlijk een kleine beetje door de Lehle loops.

Als ik direkt met 1 spectraflex 5,5mtr kabel via mijn versterker speel is er meer hoog in het geluid.

rocker_71
28 januari 2009, 13:09
Ik gebruik hem voor gitaar en klinkt prima!
Is ook een hele flexibele kabel, dus fijn in het gebruik.

Hier staat ook geschikt voor gitaar:

http://www.musicallin.nl/online_winkel/kabels_en_snoeren/gitaar_en_basgitaar_kabels/klotz_tmstevens_signature_funk_master_basgitaarkab el_6m_24723

Nielsje
28 januari 2009, 13:11
Is ook een hele flexibele kabel, dus fijn in het gebruik.

Flexibel, en hoe bevalt het 'krul-gedrag'? Ik moet een nieuwe 6 meter kabel, maar ben er nog niet uit wat ik wil..

guitargeek3
28 januari 2009, 13:11
Die lag eigenlijk te dik voor de hand...

rocker_71
28 januari 2009, 13:17
Flexibel, en hoe bevalt het 'krul-gedrag'? Ik moet een nieuwe 6 meter kabel, maar ben er nog niet uit wat ik wil..

Bevalt mij prima. Heb niet zo'n last van dat krullen. :soul:

Mitch
28 januari 2009, 13:19
het argument van de bas-specifieke functie van de TM Stevens kabel, wordt deels weerlegd in bijvoorbeeld http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Jun/Guitar_Cable_Roundup_Part_Two_Page_2.aspx
zij geven aan dat er een lichte dip in het middengebied is, maar wel 'strong highs and lows' heeft.. misschien is deze 'smile-curve' in de kabel i.c.m. je setup reden dat er veel definitie weg is gehaald..

Nee, hij ervaart verlies van hoog, niet van definitie (whatever that is als je het in EQ moet gaan uitdrukken), en als die TM Stevens goed in zijn hoog maar alleen wat matiger in zijn mid zit dan kan het daar niet aan liggen.


Overigens, de TM Stevens 6m is een eersteklas kutding, krult als de neten. Ik heb er één en die is verbannen naar 'tussen board en amp' omdat ik 'm absolut niet meer aan mijn gitaar wil hebben hangen. Misschien geschikt als je en Hank B. Marvin liefhebber bent en 1 vierkante meter podum nodig hebt.

Nitefly7
28 januari 2009, 16:37
Nee, hij ervaart verlies van hoog, niet van definitie (whatever that is als je het in EQ moet gaan uitdrukken), en als die TM Stevens goed in zijn hoog maar alleen wat matiger in zijn mid zit dan kan het daar niet aan liggen.


Overigens, de TM Stevens 6m is een eersteklas kutding, krult als de neten. Ik heb er één en die is verbannen naar 'tussen board en amp' omdat ik 'm absolut niet meer aan mijn gitaar wil hebben hangen. Misschien geschikt als je en Hank B. Marvin liefhebber bent en 1 vierkante meter podum nodig hebt.

met definitie bedoelde ik idd presence of dat 4kHz-6kHz gebied, wat door sommigen als 'hoog' wordt bestempeld (natte deken is niet alleen verlies van hoog, maar ook van mid.. soms...) ..
als de TM matiger in het mid is, kan er dus misschien wat meer 'wolliger' of 'nat deken' geluid ontstaan, dat de TS misschien als hoogverlies of tonesuck ervaart...

overigens heb ik aan 1 m2 podium genoeg, gitaarkabel van 2,5m of 3m (Scott Henderson'y..).. en ik moet zeggen dat ik 't prettiger vind.. 6m wordt vaak gebruikt, maar ik vind 4m eigenlijk al te lang op smalle podia...
...en ja, ik speel wel op 'n Strat... en ja.. Apache was wel 1 van mijn 1e liedjes op gitaar... :gitarist:

Jantje Poen
28 januari 2009, 22:41
dus als ik het goed begrijp heb je gitaar -> spectraflex -> lehle 1 -> TM Stevens -> lehle 2 -> TM Stevens -> amp
hoe klinkt het als je één van de 2 lehles weglaat ? en dus met 2 kabels werkt (spectra + lehle) ?
de Spectraflex schijnt sowieso wat hoog weg te snoepen..
hoe lang zijn beide kabels (mijn ervaring is dat vanaf 10m, zeker met 5,5 meter aan 't begin, al wat hoogverlies zal geven..)

advies:
- testen hoe het is met 1 lehle en dus geen Klotz tussen de 2 lehles
- hoe is het als je de kabels 'omdraait' ? dus gitaar -> klotz ->lehle -> spectraflex -> amp ?
- heb je nog steeds hoogverlies, overweeg dan eens een buffer (kan ook een gebufferd pedaal als een Boss TU-2 zijn) na (of zelfs vóór) je wahwah..
indien je lehles uitstaan, heb je namelijk nog altijd 3 True Bypass-punte (= 'passieve kabelverlenging') en het extra stuk kabel tussen deze 3-punten..
- heb je in totaal meer dan 10m ? kijk dan eens of je de LANGSTE kabels, vervangt door quasi 'higher end' kabels (hoeft niet duur te zijn, check de site van Lavacable.com maar voor advies in laag/midden/hoogsegment qua prijs; zelf heb ik erg goede ervaringen met VanDamme, Mogami en 'Uwkabelopmaat.nl' (http://www.uwkabelopmaat.nl)-kabels...de Klotz LaGrange is ook een prima kabel, en ook best betaalbaar)

het argument van de bas-specifieke functie van de TM Stevens kabel, wordt deels weerlegd in bijvoorbeeld http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Jun/Guitar_Cable_Roundup_Part_Two_Page_2.aspx
zij geven aan dat er een lichte dip in het middengebied is, maar wel 'strong highs and lows' heeft.. misschien is deze 'smile-curve' in de kabel i.c.m. je setup reden dat er veel definitie weg is gehaald..

Ik zal 1 en ander is gaan proberen.

Hoe ik las in het artikel is het geschikt voor gitaar, oké, maar ik zie ook dat het kabel veel bas en hoog geeft, misschien mis ik wel de middentonen, maar kwam het bij mij over als hoog. Het zou dus ook kunnen dat het duidelijke laag van de kabel mij het gevoel geeft dat het minder helder is.

DeiDRagonas
29 januari 2009, 08:26
Ik hoor geen duidelijk verschil met andere kabels. En zeker geen verlies in t hoog. Wat ze wel doen is gigantisch krullen idd.. Zelfs zo erg dat ik overweeg over te stappen op n ander merk/type.

Grt R!

Jimi75
29 januari 2009, 09:41
Ik bedoel het is zeker niet voor gitaristen en het is goed mogelijk dat ze een verlies in de hoog bewerkstelligen kunnen. Er zijn toch zo veele kabels van Klotz die bijzonders voor gitaristen zijn gemaakt. Ik speel ook Klotz LaGrange kabels en ze zijn geweldig.

Jantje Poen
29 januari 2009, 10:25
Misschien is het ook wel zo dat mijn Spectraflex Vintage kabel van 5,5mtr gewoon een schel schijtkabeltje is, te veel hoog door laat??? En dat de Klotz TM Stevens het een beetje recht buigt???

Er zitten natuurlijk ook nog knoppen op de versterker waar je 1 en ander kunt bijstellen.


Ik vind het wel storend vinden dat ik ze gekocht hebt in de veronderstelling dat ze gewoon voor gitaar bedoeld zijn en er later achter komen dat Klotz deze als bass kabel aanbiedt. Veel winkels interreeseert dit niet.

Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 11:38
Veel spelers interesseert het ook geen flikker. Mij inclusief. Op het moment dat m'n drummer begint te spelen ben ik al die zorgvuldig opgebouwde definitie toch kwijt.

Jantje Poen
29 januari 2009, 14:01
Veel spelers interesseert het ook geen flikker. Mij inclusief. Op het moment dat m'n drummer begint te spelen ben ik al die zorgvuldig opgebouwde definitie toch kwijt.

Misschien een andere drummer zoeken en geen Klotz kabel gebruiken?

Denniel
29 januari 2009, 14:50
Veel spelers interesseert het ook geen flikker. Mij inclusief. Op het moment dat m'n drummer begint te spelen ben ik al die zorgvuldig opgebouwde definitie toch kwijt.

True! Mag ik deze als sig gebruiken D_H?? Ik vind het zo waar!


Misschien is het ook wel zo dat mijn Spectraflex Vintage kabel van 5,5mtr gewoon een schel schijtkabeltje is, te veel hoog door laat??? En dat de Klotz TM Stevens het een beetje recht buigt???

Kabels kunnen volgens mij niet te veel hoog door laten. Het gaat om de balans tussen de frequenties. Dat zou dus betekenen dat je spectraflex te veel laag en mid snoept -> dus hoor je meer hoog.
Ik heb zelf ook een paar spectraflexkabels liggen en ik vind het prima dingen, nooit gezeik mee. Mijn ervaring is dat ze iets meer hoog snoepen dan nog duurdere kabels.

Met kabels is het echt zo dat je ze zelf lekker moet vinden klinken, wat anderen zeggen wil wel eens heel anders klinken voor jouw oren / setup. Komt omdat we geen "absolute" kabel parameters hebben en geen "absolute" oren en natuurlijk nog een paar kilo zooi tussen je oren die er van alles van loopt te maken. Enige echte parameter waar je op kan vertrouwen is de weerstand van de kabel en dan moet je er maar op vertrouwen dat de supplier niet liegt. Daarbij kabels met de zelfde weerstand kunnen ook nog verschillend klinken. Zucht . . .

Tenslotte ben ik ook van de 3m tussen mijn gitaar en eerste patchbay/pedaal, meer dan dat vind ik vrij overdreven. Al speel ik ook wel eens met een kabel van 6m, maar dat veroorzaakt bij mij alleen maar problemen :seriousf:

Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 15:38
Misschien een andere drummer zoeken en geen Klotz kabel gebruiken?


Dat heeft niets met de drummer te maken. Dit soort nuancegeneuzel is misschien interessant voor slaapkamergitaristen maar op het moment dat je ook maar enigzins een beetje met medemuzikanten staat te spelen, waaronder een, willekeurige drummer die bekkens gebruikt, ben je dat genuanceerd hoog waar je je maandenlang suf op hebt gezocht, in 1, vriendelijk ride-tikje kwijt.

Jantje Poen
29 januari 2009, 15:55
Dat heeft niets met de drummer te maken. Dit soort nuancegeneuzel is misschien interessant voor slaapkamergitaristen maar op het moment dat je ook maar enigzins een beetje met medemuzikanten staat te spelen, waaronder een, willekeurige drummer die bekkens gebruikt, ben je dat genuanceerd hoog waar je je maandenlang suf op hebt gezocht, in 1, vriendelijk ride-tikje kwijt.

Ja dat klopt. Wel is het zo, als je met in-ear speelt, je wel alle nuance-verschillen blijft horen. In de mix zal het dan verder niet opvallen, bovendien worden gitaristen vaak te zuinig doorversterkt, althans dat doen de geluidsjongens waar ik mee werk, hoe meer je klaagt, hoe zachter ze je zetten, hopeloos!

Nitefly7
29 januari 2009, 21:51
Dat heeft niets met de drummer te maken. Dit soort nuancegeneuzel is misschien interessant voor slaapkamergitaristen maar op het moment dat je ook maar enigzins een beetje met medemuzikanten staat te spelen, waaronder een, willekeurige drummer die bekkens gebruikt, ben je dat genuanceerd hoog waar je je maandenlang suf op hebt gezocht, in 1, vriendelijk ride-tikje kwijt.

wat natuurlijk geen reden is om een kabel te kopen die merkbaar doffer (lijkt) te klinken dan de ander... mijn filosofie is gewoon vasthouden aan betrouwbaar gesoldeerde pluggen, beetje flexibele niet-microfonische kabel, die niet teveel krult en in ieder geval dat geluid door laat waar je prettig mee speelt..

en dat zit inderdaad voor 'n groot gedeelte tussen de oortjes.. toch hoor ik wel verschil tussen de 'middenklasse' Cordial kabels en hun duurdere soorten.. ik hou 't voorlopig op die uwkabelopmaat-kabels, betaalbaar, werkt prima en snel thuisbezorgd binnen Nederland :) (amper duurder en zeker sneller dan zelf solderen in mijn situatie..)

Mitch
30 januari 2009, 16:49
Een kabel die teveel hoog doorlaat , sja... van George L wordt het wel eens gezegd, mar als je het nuchter bekijkt is juist het 'probleem' van een slechte kabel dat -ie teveel hoog afsnoept door een te hoge capaciteit. Dan is een kabel dus niet ineens slecht als hij veel hoog doorlaat.

Verder zou ik niet gaan bitchen over andermans drummer als je zelf nog geen eens een normale relatie met je soundcrew hebt, maar dat kan aan mij liggen.

robzilla
2 februari 2009, 14:15
De Klotz La Grange wordt toch als goed bevonden? Waarom gebruik je die niet?

Speeddemon
2 februari 2009, 20:45
De Klotz La Grange wordt toch als goed bevonden? Waarom gebruik je die niet?

Idd. Op Ebay kopen bij m'n buddy audio_cables_express.

Voor 25 euro heb je 5m Klotz La Grange met Neutrik pluggen, waarvan 1 silent plug! Geloof me, als je veel optreedt, is zo'n silent plug onontbeerlijk.
A) je behoudt een goede relatie met je buizen amp tijdens gitaar inpluggen of wisselen
B) je behoudt een goede relatie met je/de geluidsman tijdens gitaar inpluggen of wisselen.

Hij verkoopt diverse lengtes, kan ook custom lengtes maken.
Het is een beetje stugge kabel, maar kwaliteit. En uit diverse tests is gebleken hoe goed die kabel is. Kan zich makkelijk meten met kabels die 3 tot 6x zo duur zijn.

Nielsje
2 februari 2009, 20:50
Idd. Op Ebay kopen bij m'n buddy audio_cables_express.

Voor 25 euro heb je 5m Klotz La Grange met Neutrik pluggen, waarvan 1 silent plug! Geloof me, als je veel optreedt, is zo'n silent plug onontbeerlijk.
A) je behoudt een goede relatie met je buizen amp tijdens gitaar inpluggen of wisselen
B) je behoudt een goede relatie met je/de geluidsman tijdens gitaar inpluggen of wisselen.

Hij verkoopt diverse lengtes, kan ook custom lengtes maken.
Het is een beetje stugge kabel, maar kwaliteit. En uit diverse tests is gebleken hoe goed die kabel is. Kan zich makkelijk meten met kabels die 3 tot 6x zo duur zijn.

Nou, dan moet ik dat ook maar eens doen, want ik moet nog een nieuwe 6 meter kabel hebben.
Pfff.. teveel keuze :D

guitargeek3
2 februari 2009, 21:44
Volgens mij nog onder de €20,- bij uwkabelopmaat.nl met 1 silent plug.
Op aanvraag kan je ook LaGrange bestellen.
Heb ik laatst ook gedaan.
Totaal €75,- voor 4x 6mtr LaGrange met allen Neutrik pluggen waarvan 1 Silent plug.

Nielsje
2 februari 2009, 21:45
Volgens mij nog onder de €20,- bij uwkabelopmaat.nl met 1 silent plug.
Op aanvraag kan je ook LaGrange bestellen.
Heb ik laatst ook gedaan.
Totaal €75,- voor 4x 6mtr LaGrange met allen Neutrik pluggen waarvan 1 Silent plug.

Hoe bedoel je dat? 4 kabels met elk 1 gewone, en 1 silent plug, of 4 kabels met allen normale pluggen en slechts aan één kabel 1 silent plug?

guitargeek3
2 februari 2009, 21:48
Hoe bedoel je dat? 4 kabels met elk 1 gewone, en 1 silent plug, of 4 kabels met allen normale pluggen en slechts aan één kabel 1 silent plug?

Wat had ik...
- 2x jack - jack (beide mono)
- 1x jack - haakse jack (beide mono)
- 1x jack - silent jack (beide mono)

En het werd ook nog snel geleverd.

Speeddemon
2 februari 2009, 22:14
Volgens mij nog onder de €20,- bij uwkabelopmaat.nl met 1 silent plug.
Op aanvraag kan je ook LaGrange bestellen.
Heb ik laatst ook gedaan.
Totaal €75,- voor 4x 6mtr LaGrange met allen Neutrik pluggen waarvan 1 Silent plug.

Prijzen zijn ok idd, maar hij zou als ie slim is, enkele hoge kwaliteitskabeltypes (voor microfoon bijv. Belden, Mogami, Tasker) standaard op z'n site moeten zetten, evenals enkele gitaarkabels.

Want 'gewoon 2x0,22mm2' kabel kan vanalles zijn. Als ik een handgemaakte gitaarkabel wil, wil ik een 'stranded' kern, een gevlochten mantel en minimaal 0,25mm2 kern met een zo laag mogelijke capaciteit per meter, zonder dat ie asociaal duur is.

guitargeek3
2 februari 2009, 22:16
Prijzen zijn ok idd, maar hij zou als ie slim is, enkele hoge kwaliteitskabeltypes (voor microfoon bijv. Belden, Mogami, Tasker) standaard op z'n site moeten zetten, evenals enkele gitaarkabels.

Want 'gewoon 2x0,22mm2' kabel kan vanalles zijn. Als ik een handgemaakte gitaarkabel wil, wil ik een 'stranded' kern, een gevlochten mantel en minimaal 0,25mm2 kern met een zo laag mogelijke capaciteit per meter, zonder dat ie asociaal duur is.

Helemaal mee eens!

Nielsje
11 februari 2009, 22:43
Ik ga deze even bumpen:

Ik moet toch een nieuwe 5~6 meter kabel hebben voor de gigs, en ga dus gewoon even een kabel halen bij 'uwkabelopmaat'. Prijzen zijn prima, en de service schijnt snel te zijn.

Nu dacht ik in eerste instantie aan een combinatie van een haakse neutrik, een rechte silent jack, en dan 6 meter klotz lagrange. Volgens mij kost een dergelijke kabel daar zo'n 20 euro. Deze schijnt goed te zijn, en ietwat stug.

Maar, wat is nou stug? Ik heb in ieder geval een schijthekel aan kabels die snel krullen, dat vind ik wel belangrijk. Maar iemand nog wat informatie over kabels indezelfde prijsklasse, en de 'krulbaarheid' en sound ervan?

Ga dezelfde vraag ook even bij 'uwkabelsopmaat' stellen, maar ik vertrouw graag op jullie onafhankelijke adviezen ;)

Speeddemon
11 februari 2009, 22:48
Ik ga deze even bumpen:

Ik moet toch een nieuwe 5~6 meter kabel hebben voor de gigs, en ga dus gewoon even een kabel halen bij 'uwkabelopmaat'. Prijzen zijn prima, en de service schijnt snel te zijn.

Nu dacht ik in eerste instantie aan een combinatie van een haakse neutrik, een rechte silent jack, en dan 6 meter klotz lagrange. Volgens mij kost een dergelijke kabel daar zo'n 20 euro. Deze schijnt goed te zijn, en ietwat stug.

Maar, wat is nou stug? Ik heb in ieder geval een schijthekel aan kabels die snel krullen, dat vind ik wel belangrijk. Maar iemand nog wat informatie over kabels indezelfde prijsklasse, en de 'krulbaarheid' en sound ervan?

Ga dezelfde vraag ook even bij 'uwkabelsopmaat' stellen, maar ik vertrouw graag op jullie onafhankelijke adviezen ;)
Ga je die haakse plug in je amp steken, want de silent plug moet aan de gitaar-kant?

Het is een behoorlijk dikke en stugge kabel. Als je hem een aantal keer op dezelfde manier hebt opgerold, neemt ie die vorm enigzins aan. Hij is niet zo soepel als bijvoorbeeld een Cordial, maar vergelijkbaar met een Monster cable (rock of jazz).

Nielsje
11 februari 2009, 22:56
Ga je die haakse plug in je amp steken, want de silent plug moet aan de gitaar-kant?

Het is een behoorlijk dikke en stugge kabel. Als je hem een aantal keer op dezelfde manier hebt opgerold, neemt ie die vorm enigzins aan. Hij is niet zo soepel als bijvoorbeeld een Cordial, maar vergelijkbaar met een Monster cable (rock of jazz).

De haakse plug gaat in m'n pedalboard. Nu zit in m'n tuner een rechte jack, maar dat zie ik toch een keer verkeerd gaan. Dan kan de plug enigzins op de pedaltrain rusten, en is de kans veel minder groot dat iemand er op gaat staan, het snoer kan dan wat naar beneden 'wijzen', nu is het net een piemel die eigenwijs de lucht in begint te steken..
Misschien moet ik maar een mini-patchbox maken o.i.d., om die jack van de Korg te ontlasten. (zie foto van m'n pedalboard). Helaas heb ik zo geen ervaring met een monster cable, wel met cordial. Ik gebruik voor m'n 3 meter kabels overigens 2 XLR kabels, voor extra afscherming. Werd ooit aangeraden door iemand..

Maar als je de kabel afrolt, blijf je dan ook de 'hoepels' in 't snoer zien?

http://img147.imageshack.us/img147/1350/dsc01337dn0.jpg

Nitefly7
11 februari 2009, 23:26
Geen ervaring met de LaGrange, maar de 'standaard' uwkabelopmaat-kabel vind ik een erg fijn compromis tussen verschillende modellen Cordial (midden/hoge klasse) en de 'standaard Tasker'..:
kabel laat meer door van m'n jazzbak dan andere (Cordial, Tasker, Planet Waves) kabels en de kabel is bijna een stuk touw: laat het los en het valt gewoon naar de grond, geen gekrul, geen gedoe en super flexibel..
afscherming is ook prima, heb er nu meer dan 10 denk ik en ze zijn ook erg gig-proof...
de silent-stekker is ook 'n zegen voor gitaarwissel-situaties (of voor pedalboard-SOS situaties...!)

LaGrange dus testen, maar de standaard uwkabelopmaat-kabel is ook al erg nice....


Ik ga deze even bumpen:

Ik moet toch een nieuwe 5~6 meter kabel hebben voor de gigs, en ga dus gewoon even een kabel halen bij 'uwkabelopmaat'. Prijzen zijn prima, en de service schijnt snel te zijn.

Nu dacht ik in eerste instantie aan een combinatie van een haakse neutrik, een rechte silent jack, en dan 6 meter klotz lagrange. Volgens mij kost een dergelijke kabel daar zo'n 20 euro. Deze schijnt goed te zijn, en ietwat stug.

Maar, wat is nou stug? Ik heb in ieder geval een schijthekel aan kabels die snel krullen, dat vind ik wel belangrijk. Maar iemand nog wat informatie over kabels indezelfde prijsklasse, en de 'krulbaarheid' en sound ervan?

Ga dezelfde vraag ook even bij 'uwkabelsopmaat' stellen, maar ik vertrouw graag op jullie onafhankelijke adviezen ;)

guitargeek3
12 februari 2009, 11:29
Geen problemen met krullen hier.
Hij valt na elke gig weer netjes in z'n plooi (rolt zich fijn rond op).

Nielsje
13 februari 2009, 12:45
Zo, even gemaild met uwkabelopmaat.nl en het blijkt dat ze in Pijnacker zitten. Nou, (sqrt(2))^2 = 2 dus na een paar mailtjes ga ik binnenkort gewoon bij ze langs. Kan ik fijn alle kabels even 'voelen' qua stugheid en gaan ze me het e.e.a. uitleggen over kabels.

Ga ik me in die tussentijd mooi even inlezen, en met een paar weken heb ik dan hopelijk een mooie nieuwe 6 meter kabel.

Mr.Bluesbreaker
13 februari 2009, 13:04
Niels, ik heb ook een 6 m Lagrange gehad, en ben na de TM Stevens signature te hebben geprobeerd overgestapt op deze laatste. Eigenlijk puur om het feit dat ie bij mij veel soepeler was, ik werd gek van het krullen van de Lagrange na het oprollen.

Gebruik nu voor mijn effecten in de loop 2* TM Stevens en gitaar-effectboard-amp Spectraflex Baldee. (geen bewuste klankkeuze, meer omdat ik het had liggen en het voldoet op betrouwbaarheid, soepelheid)

Nielsje
13 februari 2009, 13:08
hè? Dat is zo'n beetje tegengesteld aan wat iedereen beweert. De meesten hier vinden juist de TM Stevens irriant krullen en de LaGrange is stugger -> krult minder.

Of zo'n kabel een 'slag' krijgt tijdens het oprollen vind ik een minder groot probleem. Ik vind het vooral erg vervelend als m'n snoer naar 2 nummers eruitziet alsof ik spaghetti aan het maken ben.

Lex heeft daar ook last van, maar dáártegen helpt alleen een draadloos setje ;)

Lexvandoef
13 februari 2009, 16:08
Ja bij mij ligt het ook wel een klein beetje aan mezelf :seriousf:

Niels, als je langs gaat, mail me ff, ben wel interested in een multikabel van ze :).

Mr.Bluesbreaker
13 februari 2009, 17:18
Tsja, bij mij is het blijkbaar andersom:D Heb zowel 2 Lagranges gehad als 2 TM Stevens.
De Lagranges heb ik doormidden geknipt en gedegradeerd tot hele goede patchkabels met aan weerszijden een Neutrik jack gesoldeerd.