PDA

View Full Version : New guitar day: PGM100!



Bram+
28 januari 2009, 11:00
Hij's op het forum al besproken in een andere thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119012), maar ik kan zeggen dat ik 'm weggepikt heb (edit: Voor de duidelijkheid: ik was al in gesprek met de verkoper sinds 16 januari, dus ik was waarschijnlijk gewoon eerder dan de TS uit die thread, ik had al een afspraak met de verkoper toen de thread geopend werd) , Een Ibanez PGM100:

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/DSCN0977.jpg

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/DSCN0979.jpg

En in het donker:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/DSCN0971.jpg

Een PGM stond al een tijdje op mijn gaslijstje, en het liefste wilde ik er een met zwevende tremolo, dus dan zijn er nog maar weinig opties over. Deze kans moest ik dus nemen.

Bouwjaar: 1990, Basswood body, maple hals met rosewood toets, twee PAF Pro's met een FS1 in het midden, Edge tremolo.

Hij heeft (inderdaad) een neckcrack gehad die goed gerepareerd is. Verder is hij ook in goede staat gezien zijn leeftijd, waarbij de tremolo in opvallend goede staat is. Ik ben pas de tweede eigenaar, dus de eerste eigenaar heeft er goed voor gezorgd. Het roze van de pickups en de f-holes is verkleurd, maar dat was bij deze gitaren meestal al binnen twee jaar.

Wim, als je meeleest, nogmaals bedankt!

MichaelSS
28 januari 2009, 11:03
Best wel een kutstreek.. Of wou betreffende in het andere topic hem niet meer kopen?? Marktplaats is wel open natuurlijk maar ik zou wel eerst even met hem hebben overlegd.

toch gefeliciteerd..

Luke-wannabe
28 januari 2009, 12:46
Tsja kutstreek ik weet niet.. Sommige mensen zijn ook zo traag met kopen. Eerst nog denken, en nog moeilijke zeikvragen stellen..
Dan moet je niet raar opkijken als de gitaar weg is als jij zo sloom bent..

rocker_71
28 januari 2009, 13:00
Tsja kutstreek ik weet niet.. Sommige mensen zijn ook zo traag met kopen. Eerst nog denken, en nog moeilijke zeikvragen stellen..
Dan moet je niet raar opkijken als de gitaar weg is als jij zo sloom bent..

Ben ik wel met je eens Leon.
Bovendien is dat het risico bij het openen van zo'n topic. Heel gitaarnet kijkt meteen mee.

rickert
28 januari 2009, 13:06
Sja en dan zit je als verkoper nee te zeggen tegen een potentiele koper omdat iemand eerst was, maar die is zo treuzelend en zegt uiteindelijk NEE en dan mail je die andere koper weer en die heeft dan al wat anders:confused: ZO HERKENBAAR!


Gaaf gitaartje wel, lekker roze!

pannekoek
28 januari 2009, 13:10
gefeliciteerd! gaaf ding, alhoewel ik nooit echt gewend raak aan de f-holes

MichaelSS
28 januari 2009, 13:17
Die F-holes zijn juist super vet.

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

JelmerOnGuitar
28 januari 2009, 13:21
Ben ik wel met je eens Leon.
Bovendien is dat het risico bij het openen van zo'n topic. Heel gitaarnet kijkt meteen mee.

Dat is precies waarom ik niet al mijn GAS uit hier:p hahaa XD

Supergitaar man! Ik dnek dat je juist gehandeld heb, je zegt zelf: weggepikt.. Maar je kunt het ook zien als iemand die de gitaar net wat liever wilde hebben en misschien wat meer geld bood.. Dat is vrij normaal..
Wanneer het een naaistreek was geweest had de adverteerder ook wel even gereserveerd oid..

Gefelcititeerd

Maroon
28 januari 2009, 13:28
Tja, weggepikt... i dunno hoor. Voor het zelfde geld had iemand anders hem gekocht. Het is gewoon een gewilde, en erg vette (!) gitaar. Dat gaat rap met de verkoop. Gefeliciteerd met de aankoop.

Wat voor humbuckers zitten er nou op de pgm100? Dimarzio's air norton/ en paf?

MichaelSS
28 januari 2009, 13:53
Waren het geen Super distortions?

sjaak1990
28 januari 2009, 14:14
Waren het geen Super distortions?

Pafs

10 tekens

Bram+
28 januari 2009, 14:21
Best wel een kutstreek.. Of wou betreffende in het andere topic hem niet meer kopen?? Marktplaats is wel open natuurlijk maar ik zou wel eerst even met hem hebben overlegd.

toch gefeliciteerd..
Pardon? Om meteen de misverstanden uit de wereld te helpen: ik ben al sinds 16 januari met de verkoper in gesprek, die andere thread werd geopend op het moment dat ik al een afspraak had met hem, maar ik vond het ook niet aardig om dan daar meteen te gaan roepen: DIKKE PECH! IK HEB AL EEN AFSPRAAK!

Waren het geen Super distortions?
Nee.

almarvk
28 januari 2009, 14:24
Mooie gitaar Bram!

En nu niet meer zeuren met z'n allen. Wie het eerst komt...

Bram+
28 januari 2009, 14:28
Mooie gitaar Bram!
Bedankt! Ik weet het:D


En nu niet meer zeuren met z'n allen. Wie het eerst komt...
Inderdaad, en dat was ik dus, waarschijnlijk met een verschil van een week, sorry a darker shade of grey, volgende keer beter!

a darker shade of grey
28 januari 2009, 14:33
DAMN YOU!!!!

Ik was ook aan het mailen met die verkoper ja. Als jij hem niet had gekocht, had ik hem gehad. Maar je hebt wel gelijk, marktplaats is een open markt, en jij hebt de gitaar eerlijk 'gewonnen.' Maar ik baal wel behoorlijk hard.
Maar toch, proficiat!
En in godsnaam, haal die foto's weg, ik word gek! :p

PeterX
28 januari 2009, 14:35
Cool ding! Zo zie je maar, F-holes zijn altijd ok :)
Veel plezier ermee

Luke-wannabe
28 januari 2009, 14:38
Sja en dan zit je als verkoper nee te zeggen tegen een potentiele koper omdat iemand eerst was, maar die is zo treuzelend en zegt uiteindelijk NEE en dan mail je die andere koper weer en die heeft dan al wat anders:confused: ZO HERKENBAAR!


Gaaf gitaartje wel, lekker roze!
Precies zo fukking irritant.

jimihattricks
28 januari 2009, 14:48
DAMN YOU!!!!

Ik was ook aan het mailen met die verkoper ja. Als jij hem niet had gekocht, had ik hem gehad. Maar je hebt wel gelijk, marktplaats is een open markt, en jij hebt de gitaar eerlijk 'gewonnen.' Maar ik baal wel behoorlijk hard.
Maar toch, proficiat!
En in godsnaam, haal die foto's weg, ik word gek! :p

sportief :)

Bram+
28 januari 2009, 15:00
DAMN YOU!!!!

Ik was ook aan het mailen met die verkoper ja. Als jij hem niet had gekocht, had ik hem gehad. Maar je hebt wel gelijk, marktplaats is een open markt, en jij hebt de gitaar eerlijk 'gewonnen.' Maar ik baal wel behoorlijk hard.
Maar toch, proficiat!

Dank je! Ik had 'm je gegund, alleen mezelf nog iets meer :D De verkoper vertelde inderdaad dat ie na mij al wel drie andere gegadigden had, dus gedeelde smart is halve smart zeg ik altijd maar. ;)
Inderdaad het nadeel van marktplaats dat advertenties blijven staan op het moment dat iemand al in verregaande onderhandeling is, maar ik zou m'n advertentie er ook nog niet vanaf halen voordat de gitaar de deur uit is.

En in godsnaam, haal die foto's weg, ik word gek! :p
Sorry no can do, een beetje goede gitaarpurno op gitaarnet is juist goed.

Quadrifoglio
28 januari 2009, 15:07
Qua looks en bespeelbaarheid echt supergitaren, zeker die met een reversed headstock. Ik kan alleen niet wennen aan de plaats van de volumeknop

Veel plezier met deze beauty;)

Bram+
28 januari 2009, 16:13
Qua looks en bespeelbaarheid echt supergitaren, zeker die met een reversed headstock. Ik kan alleen niet wennen aan de plaats van de volumeknop

Veel plezier met deze beauty;)
Dank je!

Het was misschien wel logischer geweest als ze de knop op de andere stip van de f-sleutel hadden gezet, maar dan zat ie misschien weer te veel in de weg. Zelf zit ik sowieso niet zo vaak aan de volumeknop dat ik 'm onder mijn pink moet hebben, dus ik vind 'm eigenlijk wel goed zitten daar.

Reversed heastock staat inderdaad ook vet, een andere gasdroom van me is nog steeds een PGM300, maar die laten we voorlopig nog maar even zitten:
http://images.wikia.com/ibanez/images/4/43/PGM300_WH.gif

edje kadetje
28 januari 2009, 16:24
DAMN YOU!!!!

Ik was ook aan het mailen met die verkoper ja. Als jij hem niet had gekocht, had ik hem gehad. Maar je hebt wel gelijk, marktplaats is een open markt, en jij hebt de gitaar eerlijk 'gewonnen.' Maar ik baal wel behoorlijk hard.
Maar toch, proficiat!
En in godsnaam, haal die foto's weg, ik word gek! :p

Kijk, dan vind ik nou een volwassen, sportieve reactie!

a darker shade of grey
28 januari 2009, 19:39
Kijk, dan vind ik nou een volwassen, sportieve reactie!

Ja maar iedereen reageert hier alsof ik boos zou moeten zijn ofzo. Dat ben ik dus absoluut niet. Ik baal heel erg, maar ik kan het die Bram toch lastig kwalijk nemen dat hij een gitaar koopt die hij graag wil hebben. Dat was ik namelijk ook aan het doen, alleen was hij wat eerder. Shit happens, volgende keer beter :) Alleen is dit wel helaas een model wat je niet vaak tegenkomt...

calfie
28 januari 2009, 19:47
we gaan met ze allen voor je op zoek.

a darker shade of grey
28 januari 2009, 19:59
we gaan met ze allen voor je op zoek.

Jullie zijn helden :D

soup
28 januari 2009, 20:04
Best wel een kutstreek.. Of wou betreffende in het andere topic hem niet meer kopen?? Marktplaats is wel open natuurlijk maar ik zou wel eerst even met hem hebben overlegd.

toch gefeliciteerd..
hahah

overleggen, yeah right

Hollemans
28 januari 2009, 20:05
Welcome to the club op PGM's!!

Bram+
28 januari 2009, 20:27
hahah

overleggen, yeah right
MichaelSS was uitgegaan van het slechte in de mens, maar ik had de gitaar gewoon netjes 'gewonnen' volgens de oeroude MP-regel: wie 't eerst komt 't eerst maalt. Misschien in eerste instantie wat ongelukkig geformuleerd in de openingspost, maar ik had 'm al twee weken eerder gezien op MP voordat die thread geopend werd.

Maar zelfs als dat niet zo zou zijn zou ik het goed recht hebben gehad om contact op te nemen met de verkoper. Als die denkt dat ik er meer recht op heb dan iemand anders, wie ben ik dan om het te weigeren?

Ach ja, een kleine smet op deze mooie NGD.

Welcome to the club op PGM's!!
Dankjewel:D

a darker shade of grey
28 januari 2009, 20:37
MichaelSS was uitgegaan van het slechte in de mens, maar ik had de gitaar gewoon netjes 'gewonnen' volgens de oeroude MP-regel: wie 't eerst komt 't eerst maalt. Misschien in eerste instantie wat ongelukkig geformuleerd in de openingspost, maar ik had 'm al twee weken eerder gezien op MP voordat die thread geopend werd.

Maar zelfs als dat niet zo zou zijn zou ik het goed recht hebben gehad om contact op te nemen met de verkoper. Als die denkt dat ik er meer recht op heb dan iemand anders, wie ben ik dan om het te weigeren?

Ach ja, een kleine smet op deze mooie NGD.

Dankjewel:D

En voor de derde keer dit topic, ik geef je echt groot gelijk! En ik gun je ook echt ongelooflijk veel plezier aan het ding, en ik heb een voorgevoel dat dat wel gaat lukken :) En ik vind het oprecht jammer dat je het allemaal ziet als smet op je new guitar day, echt zonde. Van zo'n prachtapparaat hoor je in zijn volste glorie te genieten! Dan doe je het ding pas recht :)

macwilliams
28 januari 2009, 21:15
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/DSCN0971.jpg

Zo... is die even mooier bij jou op de foto dan de promo foto's van ibanez zelf

:o:o:o:o
Zo lust ik hem ook wel!!

Sinner1980
28 januari 2009, 22:27
Een beetje Disney princessen thema achtig vind ik m...en ik moet een beetje aan smurfin denken(waarom weet ik ook niet)...Niettemin gefeliciteerd man!

En over dat hele marktplaatsgedoe: wie het eerst komt, wie het eerst maalt dus tough luck voor de anderen:rockon:

Bram+
28 januari 2009, 22:33
Een beetje Disney princessen thema achtig vind ik m...en ik moet een beetje aan smurfin denken(waarom weet ik ook niet)...Niettemin gefeliciteerd man!
Bedankt! M'n vriendin vroeg of ik 'm op de kermis gewonnen had, dus je bent niet de enige:D

Sinner1980
28 januari 2009, 22:41
Bedankt! M'n vriendin vroeg of ik 'm op de kermis gewonnen had, dus je bent niet de enige:D

Haha, ik vind m zo zuurstokachtig dat ie eigenlijk wel erg leuk is, en als je vriendin het niks vindt dan scoort zo'n plank bij mij helemaal punten, lekker fout, hou ik wel van...:satisfie:

groovieguitarguus
28 januari 2009, 23:11
Bedankt! M'n vriendin vroeg of ik 'm op de kermis gewonnen had, dus je bent niet de enige:D

Je moet er van houden... Ik vind dit Paul Gilbert een super originele knaap. Ook op Youtube een geinige vent.
Originele plank!!! Gaaf!!!! Congrats....

Bram+
29 januari 2009, 10:34
Je moet er van houden... Ik vind dit Paul Gilbert een super originele knaap. Ook op Youtube een geinige vent.
Originele plank!!! Gaaf!!!! Congrats....
Dank je! Als je de 'Grote Drie' van Ibanez vergelijkt (i.a.o.: Gilbert, Satriani, Vai) dan denk ik dat Gilbert wel het sympathiekst is. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij het meeste gevoel voor humor heeft.

Haha, ik vind m zo zuurstokachtig dat ie eigenlijk wel erg leuk is, en als je vriendin het niks vindt dan scoort zo'n plank bij mij helemaal punten, lekker fout, hou ik wel van...:satisfie:
Hehe, dat hadden mijn woorden kunnen zijn:D Ik ben erg van de 'de 80s' gaan houden, hoewel ik het meerendeel ervan amper bewust heb meegemaakt (en in dit geval door mijn leeftijd, niet door overmatig gebruik van genotsmiddelen). Transformers, Mask, He-Man en She-Ra, Nintendo Game Boy (8 bit), Spider-Man and en without his Amazing Friends, Van Halen's 1984 en als epitomen van coolheid Michael Jackson ten tijde van Thriller en puntige neonkleurige gitaren met whammy en humbuckers:D

Fender75
29 januari 2009, 11:21
Mooi vind ik hem niet, maar als jij er blij mee bent, veel plezier! Vorm is wel mooi, alleen die roze f gaten..mhmmm

pgm10th
29 januari 2009, 11:33
Strake Gitaar.
Heb hem allen even gemist op marktplaats.
Ben altijd wel opzoek naar één.

Gelukkig komen er 4 PGM modellen op de markt dit jaar.
Kan ik ook mijn collectie er weer meer op leuken.

Maar deze, daar heb je een hele stranke gitaar aan.
Rock on and welcome to the PGM club. (username tells it all)
;)

Orpheo
29 januari 2009, 11:48
Strake Gitaar.
Heb hem allen even gemist op marktplaats.
Ben altijd wel opzoek naar één.

Gelukkig komen er 4 PGM modellen op de markt dit jaar.
Kan ik ook mijn collectie er weer meer op leuken.

Maar deze, daar heb je een hele stranke gitaar aan.
Rock on and welcome to the PGM club. (username tells it all)
;)

4 modellen? daar weten we niks van geloof ik. d'r is een verkiezing bezig dat je d'r een kunt kiezen ja, en de pgm reverse iceman, maar meer is nog niet bekend geloof ik.

Bram+
29 januari 2009, 12:04
4 modellen? daar weten we niks van geloof ik. d'r is een verkiezing bezig dat je d'r een kunt kiezen ja, en de pgm reverse iceman, maar meer is nog niet bekend geloof ik.

Vijf zelfs volgens mij:
PGM401 (gewoon productiemodel)
PGM100RE
tweede reissue (dikke kans op PGM200RE)
PGMFRM1 (Reverse iceman, SSS configuratie)
en waarschijnlijk PGMFRM2 (reverse iceman, HH configuratie, nog geen visuals van, zal wel FMM worden).

Orpheo
29 januari 2009, 12:20
Vijf zelfs volgens mij:
PGM401 (gewoon productiemodel)
PGM100RE
tweede reissue (dikke kans op PGM200RE)
PGMFRM1 (Reverse iceman, SSS configuratie)
en waarschijnlijk PGMFRM2 (reverse iceman, HH configuratie, nog geen visuals van, zal wel FMM worden).


oh ja, natuurlijk...stom :P