PDA

View Full Version : Nieuw!! Washburn J3



Ibanez666
28 januari 2009, 10:47
Na jaaaaarenlange afkeer tegen alles wat met jazz te maken heeft te hebben gehad, nu dan toch dit... noem het maar ouderdom?

http://www.pulseonline.com/washburn/bigJ3.jpg

JeroenSchaaf
28 januari 2009, 10:55
Hey man! weer een te gek gitaartje! netjes hoor!

Ibanez666
28 januari 2009, 11:01
Hey man! weer een te gek gitaartje! netjes hoor!

thnx! de reviews op harmony central waren lovend en de clipjes op youtube klonken ook erg fijn. Nou nog even leren jazzen ;)

lang leve de UK!

JeroenSchaaf
28 januari 2009, 11:03
De oerhollandse oude vraag, kosda? en krijg je de koffer erbij? ;)

:D Ik ben nu aan het opruimen om een 2de mesa erbij te krijgen en een leuke les paul!

Ibanez666
28 januari 2009, 11:06
De oerhollandse oude vraag, kosda? en krijg je de koffer erbij? ;)

:D Ik ben nu aan het opruimen om een 2de mesa erbij te krijgen en een leuke les paul!

Genoeg :-)

JeroenSchaaf
28 januari 2009, 11:07
hahah mooi man! ik durf het zelf niet aan om daar te bestellen!

Ibanez666
28 januari 2009, 11:13
hahah mooi man! ik durf het zelf niet aan om daar te bestellen!

tot nu toe zijn alle via ebay gekochte gitaren prima in orde. Je kunt ook altijd nog de feedback van de verkoper checken

Daan_B
28 januari 2009, 11:52
Wow dat is een mooie, vooral die W in de brug vind ik erg vet gedaan!:o
Ik wil ook nog eens een holle bak, zat te denken aan een Epi, maar dit ziet er ook erg lekker uit!:cheerup:

Ibanez666
28 januari 2009, 12:00
thnx jongens, ik kijk er ook heel erg naar uit!

Ibanez666
28 januari 2009, 12:01
Wow dat is een mooie, vooral die W in de brug vind ik erg vet gedaan!:o
Ik wil ook nog eens een holle bak, zat te denken aan een Epi, maar dit ziet er ook erg lekker uit!:cheerup:

Ze hebben er nog een paar. ;)

frekie
28 januari 2009, 12:08
012 Thomastik Infeld flatwounds erop. Anders krijg je het bovenblad niet in beweging. Alle electronica eruit slopen. 1 echt goede jazz humbucker (Benedetto, Attila Zoller) bij de nek en 1 volume potmeter. De brug vervangen door een ECHT stukje ebben. Plastic topkam vervangen door een exemplaar van been. En dan maar oefenen op je arpeggios :noob:

Tupelo
28 januari 2009, 16:15
Wat Frekie zegt Iba; dat zijn de noodzakelijk ingrepen, meer niet !! (al zou ik met een Kent Armstrong ook al tevreden zijn..).
Congrats; mooi ding om te zien !! :p

Bram+
28 januari 2009, 16:23
Na jaaaaarenlange afkeer tegen alles wat met jazz te maken heeft te hebben gehad, nu dan toch dit... noem het maar ouderdom?
Ja, zeker weten een ouwelullengitaar. Veel plezier ermee!

012 Thomastik Infeld flatwounds erop. Anders krijg je het bovenblad niet in beweging. Alle electronica eruit slopen. 1 echt goede jazz humbucker (Benedetto, Attila Zoller) bij de nek en 1 volume potmeter. De brug vervangen door een ECHT stukje ebben. Plastic topkam vervangen door een exemplaar van been. En dan maar oefenen op je arpeggios :noob:
En het gat waar de brughumbucker zit? Mooie sticker er overheen?

Tupelo
28 januari 2009, 16:25
Laat je de oude zitten voor de sier, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat gebruikt.
Overigens zou ik de pots ook maar gewoon laten zitten.
Toen ik mijn Höfner elektrisch liet maken (met een Kent Armstrong dus), heb ik speciaal gevraagd om een tonepot; Luthier wou 'm aanvankelijk alleen met volume voorzien maar ik vind het toch wel fijn om nog wat klankkleur te kunnen regelen op mijn gitaar zelf.
Brug element daarentegen acht ik ook volledig overbodig; enige dat ik soms wil is wat donkerder, nooit meer treble.

Ibanez666
28 januari 2009, 17:23
Jongens, wie zegt dat de originele elementen niet goed zouden zijn? Heeft iemand er hier ook een?

Tupelo
28 januari 2009, 17:24
Goed~Beter~Best... :)

Maar je hebt gelijk; probeer dat 1st. even.
God weet ben je het hele jazz idee sowieso zo kwijt...

Ibanez666
28 januari 2009, 17:26
Goed~Beter~Best... :)

Maar je hebt gelijk; probeer dat 1st. even.
God weet ben je het hele jazz idee sowieso zo kwijt...

Duurder en anders is niet altijd beter is mijn ervaring. En sound schijnt toch uit je vingers te komen ;)

Tupelo
28 januari 2009, 17:37
Hmm... ja, maar toch...
Ik deel je mening; mijn Koreaanse Blade is een betere gitaar dan welke Fender of Gibson die ik ooit heb gehad, maar.., je zou mijn Höfner met Kent Armstrong eens moeten proberen naast een Epiphone Broadway of Emperor.

Ach ja; ieder zijn meug, wanneer het jazz gitaren betreft ben ik om voor het pimpen van oude Höfners, Höyers, Framus gitaren... kies een goede uit & doe Frekie zijn ingrepen en je hebt een gitaar met charisma.

Deze Washburn ken ik niet; recensie van een ander forumlid erover was goed.

Ibanez666
28 januari 2009, 18:35
Hmm... ja, maar toch...
Ik deel je mening; mijn Koreaanse Blade is een betere gitaar dan welke Fender of Gibson die ik ooit heb gehad, maar.., je zou mijn Höfner met Kent Armstrong eens moeten proberen naast een Epiphone Broadway of Emperor.

Ach ja; ieder zijn meug, wanneer het jazz gitaren betreft ben ik om voor het pimpen van oude Höfners, Höyers, Framus gitaren... kies een goede uit & doe Frekie zijn ingrepen en je hebt een gitaar met charisma.

Deze Washburn ken ik niet; recensie van een ander forumlid erover was goed.

Ik ben zelf niet van dat pietje-precies-gemier ;) Ik sluit hem aan, speel erop en als het lekker klinkt en speelt vind ik het wel goed eigenlijk.

zeppo
28 januari 2009, 22:59
Jongens, wie zegt dat de originele elementen niet goed zouden zijn? Heeft iemand er hier ook een?
Op de veel gitaren vormen zaken als pickups een gemakkelijke manier om geld te besparen.
Overigens ben ik het wel met je eens dat er hier nogal gauw geroepen wordt: "Gefeleciteerd met je nieuwe aankoop! Nu nog <willekeurig merk><willekeurig type> erin, en dan maar <rocken><raggen><anderszins uit je dak>"

Maar ga er wel maar van uit dat er qua electronica wel e.e.a. te verbeteren valt, maar voor welk merk / type je dan zou moeten kiezen? Ik ben niet zo'n soldeerder, dus ik kan je niet helpen.

Ik heb zelf ook een Washburn (J8/P90), en die is meer dan goed imho.

Ibanez666
28 januari 2009, 23:06
Op de veel gitaren vormen zaken als pickups een gemakkelijke manier om geld te besparen.
Overigens ben ik het wel met je eens dat er hier nogal gauw geroepen wordt: "Gefeleciteerd met je nieuwe aankoop! Nu nog <willekeurig merk><willekeurig type> erin, en dan maar <rocken><raggen><anderszins uit je dak>"

Maar ga er wel maar van uit dat er qua electronica wel e.e.a. te verbeteren valt, maar voor welk merk / type je dan zou moeten kiezen? Ik ben niet zo'n soldeerder, dus ik kan je niet helpen.

Ik heb zelf ook een Washburn (J8/P90), en die is meer dan goed imho.

Ik ga er niet vanuit dat ik er aan ga knutselen. Ben ook niet echt heel erg bekend met jazz zelf, dus heb ook nog geen voorkeur voor sound. Het wordt sowieso lastig voor me om jazz te gaan spelen, want ik kan geen noten lezen, heb totaal geen kaas gegeten van theorie en toonladders en zo, dus alles gaat op gevoel en gehoor en zo proberen er een jazzy muziekje uit te halen. Best kans dus dat mijn idee over jazz totaal anders is dan echt onder jazz wordt verstaan. Ik hou in ieder geval niet van die oude jazz, meer wat richting fusion. We zullen wel zien, als hij lekker speelt en klinkt, komen de ideeen ook wel. Ben als gebroren en getogen metalman ook al in staat om bluesy en funky dingen te spelen dus ik twijfel er niet aan dat jazzy me ook gaat lukken. Ook al heb ik het idee dat hier dus wel meer bij komt kijken..

EuroCinema
29 januari 2009, 10:04
Ik vond de standaard pickups in mijn Washburn J6 mooi maar niet aggressief genoeg voor mijn stijl (toch meer funkinvloeden) Daarom heb ik er een Gibson P94 laten zetten en dat klinkt erg lekker. Ik zou op zo'n gitaar inderdaad een setje Thomastik flatwounds zetten. .11 is in mijn ervaring al dik genoeg voor een jazzy toon en als je met je blues/rock achtergrond nog af en toe een bend wil maken, is .11 ook wel een mooie middenweg.
Een tonepot vind ik geen overbodige luxe. Tuurlijk, er zijn mooie jazzgitaren die er geen hebben. Maar de sounds van toonaangevende gitaristen als Pat Martino en Jim Hall danken toch wel veel van hun karakter aan de dichtgedraaide toonknop. Ook de brug pickup zou ik lekker laten waar-ie is. Als rocker kan het goed zijn dat je je aangetrokken voelt tot de stijlen van bijvoorbeeld John Scofield en Larry Carlton, waarin de brug pickup juist veel wordt gebruikt.
Maar goed, ga eerst maar eens gewoon blij zijn met je mooie nieuwe jazzbak! Misschien moet je dit gewoon zien als een perfecte gitaar om op te ontdekken of je jazz spelen leuk vindt en welke stijl en sound daaarbinnen jou aanspreken. Word je gegrepen door het virus en ga je ermee optreden, dan zie je wel weer: zo laten, pimpen of overstappen op een duurder model.

Ibanez666
29 januari 2009, 10:07
Ik vond de standaard pickups in mijn Washburn J6 mooi maar niet aggressief genoeg voor mijn stijl (toch meer funkinvloeden) Daarom heb ik er een Gibson P94 laten zetten en dat klinkt erg lekker. Ik zou op zo'n gitaar inderdaad een setje Thomastik flatwounds zetten. .11 is in mijn ervaring al dik genoeg voor een jazzy toon en als je met je blues/rock achtergrond nog af en toe een bend wil maken, is .11 ook wel een mooie middenweg.
Een tonepot vind ik geen overbodige luxe. Tuurlijk, er zijn mooie jazzgitaren die er geen hebben. Maar de sounds van toonaangevende gitaristen als Pat Martino en Jim Hall danken toch wel veel van hun karakter aan de dichtgedraaide toonknop. Ook de brug pickup zou ik lekker laten waar-ie is. Als rocker kan het goed zijn dat je je aangetrokken voelt tot de stijlen van bijvoorbeeld John Scofield en Larry Carlton, waarin de brug pickup juist veel wordt gebruikt.
Maar goed, ga eerst maar eens gewoon blij zijn met je mooie nieuwe jazzbak! Misschien moet je dit gewoon zien als een perfecte gitaar om op te ontdekken of je jazz spelen leuk vindt en welke stijl en sound daaarbinnen jou aanspreken. Word je gegrepen door het virus en ga je ermee optreden, dan zie je wel weer: zo laten, pimpen of overstappen op een duurder model.

Zou goed zo kunnen gaan. Ik ben echter dus niet vies van de brug en middenstand. Ik heb dus ook geen bepaalde sound voor ogen. Duurdere modellen zijn aan mij sowieso niet besteed. Ik ben nou eenmaal mr. el cheapeau en ik vind het prima zo :)

Ibanez666
30 januari 2009, 15:44
Woensdag besteld, vandaag binnen!! Manman wat een dikke snaren zitten erop! Zelf de G snaar is gewonden... pff

Even een vraagje, er zit een stukje schuim/vilt of iets dergelijks onder de brug. Hoe haal ik dat eronder uit? Ik ben niet bekend met deze brug.


http://img141.imageshack.us/img141/9853/dsci4509rq0.jpg

Lexvandoef
30 januari 2009, 15:54
ff onhouden/aftekenen waar de brug zat, snaren los, brug optillen en dan dat viltje er zo onder vandaag trekken. :)

Tof ding trouwens, gefeliciteerd!

Ibanez666
30 januari 2009, 16:13
ff onhouden/aftekenen waar de brug zat, snaren los, brug optillen en dan dat viltje er zo onder vandaag trekken. :)

Tof ding trouwens, gefeliciteerd!

Thnx en thnks. dus de brug ligt er gewoon op?

Tupelo
30 januari 2009, 16:16
Yep zit los.
Komt erg exact wat intonatie betreft dus check 1st. eens even of die goed staat, zo ja exact aftekenen.
Vraag mezelf af of je dat gaat redden zo.
Dus bij dezen stel ik je 1e ingreep voor; ebben brug met verstelbare zadeltjes per snaar. ;) :D

Moet je aan zoiets denken (alleen dan met 6 snaren dus...):

http://www.projectguitarparts.co.uk/newimages/hofnerparts/violin%20bass%20bridge.jpg


Maar uhh; veel plezier ermee man !! :cool:

Ibanez666
30 januari 2009, 17:23
Yep zit los.
Komt erg exact wat intonatie betreft dus check 1st. eens even of die goed staat, zo ja exact aftekenen.
Vraag mezelf af of je dat gaat redden zo.
Dus bij dezen stel ik je 1e ingreep voor; ebben brug met verstelbare zadeltjes per snaar. ;) :D

Moet je aan zoiets denken (alleen dan met 6 snaren dus...):

http://www.projectguitarparts.co.uk/newimages/hofnerparts/violin%20bass%20bridge.jpg


Maar uhh; veel plezier ermee man !! :cool:

hij is erondferuit en hij staat al vrij goed geintoneerd. Dat gaat me ook wel lukken denk ik ;-)

Ibanez666
30 januari 2009, 20:27
Nog ff wat foto's:

http://img217.imageshack.us/img217/1448/15765003wa5.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/4365/20878459wg1.jpg

Ibanez666
30 januari 2009, 20:31
http://img217.imageshack.us/img217/9464/12425510zg6.jpg

macwilliams
30 januari 2009, 20:55
Oei...da's 'n dikke zeg. :noob:

beruk
30 januari 2009, 20:59
't is een lekkertje hoor!
Go cat go!:http://nl.youtube.com/watch?v=xGLTjc0s1Mw

Luke-wannabe
30 januari 2009, 21:03
Doet me ES-175 achtig aan! Zeeer mooie plank! Lekker prijsje ook ;)

Ibanez666
30 januari 2009, 21:14
thnx guys, hij bevalt ook prima. Het speelt natuurlijk wel heel anders, maar desondanks erg licht en snel. Alleen het benden is totaal anders. Maar ik vind hem clean en versterkt prima klinken, al zal het vast wel beter kunnen, maar het is (voorlopig) goed genoeg voor me. Ga er wel vanuit dat hij over mn buizenbak nog lekkerder klinkt :-)