PDA

View Full Version : Multi-effects (Boss?)



CrossFire
27 januari 2009, 20:30
Ik zit eraan te denken om een multi effecten apparaat aan te schaffen. Heb is rond gekeken en de Boss ME-20 leek mij wel wat. Nou heb ik niet zo veel verstand van deze dingen, dus wat adviseren jullie mij?

Ik vind die pedaaltjes van die ME-20 wel leuk, alleen hoe zit het met de geluidskwaliteit?

En hoe zit het met andere merken als de Korg PX 4 D en Zoom 2.1u? Hoe zit het daar met de kwaliteit in vergelijking met de Boss.

Mijn budget is rond de €150,- Speel vooral Hard rock en punk rock.

Suggesties zijn altijd welkom ;)

pannekoek
27 januari 2009, 20:33
en heb je ze al getest?

CrossFire
27 januari 2009, 20:35
Nee nog niet, nog geen tijd voor gehad. Maar wat vinden jullie? negatieve/positieve ervaringen...

Squier4ever
27 januari 2009, 20:59
voor punk heb je geen effecten nodig, alleen een beetje distortion.

CrossFire
27 januari 2009, 22:17
Lol daar ben ik het niet met je eens. Bovendien vind het ook leuk om zoiets te hebben.

Liquid_Metal
27 januari 2009, 23:17
Ik ben geen punk-kenner, maar ik denk dat je voor punk inderdaad geen tot zeer weinig effecten nodig hebt. Dat het leuk is om effecten te gebruiken is wat anders. Maar delay's over solo's, chorussen over superbrede grand finales, megareverbs over sensitive ballads, dat zijn dingen waarbij ik niet direct aan punk denk :P.
Zelf heb ik een GT8 gehad en dat was leuk. Toch ging het digitale geluid me na verloop van tijd irriteren. Maar ik ben een tonefreak. Ik heb wel veel aan het effect gehad omdat ik er veel van heb geleerd en nu veel beter weet wat ik wil.

M Kactus
28 januari 2009, 07:54
Het hangt ervan af wat je wilt. Is het voor thuis of voor live-gebruik ? Is het voor de effecten alleen of ook voor de versterkermodeling ?
Als het voor thuisgebruik is en je een berg effecten wilt leren kennen, kan ik ten zeerste die Pandora aanraden. Erg goede effecten voor haar prijsklasse, veel opties, maar live onbruikbaar.