PDA

View Full Version : Goedkope opname-apparatuur



toon-
27 januari 2009, 14:41
Hej,

Ik ben op zoek naar, liefst goedkope, opname-apparatuur. Het enige dat ik ermee moet kunnen doen, is opnemen. Kwaliteit hoeft ook niet super te zijn, natuurlijk wel wat beter dan de microfoon van een doorsnee webcam.

Alvast bedankt.

Highway49
27 januari 2009, 15:27
Wat wil je opnemen? Alleen gitaar/zang?

Epic
27 januari 2009, 15:37
Misschien zoiets: http://www.feedback.nl/?b=990730140&a=178

in combinatie met: http://www.feedback.nl/?b=KRQ1USB&a=88

+ nog een kabeltje ?


Heb je wel een computer nodig. Of wil je een standalone oplossing ?

Harry
27 januari 2009, 15:39
Zoom H2

toon-
27 januari 2009, 15:43
Zelf speel ik gitaar, maar het zou leuk zijn als het ook drum aankan. Is de geposte microfoon daar goed voor?

skabouter
27 januari 2009, 15:50
Wat is je budget? Dit is zeer handig om te vermelden, zo kunnen we betere tips geven.
Hoe wil je je gitaar opnemen? Je kan hem direct opnemen (droog signaal) en later editen, met distortion of effecten. Maar als je bijv al beschikt over een mooie buizen amp, dan kan je beter een microfoon voor je versterker zetten, zodat je ook die sound krijgt.

En drums? heb je een heel drums en wil je dit opnemen? Dat is vrij gecompliceerd, en het kan als het moet wel met 1 mic, maar dan wel met een geschikte.
Drums kan je ook maken dmv verschillende editprogramma`s.

Dan nog: Welk opname programma wil je gaan gebruiken?

toon-
27 januari 2009, 16:16
Wat is je budget? Dit is zeer handig om te vermelden, zo kunnen we betere tips geven.
Hoe wil je je gitaar opnemen? Je kan hem direct opnemen (droog signaal) en later editen, met distortion of effecten. Maar als je bijv al beschikt over een mooie buizen amp, dan kan je beter een microfoon voor je versterker zetten, zodat je ook die sound krijgt.

En drums? heb je een heel drums en wil je dit opnemen? Dat is vrij gecompliceerd, en het kan als het moet wel met 1 mic, maar dan wel met een geschikte.
Drums kan je ook maken dmv verschillende editprogramma`s.

Dan nog: Welk opname programma wil je gaan gebruiken?

Ik zou gewoon een simpele mic willen, die gewoon opneemt wat ik speel. Een opname programma heb ik (voorlopig) niet nodig. Dus eigenlijk gewoon alsof je met een webcam microfoon wat opneemt, maar dan wat betere kwaliteit. Ik ben nog jong en ben nog niet lang bezig om met een andere gitarist zelf wat te maken. Daar dient het voor, ik kan later nog altijd iets beters kopen :) Qua budget dacht ik iets rond de 50 euro.

skabouter
27 januari 2009, 17:14
sja, over dat werkgebied weet ik weinig, en kan ik weinig advies geven. Maar misschien is die USB mic van de link wat voor je! In elk geval scherp geprijst...

Algemene vraag; is een record programma geen must? Hoe kan je anders opnemen?

TIP: Kijk eens over je ergens Cool-Edit (of nog beter: Cubase) vandaan kan halen! Dan zal je zien dat je gelijk lekker aan de gang kan, en dat er meer mogelijk is dan je ooit gedacht had!