PDA

View Full Version : Echolette Showstar S40



VanMeekeren
27 januari 2009, 14:03
Er staat momenteel één op mp. Begon toch wel een beetje op de looks te GASsen. Lekkere retro achtergrondverlichting. :seriousf:

Geen idee wat voor geluid er uit deze bakken komen, maar als ze uit 1964-ish komen, dan zal het wel wat JTM-achtig zijn (niet?). Echt clean 'schijnen' ze niet te zijn, maar dat weet ik dus niet, heeft iemand hier meer info over?

Lijkt me wel leuk om met mijn American Standard op te jammen.

Heb hier al wat gezocht, maar er is weinig te vinden, eigenlijk alleen over enkele problemen met dode buisjes.

Wat mag zo'n ding kosten en wat kan ik dan verwachten?


Van Meekeren

Bernardduur
27 januari 2009, 14:34
Ah, een Klemt

Had zondag nog een Klemt die er op lijkt maar die was flink opgevoerd dus eigenlijk kan ik er niet veel over vertellen :D

NiX
27 januari 2009, 16:16
Zover als ik weet bestaan er 2 types, 1 met en de ander zonder buizenvoorversterking. De S40 is met, het 2de type is volgens mij de S40L. Klank? Beetje tussen Fender-clean en Marshall-dirty, geheel eigen sound maar (h)eerlijk lekker. En inderdaad de TL-verlichting achter de plexi-plaat is schitterend. Mag me de gelukkige eigenaar noemen van 1 van deze plaatjes.

Jefkevdb
5 augustus 2009, 21:52
Binnenkort heb ik dit type gitaarversterker met buizen te koop. Eerst wil ik hem nog een grondig nazicht geven zodat hij fris en monter aan een nieuw leven kan beginnen.
Ik heb deze versterker in mijn bezit sinds 1976. Ik kocht hem toen van een technische school waar hij gebruikt werd op de elektronika afdeling om metingen op te doen. Zelf heb ik hem echter bitter weinig gebruikt.
Deze versterker heeft een uitgangsvermogen van 40 watt rms (5 of 20 ohm), twee ingangen met vibrato (ook te bedienen via pedaal), en twee gewone ingangen. Toonregelingen (hoog-laag), regeling van de vibrato intensiteit en snelheid. Aan-af en stand-by schakelaar. Schakelaar voor de voorpaneelverlichting met twee TL's en algemene 'brillanz' regeling.
Deze versterker werd gebouwd in 1963 door de duitse firma Klemt (bestaat niet meer).
De versterker is in heel goede konditie, een van de volumeregelaars kraakt, maar dat wordt verholpen.

frander
5 augustus 2009, 23:10
Foto'ssssssssss!