PDA

View Full Version : gitaarversterker huren



quick.events
27 januari 2009, 12:44
hoi :)
ik moet voor een schoolproject een klein evenementje regelen, in een café-tje. Nou komt daar ook een bandje spelen, maar op de een of andere manier kunnen/willen ze geen versterkers meenemen. gevolg; ik moet een gitaarversterker en een basversterker huren. :confused:
Gezien het maar een klein cafétje is, en het evenementje ook maar kleinschalig en met de opbrengst voor het goede doel, ben ik op zoek naar een locatie in of vlakbij rotterdam, waar ze goedkope versterkertjes verhuren. helaas is dit niet echt makkelijk google-baar, en ik heb er totaal geen kennis van verder. iemand die me wat kan tippen:???:
gr,

Negative K3 fan
27 januari 2009, 12:50
je moet niet huren, je moet zorgen dat je gesponsord wordt door een gitaarwinkel!! Jij gebruikt een avondje twee versterkers en zij mogen hun logo's groot ophangen, of iets anders.

Baker
27 januari 2009, 13:19
Als het nou een om een PA ging dan zou ik het snappen, maar als een band jou vraagt om een basversterker + gitaarversterker voor ze te huren zou ik geen seconde nadenken, en een andere band boeken.

joeyonfire
27 januari 2009, 13:44
Als het nou een om een PA ging dan zou ik het snappen, maar als een band jou vraagt om een basversterker + gitaarversterker voor ze te huren zou ik geen seconde nadenken, en een andere band boeken.

misschien hebben ze geen versterkers. kun je ze ook niet meenemen.
maar ik zou inderdaad een andere band zoeken. of zorgen dat ze zelf de versterkers regelen. het is graag of niet.

almarvk
27 januari 2009, 13:54
Vaak een teken dat je niet met een goede band te maken hebt...

VanMeekeren
27 januari 2009, 13:59
Lekker vage band is het dan inderdaad.

Maar goed, wel een leuke gelegenheid om er een beetje snotterig mee om te gaan. Lekker foute versterkers er neer zetten, maar wel de naam van de band lekker uitvergroten zodat ze mooi negatieve reclame krijgen.

Was het dichterbij geweest, kon je mijn DSL wel even lenen.

iWishmaster
27 januari 2009, 14:01
Ik zou het raar vinden dat een band geen eigen materiaal heeft eigenlijk.

Overigens, mijn vriendin speelt al jaren basgitaar (en zeker niet slecht), maar heeft nooit een eigen versterker van 'podiumformaat' gekocht. Ze heeft altijd vantevoren netjes vragen of ze een basversterker hebben of kunnen regelen: is nooit een probleem geweest.

iWishmaster
27 januari 2009, 14:02
Lekker vage band is het dan inderdaad.

Maar goed, wel een leuke gelegenheid om er een beetje snotterig mee om te gaan. Lekker foute versterkers er neer zetten, maar wel de naam van de band lekker uitvergroten zodat ze mooi negatieve reclame krijgen.

Was het dichterbij geweest, kon je mijn DSL wel even lenen.

Het was voor school he; als dat optreden kut gaat ben je zelf ook de klos ...

VanMeekeren
27 januari 2009, 14:10
Het was voor school he; als dat optreden kut gaat ben je zelf ook de klos ...

Was op meer hypothetisch dan een advies..

Denk dat je het beste gewoon naar een muziektoko kunt gaan en vragen om sponsoring, zal helemaal geen probleem zijn mits je verteld wat de bedoeling is. (Beter iW?)

Wos
27 januari 2009, 14:10
Ik wil wel met mijn groep komen spelen. Wij brengen eigen materiaal mee!!!

Je zal dan wel vervoer moeten regelen want we komen uit België ;-) ;-)

the sure thing
27 januari 2009, 14:36
Lekker vage band is het dan inderdaad.

Maar goed, wel een leuke gelegenheid om er een beetje snotterig mee om te gaan. Lekker foute versterkers er neer zetten, maar wel de naam van de band lekker uitvergroten zodat ze mooi negatieve reclame krijgen.

Was het dichterbij geweest, kon je mijn DSL wel even lenen. LOL :seriousf:

HaroldA
27 januari 2009, 14:45
hoi :)
ik moet voor een schoolproject een klein evenementje regelen, in een café-tje. Nou komt daar ook een bandje spelen, maar op de een of andere manier kunnen/willen ze geen versterkers meenemen.

Heeft de school geen versterkers in het muzieklokaal staan die je kunt lenen?

Marc Oblivian
27 januari 2009, 16:34
Is er niet gewoon een band die hier wel eens rondneust die daar een avondje gratis wil oefenen? Probleem met de gear is dan opgelost en je hebt waarschijnlijk een betere band ook:-)

evdooren
27 januari 2009, 18:14
of heb je het niet helemaal begrepen en bedoelen ze dat jij de PA regelt. Niet hun eigen versterkers, maar dus het mengpaneel en versterking voor de hele band.

Rude Perception
27 januari 2009, 18:25
of heb je het niet helemaal begrepen en bedoelen ze dat jij de PA regelt. Niet hun eigen versterkers, maar dus het mengpaneel en versterking voor de hele band.

GENOMINEERD VOOR MEEST ONLEESBARE POST VAN DE DAG!!!!
Wat bedoel je nou?:???:

arcane
27 januari 2009, 18:48
GENOMINEERD VOOR MEEST ONLEESBARE POST VAN DE DAG!!!!
Wat bedoel je nou?:???:

Zo moeilijk is het toch echt niet.

Eko
27 januari 2009, 19:18
Dit soort materiaal , of eigenlijk alles, is te huur. Regelmatig komen er artiesten bv uit Amerika die zelf 110V materiaal hebben en die hier gewoon 230V willen hebben. De meeste artiestenbureaus weten daar wel weg mee. Ook ga je geen vliegtuig volproppen met materiaal voor maar 1 of 2 gigs.
Kijk of bel naar evenementenbureaus. Ook muziekwinkels weten , mits ze langer bestaan , wel de weg.

quick.events
28 januari 2009, 14:14
Hee,
Bedankt voor de reacties allemaal.
Het probleem is dus dat het "evenementje" morgen al is, en het dus snel geregeld moet worden. Een andere band regelen, sponsors zoeken etc is dus geen optie.
De reden dat de band het niet zelf regelt weet ik niet, maar het zal waarschijnlijk zijn dat ze geen zin hebben er moeite voor te doen. Ze krijgen er namenlijk niet voor betaald, we kunnen ze niet meer op de flyers zetten omdat deze eerder al verspreid zijn, en ik hoorde (was niet mijn verantwoording) dat ze niet helemaal juist benaderd/behandeld zijn door de contactpersoon uit mijn projectgroep.

iemand nog een adresje?

gr,

almarvk
28 januari 2009, 14:26
Ga naar de lokale muziekzaak/muziekschool oid en probeer daar wat te regelen. Zo moeilijk is dat toch niet??!

the sure thing
28 januari 2009, 15:05
Saris Musical Instruments B.V.

Tarwestraat 43
2989 AV RIDDERKERK
NEDERLAND

t: 078-6100017

de groothandel, import, export, geven van van adviezen over en het verhuren van muziek- instrumenten en geluidsapparatuur

beruk
28 januari 2009, 15:14
Da's een hele grote professionele, die moeten "wat" hebben staan!:dance: