PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Power City?



Wos
27 januari 2009, 12:35
Ik kreeg een aanbod : Power City head + cab voor 800euro

Er is weinig informatie over te vinden, maar ik zoek verder...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze versterker ?

Nielsje
27 januari 2009, 12:41
Ik kreeg een aanbod : Power City head + cab voor 800euro

Er is weinig informatie over te vinden, maar ik zoek verder...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze versterker ?

Powercity's zijn een equivalent van Londoncity's (maar dan geleverd door een andere gitaarzaak destijds, ook uit A'dam of R'dam).

Op het forum is wel wat informatie te vinden over Londoncity/Powercity. Het zijn in ieder geval 'Marshall-klonen', in tegenstelling tot Soundcity, wat een voorloper is van Hiwatt.

800 euro: Moet 'ie wel écht in uitmuntende staat zijn, met 4 mooie celestions in de cab. Mijn londoncity mag voor minder weg ;)

sjaak1990
27 januari 2009, 19:32
Powercity's zijn een equivalent van Londoncity's (maar dan geleverd door een andere gitaarzaak destijds, ook uit A'dam of R'dam).

Op het forum is wel wat informatie te vinden over Londoncity/Powercity. Het zijn in ieder geval 'Marshall-klonen', in tegenstelling tot Soundcity, wat een voorloper is van Hiwatt.

800 euro: Moet 'ie wel écht in uitmuntende staat zijn, met 4 mooie celestions in de cab. Mijn londoncity mag voor minder weg ;)

Klopt voor die 800 euro mag je er een topcab met pre rola's bij krijgen. Houd er rekening mee dat met deze leeftijd de elco's tegen hun eind aanlopen. Als je hem niet zelf opknapt kan het nog behoorlijk prijzig zijn.

Toaster
28 januari 2009, 13:01
Klopt voor die 800 euro mag je er een topcab met pre rola's bij krijgen. Houd er rekening mee dat met deze leeftijd de elco's tegen hun eind aanlopen. Als je hem niet zelf opknapt kan het nog behoorlijk prijzig zijn.


Een Cab met pre rola's doet wel meer hoor als 800,- ;)

Nielsje
28 januari 2009, 13:07
Een Cab met pre rola's doet wel meer hoor als 800,- ;)

Kwamen London/Power city's met pre-rola's dan?

Toaster
28 januari 2009, 14:33
ik geloof dat het omslag punt van pre rola naar rola celestion rond 1970 1971 lag. (correct me if i'm wrong) Dus als London/Power City toen al 4x12 cabs maakte kan je daar mss wel deze speakers vinden.

Maar een matching quadje pre rola's is veel geld waard.

Nielsje
28 januari 2009, 14:44
ik geloof dat het omslag punt van pre rola naar rola celestion rond 1970 1971 lag. (correct me if i'm wrong) Dus als London/Power City toen al 4x12 cabs maakte kan je daar mss wel deze speakers vinden.

Maar een matching quadje pre rola's is veel geld waard.

Volgens zijn Londoncity's vanaf 1974~75 tot ergens begin jaren '80, als ik het een beetje goed heb.

andy
28 januari 2009, 17:27
Nee, eerder. Eind jaren 60 werden de eerste London City's gemaakt. De groene modellen stammen bv uit 1971/72.

FNaRK
28 januari 2009, 18:10
Nee, eerder. Eind jaren 60 werden de eerste London City's gemaakt. De groene modellen stammen bv uit 1971/72.


ANDY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

goddamn motherfucker you !!!!

Nielsje
28 januari 2009, 18:20
Nee, eerder. Eind jaren 60 werden de eerste London City's gemaakt. De groene modellen stammen bv uit 1971/72.

Godverdikkie! Hebben we Andor ook weer! Hoe is het nou man? Lang geleden!
Mijn groene rakker komt uit 1976, volgens mij was 1971 nog grijs, en begin jaren '80 de zwarte amps. Zal wel eens gaan zoeken, ik heb ergens nog wel een 'naslag' werkje..

Saf
29 januari 2009, 19:07
http://nl.wikipedia.org/wiki/London_City

sjaak1990
29 januari 2009, 19:14
Een Cab met pre rola's doet wel meer hoor als 800,- ;)

Hoeft niet, ik heb ze goedkoper gezien. Kwestie van geluk en soms onwetendheid, heb er pas één aan mn neus voorbij laten gaan :(

Toaster
30 januari 2009, 15:30
ja ik weet het.

Laatst op ebay overboden met 2 euri op een setje greenbacks.... ARGGGH
En dan hadden ze inderdaad een prijs dat ik dacht: sommige mensen weten niet wat hier verhandelt wordt...

Had er eindelijk vier kunnen hebben. Die twee die ik nu heb zijn samen maar 40 watt en dat is te weinig voor de amps die ik nu gebruik.

pimmetje
1 februari 2009, 21:54
De discussie over de werking van Ebay heb ik ff afgekoppeld en in een nieuw draadje gezet. Had weinig meer met vintage versterkers te maken, dus meteen maar in Sites gezet: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119248
Vragen => PM