PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive



Don Olivier
27 januari 2009, 07:57
Welke versies van de Fulldrive maken gebuik van Asymetrical clipping?
Zoals een Boss SD-1 dus? Alleen de Mosfet versie? Of ook de oudere?

Bernardduur
27 januari 2009, 10:43
Oudere ook!

Don Olivier
27 januari 2009, 12:50
En welke heeft de meeste mogelijkheden?

Iemand de Mosfet vergeleken met de eerdere versies????

Ben benieuwd naar welke ik op zoek moet gaan namelijk

Bernardduur
27 januari 2009, 12:57
Meeste mogelijkheden is dan natuurlijk de MOSFET versie omdat daar dus een extra knop op zit. Toon.........

De MOSFETs geven een wat warmere toon met ietsje minder vervorming. Vind ze lekker klinken op bas :D

Don Olivier
27 januari 2009, 13:03
Ok dank je wel. I zoek namelijk een pedaal om mijn SD1 te vervangen.
Word een beetje gek van dat hompige mid gebied en het feit dat ie tone sucked

Nog een paar vraagjes;

- Wat doe die extra switch met je geluid?
- Is de Mosfet ook true bypass?

Nielsje
27 januari 2009, 13:06
Ok dank je wel. I zoek namelijk een pedaal om mijn SD1 te vervangen.
Word een beetje gek van dat hompige mid gebied en het feit dat ie tone sucked

Nog een paar vraagjes;

- Wat doe die extra switch met je geluid?
- Is de Mosfet ook true bypass?

Tering kerel, je mag zelf ook wel even wat onderzoek verrichten!

Klik hier maar, 2 seconden met google (http://www.stevesmusiccenter.com/FulltoneFulldrive22003.html)

Don Olivier
27 januari 2009, 13:46
Ok, bedankt, en...wat vinden JULLIE de betere versie?

Nielsje
27 januari 2009, 13:50
Ok, bedankt, en...wat vinden JULLIE de betere versie?

Fulltone OCD, hoezo? :D


Neen, ik heb hem niet geprobeerd, moet nog een keertje..

Bernardduur
27 januari 2009, 13:52
De Fulldrive is ook maar een Tubescreamer like pedaal....... dus verwacht er geen compleet andere sounds van. De mid hump zal er zeker ook inzitten al zal ie door de flat mids optie wat anders zijn.....

Mijn favo TS is een Way Huge Green Rhino; TS met een LF353 IC die gewoon erg lekker klinkt!

Rutger
27 januari 2009, 13:53
Fulldrive is gewoon veel te duur, je kunt voor de helft van t geld spul krijgen wat minstens net zo goed is, zoniet beter.

Bernardduur
27 januari 2009, 13:58
Ik heb nu een Ibanez TS-7 in voor reparatie die eigenlijk wel erg lekker klinkt!

Enige is dat deze niet TB is :D

Don Olivier
27 januari 2009, 14:06
Mmm, volgens mij gebruikt de Fulltone Asymetrische clipping terwijl de Ibanez tubescreamers juist symetrische clipping gebruiken. Ik ga voor asymetrisch vind er wat meer leven in zitten, voller.

Ik heb ook een OCD4 gehad, vreselijk....maar dat is persoonlijke smaak he.

the sure thing
27 januari 2009, 14:21
De Fulldrive is ook maar een Tubescreamer like pedaal....... dus verwacht er geen compleet andere sounds van. De mid hump zal er zeker ook inzitten al zal ie door de flat mids optie wat anders zijn.....

Niets is minder waar. Ik heb jarenlang mijn TS-9 op mijn plankje gehad en daarna vervangen door mijn Fulldrive II. Ik heb ze ook uitgebreid ge A/B'd. Ik ben een Fulldrive gebruiker van het 1e uur. De Fulldrive II heeft GEEN midhump, en is een stuk "neutraler" (transparanter) dan de TS-9. Hij laat veel meer van je gitaargeluid heel. Maar.... minder kleuring is volgens sommigen ook dus minder warm, waar ik het overigens niet mee eens ben. Daarnaast is de Fulldrive II een heel stuk veelzijdiger instelbaar, al werkt de boost niet even sterk op alle standjes van de toggle-switch. Waar ie bijv. ook perfect voor is, is voor een cleanboost met een heeeeeel klein randje.



2e hands zie ik ze voor eur 100,- voorbij komen. Wat Rutger zegt klopt op zich wel: als je alleen een vervanging wil van je TS-9 zou je voor een ander pedaal kunnen kijken. Als je echter een pedaal wilt wat heel veelzijdig is in te stellen, is de Fulltone een goede optie. Hij staat al jaren op mijn plankje en ik vermoed dat ie er nog jaren op zal blijven.

Don Olivier
27 januari 2009, 14:38
Ik zoek een vervanging voor mijn SD1 en die lijkt volgens mij niet echt op een tubescreamer. Die zijn mij te 'plat'

the sure thing
27 januari 2009, 14:44
De SD 1 valt wel in die categorie overdrives. Vreemd dat je de TS-9 platter vindt klinken dan de SD-1 ?! Ik zou zeggen: ga de Fulldrive uit proberen! Of koop m 2e hands en verkoop m dan weer. Hooguit EUR 10,- verlies...

Bernardduur
28 januari 2009, 10:28
Niets is minder waar. Ik heb jarenlang mijn TS-9 op mijn plankje gehad en daarna vervangen door mijn Fulldrive II. Ik heb ze ook uitgebreid ge A/B'd. Ik ben een Fulldrive gebruiker van het 1e uur. De Fulldrive II heeft GEEN midhump, en is een stuk "neutraler" (transparanter) dan de TS-9. Hij laat veel meer van je gitaargeluid heel. Maar.... minder kleuring is volgens sommigen ook dus minder warm, waar ik het overigens niet mee eens ben. Daarnaast is de Fulldrive II een heel stuk veelzijdiger instelbaar, al werkt de boost niet even sterk op alle standjes van de toggle-switch. Waar ie bijv. ook perfect voor is, is voor een cleanboost met een heeeeeel klein randje.



2e hands zie ik ze voor eur 100,- voorbij komen. Wat Rutger zegt klopt op zich wel: als je alleen een vervanging wil van je TS-9 zou je voor een ander pedaal kunnen kijken. Als je echter een pedaal wilt wat heel veelzijdig is in te stellen, is de Fulltone een goede optie. Hij staat al jaren op mijn plankje en ik vermoed dat ie er nog jaren op zal blijven.

Tja, de ene TS9 is de andere niet. Hij was hier SPOT on met mn TS......... (op de vintage stand dan) behalve dan dat de toon knop op de 9 een stuk gemakkelijker werkte.

Herman
29 januari 2009, 13:48
Omdat er nu toch al een Fulldrive topic is:

Als ik nou iets zoek met een "dubbele boost", zal de Fulldrive dan werken? Dwz: Ik heb nu eigenlijk altijd mn TS al aanstaan, maar ik wil daarnaast graag nog wel een kleine boost (gain) er naast hebben.

Werkt dit? Of zal 2x boosten snel brijerig worden (want het zou gebruikt worden icm een overstuurd kanaal). Het gaat bij die 2e boost echt even om hem qua gain net wat verder te krijgen.

Dat de Fulldrive niet echt een TS is weet ik, ik heb hem laatst kunnen testen (jammer genoeg alleen over een cleane amp). Maar vond het pedaal op zich goed klinken.

the sure thing
29 januari 2009, 14:11
Omdat er nu toch al een Fulldrive topic is:

Als ik nou iets zoek met een "dubbele boost", zal de Fulldrive dan werken? Dwz: Ik heb nu eigenlijk altijd mn TS al aanstaan, maar ik wil daarnaast graag nog wel een kleine boost (gain) er naast hebben.

Werkt dit? Of zal 2x boosten snel brijerig worden (want het zou gebruikt worden icm een overstuurd kanaal). Het gaat bij die 2e boost echt even om hem qua gain net wat verder te krijgen.

Dat de Fulldrive niet echt een TS is weet ik, ik heb hem laatst kunnen testen (jammer genoeg alleen over een cleane amp). Maar vond het pedaal op zich goed klinken.
De fulldrive II als dubbele boost gebruiken kan. Dan dien je de toggle switch te zetten op "comp cut" of "flat mid". De vintage mode klinkt geweldig, maar de boostfunctie daarop is beperkt (mits je de gain erg terugschroeft in dit standje, maar dan wordt ie minder mooi).

United
23 februari 2009, 10:57
Heeft er iemand een suggesties voor een fulldrive mosfet?
K ben opzoek naar een pedaal wat erop lijkt maar er hoeft niet noodzakelijke een boost op.
Een mosfet achtige optie moet er wel op zitten. OCD is te duur.

Thanx

the sure thing
23 februari 2009, 11:41
He United,

Je andere post over de MOSFET staat nog open! Wil je diegene niet kopen die nu te koop staat?

Ibanez had volgens mij de MT10 Mostortion. Ik ken het pedaal niet, maar 2e hands volgens mij wel te vinden.

United
23 februari 2009, 13:10
Hey!

Die wil ik best kopen maar 140 euro (dat is er inmiddels op geboden) gaat boven mn budget uit :(

Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Bedankt in ieder geval!