PDA

View Full Version : legend



anoniem
25 juni 2001, 13:21
kent iemand dit merk? ik heb er net een gekocht ik heb wel een probleempje ermee want mn 3e (g) wordt heel snel vals

Ibanez
25 juni 2001, 17:03
vaag merk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-07-13 19:06 ]</font>

master G
17 augustus 2001, 21:30
Dat je g hhel erg vals word kan dat natuurlijk ook aande snaar liggen maar als je hem net nieuw heb kan je net zo goed ff langs de dealer gaan krijg je de snaar waarschijnlijk wel gratis succes

Ditmar
18 augustus 2001, 17:26
Twee woorden:
LEGEND SUCKS

dit was mijn beargumenteerde en zeer genuanceerde mening, maar het is nou eenmaal hoe ik over die gitaren denk

Eko
19 augustus 2001, 12:02
Dag Anoniem,
Het niet goed gestemd kunnen krijgen van een snaar kan ook liggen aan het feit dat een gitaar geintoneerd dient te worden.
Als je op je brug kijkt van de gitaar zul je zien dat daar een stelmechanisme op zit. hiermee kun je in principe je snaar iets langer of korter maken. Bij een aantal typen en merken kun je ook de hoogte van iedere snaar regelen. Mocht je hier problemen mee hebben of nog nooit gedaan hebben kun je beter even een keer langs de verkoper gaan om te vragen het een keer voor te doen.
Als de gitaar goed geintoneerd is zal iedere snaar ( na stemmen uiteraard) op alle posities goed en zuiver klinken.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een goed stemapparaat hebt als hulp.
Groeten Martin

taylor
19 augustus 2001, 22:50
Op 2001-08-19 11:02, schreef Eko:
Als de gitaar goed geintoneerd is zal iedere snaar ( na stemmen uiteraard) op alle posities goed en zuiver klinken.
Groeten Martin


hmmm dat ligt er aan 100% zuiver is de gitaar niet te krijgen(al is er en systeem dat door tom anderson wordt gebruikt waar dit wel mee kan)zeker als de gitaar niet al te best is zul je moeite hebben om dat ding op stemming te houden.

het kan trouwens ook aan het stemmechaniek van de g-snaar liggen,die als waare telkens iets terug schiet.

Ibanez
24 augustus 2001, 18:12
Op 2001-08-18 16:26, schreef Ditmar:
Twee woorden:
LEGEND SUCKS

dit was mijn beargumenteerde en zeer genuanceerde mening, maar het is nou eenmaal hoe ik over die gitaren denk
Inderdaad!!

anoniem
3 september 2001, 12:59
Ik heb zelf nog een Legend, mijn eerste elek. gitaartje. En ik moet zeggen: Voor die 200 pieken heeft ie z'n geld dubbel en dwars terug verdiend. Ook al is het een "triplex gitaar". Op het voorste element vind ik dat er een heus "strat achtig" geluid in zit. Ook de bespeelbaarheid kan ik niet over zeiken. Kijk, het is en blijft natuurlijk een beginners gitaar waar je niet veel van mag verwachten, maar ik vind dat ik destijds een geweldige aankoop heb gedaan. De g-snaar vals? Had ik ook.... maar dat heb ik nu nog steeds met mijn Fender... Zelf heb ik het idee dat het niet aan de gitaar of snaren ligt maar aan je speelstijl. Persoonlijk druk ik de g-snaar veel vaker op dan de rest. Logisch gevolg: de snaar wordt vaker strak getrokken en weer ontspannen. Ik denk dat dat de reden is waarom je dan de g-snaar vaker moet bijstellen. Moet ik wel zeggen: Bij de legend was dat wel veel eerder het geval dan bij m'n fender. dusse....

Nou dat was zo'n beetje mijn idee over Legend.

Greetz, Jeroen.

Ben
7 december 2001, 16:29
Ik heb de legend verkocht en een Ibanez gekocht bedankt voor het advies gr ben