PDA

View Full Version : Plastic (en metaal) verven



Jeef4h
26 januari 2009, 22:19
Ehm, ik moet een stuk aluminium en kunststof verven.
Ik heb acryl-spuitbussen voor de kleur en ik heb een witte grondverf spuitbus (over van het hout:P)
Gaat dit werken? (2 lagen grondverf, dan 2/3 acryl)
Of moet ik toch andere verf-spullen hebben?

MattellicA
26 januari 2009, 22:59
Ehm, ik moet een stuk aluminium en kunststof verven.
Ik heb acryl-spuitbussen voor de kleur en ik heb een witte grondverf spuitbus (over van het hout:P)
Gaat dit werken? (2 lagen grondverf, dan 2/3 acryl)
Of moet ik toch andere verf-spullen hebben?

Volgens mij heb je primer voor plastic nodig dan...

gengar
27 januari 2009, 10:12
inderdaad even kunstof primer er op zetten

Jeef4h
27 januari 2009, 19:21
Oke, ja ik dacht het al hoor. Maar ik wilde toch even controleren of het mogelijk was:)
Alleen dat als ik dan kunststof primer koop, moet ik dan ook los een primer kopen voor dat metaal (aluminium) van me.... of zou ik dat ook gewoon met die kunststof primer kunnen doen?

orreltak
27 januari 2009, 19:33
nee een kunstofprimer heeft niks te bieden op metaal.
heb je geen schilder in je kennissenkring?
zoja,vraag dan om sudwest primer.hecht aan kunstof,metaal en wat dan ook.

MattellicA
27 januari 2009, 19:33
Weet ik niet precies, volgens mij gaat dat niet... Maar het staat op de bus hoor :D

Jeef4h
1 februari 2009, 10:52
Sneldrogende decoratieve acryl lak voor ondergronden van hout, metaal, aluminium, glas, steen en diverse soorten kunststof. Niet veegvast. Niet bestand tegen weersinvloeden. Niet overspuitbaar met blanke lak. De ondergrond schuren en en schoon, droog en vetvrij maken Omgeving afdekken. Een primer aanbrengen. voor het gebruik 2 minuten schudden en proefstukje spuiten. Spuitafstand 25-30 cm.
Aanbrengen in meerdere dunne lagen.

Ik heb me primers aangebracht en ik ga zodirect beginnen met mijn verf er overheen spuiten. Alleen er staat op de bus dat hij niet veegvast is en niet overspuitbaar met blanke lak...
1) Wat kan ik dan wel doen om het te sealen?
2) Wat zou het effect zijn als ik wel blanke lak er overheen zou spuiten?
3) In hoeverre klopt dat "niet veegvast"?

koentjo
1 februari 2009, 11:01
Ik heb me primers aangebracht en ik ga zodirect beginnen met mijn verf er overheen spuiten. Alleen er staat op de bus dat hij niet veegvast is en niet overspuitbaar met blanke lak...
1) Wat kan ik dan wel doen om het te sealen?
2) Wat zou het effect zijn als ik wel blanke lak er overheen zou spuiten?
3) In hoeverre klopt dat "niet veegvast"?

ik weet niet het nu dus al op je project zit, maar volgende keer zou ik er zeker voor kiezen dit soort experimenten op een stuk materiaal uit te voeren dat je over hebt. en er niet direct kans bestaat dat je hetgeen waar al werk in zit met dit soort experimenten schade toe brengt.

het spijt me dat ik geen andere input kan geven, maar vind dit toch wel een beetje vreemd.

succes ermee.

gengar
1 februari 2009, 11:13
wat vreemd..Waarom zou je er geen blanke lak op kunnen zetten, is toch alleen maar een kwestie van de juiste blanke lak gebruiken? Bel even met een leverancier, ik kan me dit bijna niet voorstellen.

djangomango
6 februari 2009, 19:29
misschien ook niet onbelangrijk, met welke kunstof ben je bezig?

ABS, PVC, PE, PP, PS, ...? Minder voor de hand liggend zijn PMMA en PC, deze zijn doorzichtig en zoiets ga je niet lakken? Toch? ;)

Ik kan het even navragen voor je wat de beste manier is om te lakken, maar dan moet ik wel weten over welke kunststof we spreken. Ik werk in een kunststof-bedrijf vandaar :)