PDA

View Full Version : valvetech reverb defect?



a.c.
26 januari 2009, 17:09
ik roem de valvetech VAC 22 alom, maar moet nu constateren dat de reverb tijdens het spelen ineens bijna geen signaal meer geeft in vergelijking met de grand canyon die het was. Ik heb alle voorbuisjes vervangen maar dat maakt niets uit. Iemand een idee hoe dit en bij wie dit gefixed kan worden. Ik woon indelft dus iets in de buurt zou o.k. zijn.

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2009, 17:20
Ging bij mij precies hetzelfde, amper meer reverb met de knop op max.
Had alle voorbuizen verwisseld, andere reverbtank, andere kabel van-en naar de tank maar uiteindelijk was het dat trafotje dat defect ging.

Nielsje
26 januari 2009, 17:45
Pff.. ik heb echt idee dat die dingen alleen maar op maandagochtend in elkaar gezet worden...
Ik ken nu meer negatieve verhalen over die Valvetech's dan positieve..

Je zou contact kunnen opnemen met Frits van Mourik (Rotterdam) of Franc Vernet (Zwartewaal).

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2009, 17:54
Ja, maar ze zijn wel pojnt toe pojnt met een fintutsj toon!
Serieus, die van mij heeft een hoop gelazer gehad. Ik was op het punt om hem een zetje te geven in het kanaal achter het huis. Als ie nu de komende jaren gewoon normaal blijft opereren, trek ik mijn mening weer in maar het vertouwen is nu wel weg.

nico verduin
27 januari 2009, 07:44
Ik weet niet wat voor reverb trafo ze gebruiken? Fender type of zo'n hele goedkope low cost chinese.... met bijna helemaal geen blik. Zou verder kunnen zijn dat ze wat te heet stoken in de driver. Soms kan iets kouder instellen de oplossing zijn. Heb nooit een schema van die dingen gezien. Dus kan er verder weinig over zeggen.

a.c.
27 januari 2009, 07:58
man, als het chinese troep is, dan klinkt die chinese troep wel geweldig. De reverb klonk echt te gek. Geen idee of er aan een schema van de VAC te komen is.

nico verduin
27 januari 2009, 08:39
man, als het chinese troep is, dan klinkt die chinese troep wel geweldig. Maar zo kort van duur:seriousf::seriousf:

a.c.
27 januari 2009, 13:51
mag ik effe zeggen dat vandaag meneer rob pierce (valvetech) binnen een dag reageert op e-mail en zonder naar leeftijd van de amp te vragen alles onder garantie repareert en de amp een 2009 update geeft. en dat voor een chinees

nico verduin
27 januari 2009, 14:04
RoB Pierce, klinkt niet erg chinees?

Mr.Bluesbreaker
27 januari 2009, 14:07
Leuk en aardig, als je je amp dan naar de VS wilt verzenden...
Dat vertelde Rob mij ook, het schema krijg je niet maar hij fikst het onder garantie en doet meteen een hoop meer. In NL repareren kost je een paar tientjes, alleen dan zonder de 300 euro verzendkosten.

Die galmtrafo, ik heb er een nieuwe Fender DR replacement in laten zetten door Anne Doedens, kosten drie tientjes geloof ik.

a.c.
27 januari 2009, 16:17
Leuk en aardig, als je je amp dan naar de VS wilt verzenden...
Dat vertelde Rob mij ook, het schema krijg je niet maar hij fikst het onder garantie en doet meteen een hoop meer. In NL repareren kost je een paar tientjes, alleen dan zonder de 300 euro verzendkosten.

Die galmtrafo, ik heb er een nieuwe Fender DR replacement in laten zetten door Anne Doedens, kosten drie tientjes geloof ik.

goede tip. dank je

ccc
31 januari 2009, 18:52
Ik heb wel wat schema's liggen voor de Valvetech vac 22 (upgrades naar 06 specs met de meer efficiente presence).
Rik van Music Center Tielt, een van de meest gerenommeerde amp techs hier in België, heeft er zich al in verdiept.
Voor eventuele upgrades kun je misschien daar terecht. Ik ga eens proberen Rob te porren om een soort service center in Europa te organizeren.

a.c.
25 februari 2009, 16:41
he, hij is weer gefikst door frits van mourik. Thanks voor de tip.