PDA

View Full Version : hiwatt dr103 (1980)



Wos
26 januari 2009, 16:05
Ik heb zojuist een Hiwatt Custom DR 103 gekocht op ebay voor slechts 750Euro

Op wat moet ik best allemaal letten als ik hem ga testen en uiteindelijk betaal?

Alvast bedankt voor de reacties

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2009, 22:50
dattie het doet

dattie hard gaat



Nee, sluit hem gewoon correct aan; let op dat je impedantie van je cab hetzelfde is als de uitgang van je top waar je op inplugt. Kijk ook naar een eventuele voltage selector op de achterkant; 220 volt zitten we in NL op, soms kun je ook 230 volt selecteren aangezien het de laatste jaren meer richting de 223 volt schommelt. In ieder geval even uitkijken bij getallen als 110! Ook even kijken of alle eindbuizen erinzitten; sommige amps hebben 2 van de 4 eindbuizen getrokken waardoor je impedantie vaak verdubbelt.

Edit; wacht even, als je via Ebay koopt dan heb je toch bij voorbaat al gekocht en is het geen kwestie van testen toch?

Wos
27 januari 2009, 08:44
Ik dacht dat ik gekocht had, maar blijkbaar is er iets misgelopen. De verkoper spreekt van kwaad opzet. De mooie droom wordt vooralsnog geen realiteit.
Het was een Hiwatt van 1980 voor slechts 750 euro. Te mooi om waar te zijn...
Toch bedankt voor de reactie!

DaveItUp
27 januari 2009, 08:54
Misschien handig dat je je de volgende keer eerst verdiept in ebay alvorens je gaat bieden.

Wos
27 januari 2009, 11:03
Wat bedoel je? Slechte ervaringen gehad ?

Ik dacht dat het relatief 'betrouwbaar' was...

Nielsje
27 januari 2009, 11:14
Ebay is ook betrouwbaar, maar wat is er precies aan de hand?
Volgens de ebay regelgeving ben je gewoon verplicht het artikel te betalen en op te halen. Het is niet zo dat je nu nog van de koop af kan zien (nou ja.. , het is wat ingewikkelder, maar je kan het allemaal nalezen).

Wos
27 januari 2009, 12:33
Het probleem was als volgend:
Ik had geboden, was overboden en de versterker werd verkocht (zondagavond).
Maandag kreeg ik een bericht dat ik alsnog de versterker kon kopen tegen de prijs die ik had geboden. Daar heb ik vervolgens bevestigend op gereageerd, maar later heb ik dan een mail van de verkoper gekregen dat er iets 'fout' is gegaan en dat ik de versterker dus toch niet had.

Nielsje
27 januari 2009, 12:42
Het probleem was als volgend:
Ik had geboden, was overboden en de versterker werd verkocht (zondagavond).
Maandag kreeg ik een bericht dat ik alsnog de versterker kon kopen tegen de prijs die ik had geboden. Daar heb ik vervolgens bevestigend op gereageerd, maar later heb ik dan een mail van de verkoper gekregen dat er iets 'fout' is gegaan en dat ik de versterker dus toch niet had.

Hm.. beetje krom.. maar geen amp dus. Tja, jammer.