PDA

View Full Version : Mijn opnames



Chief
26 januari 2009, 15:38
Op DEZE (http://www.vinnert.8s.nl/Muziek) pagina zijn een aantal mp3-tjes van mij te vinden. Graag zou ik jullie mening willen horen over deze opnames.

De geluidskwaliteit is niet heel goed, omdat ik opneem via de line-in poort van mijn geluidkaart door middel van een POD 2.0
Bovendien zit ik er ook af en toe naast qua timing en noten.

Ik speel nu ongeveer anderhalf jaar.

Ojwa, vooral bij de nummers waarbij wat meer distortion gebruikt wordt, heb ik last van een hoge schelle toon. Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik heb al geëxperimenteerd met de pickup hoogte.

Groetjes

B~Rock
26 januari 2009, 17:19
Nou chief,

niet slecht voor iemand die anderhalf jaar speelt! Ik weet niet precies wat je bedoelt met schel, maar de tracks met distortion hebben wel her en der wat gekraak. Klink als clipping, wat betekent dat of het gitaarsignaal, of het totale uitgemixte signaal te hard staat. In dit geval vermoed ik dat het alleen het gitaarsignaal is (dit kan bijvoorbeeld komen doordat het signaal vanuit je POD te hard naar de geluidskaart wordt gestuurd).

Wat denk ik een aandachtspuntje is (viel me in ieder geval op in Time) is de juiste intonatie vinden bij het opdrukken van noten. Hier en daar zit je er af en toe een beetje naast, maar gezien je speelervaring niks om je voor te schamen.

Keep it up!