PDA

View Full Version : Midi --> audio



richard bona
26 januari 2009, 12:27
Hello! Ik hoop dat dit hier goed staat, voel je anders vrij om het te verplaatsen... Ik ben bezig in Cubase met het opnemen vanuit een master keyboard. Ik gebruik VSTi en aan het eind van het verhaal heb ik een midi opname die ik vervolgens wil converteren naar audio. Ik gebruik daarvoor de optie export --> audio file en maak er dan een wave file van (16bits). Dan wil ik die importeren in CoolEditPro, maar als ik em dan wil afspelen krijg ik deze foutmelding:

"The specified format is not supported or cannot be translated. Use the Capabilities function to determine the supported formats. Try converting the sample type to a setting compatible to the soundcard, or choosing a different device (eg Wave Mapper) under settings/devices and try again"

Ik kan de file gewoon in mijn project plaatsen, ik zie ook de visuele geluidsgolven zogezegd, maar ik kan het niet afspelen. Dit zuigt nogal aangezien ik voor mijn gevoel alles heb geprobeerd maar blijkbaar ligt het probleem bij de instellingen van mn interface? (E-MU audio/midi interface).

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? En alsjeblieft, kom met een nuttigere bijdrage dan "audio is niet hetzelfde als midi" want ik ben niet achterlijk. Alvast bedankt!

Dick Wolkendeck
26 januari 2009, 12:48
Sample rate OK? 44,1 kHz, 48k of 96k oid?

bert k
26 januari 2009, 13:20
Ik heb dat ooit ook eens gehad, maar dat was lang geleden. Er staat me iets bij dat ik toen de afzonderlijke wav in Cubase nog eens gesaved heb, en toen ging het wel.

STW
26 januari 2009, 18:31
heb je m wel gesaved als windows pcm-wav?
er zijn versch. soorten wav namelijk

richard bona
26 januari 2009, 19:46
heb je m wel gesaved als windows pcm-wav?
er zijn versch. soorten wav namelijk

Ja heel leuk maar die keuze heb je niet eens in Cubase. Iemand anders?

STW
26 januari 2009, 19:59
in mijn cubase wel hoor..

TIMBER
26 januari 2009, 20:06
In alle Cubase versie's kan dat.. dus een beetje respect voor de mensen die je proberen te helpen graag. Zij kunnen het niet helpen dat jij het niet begrijpt. Al is het saven in Cubase weer wat anders dan exporteren.

VHsologitarist
27 januari 2009, 13:02
Idd toon wat respect verdomme!
Zelf heb ik geen ervaring met deze error, maar misschien dat op deze site het antwoord kan staan:
http://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/360388-import-cubase-audio-cooledit.html
of
http://www.homerecordingconnection.com/forum.php?action=view_thread&id=10396&frm=1

gr
Fer

Highway49
27 januari 2009, 13:23
.. dus een beetje respect voor de mensen die je proberen te helpen graag.

Mee eens. Verder heb ik zelf nog nooit met midi gewerkt dus kan ik niet helpen helaas

Raffel
27 januari 2009, 13:32
misschien moet eerst eens de vraag gesteld als welk format het bestand nu geexporteerd wordt?

Raffel
27 januari 2009, 13:38
misschien moet eerst eens de vraag gesteld als welk format het bestand nu geexporteerd wordt?

richard bona
27 januari 2009, 16:27
Idd toon wat respect verdomme!
Zelf heb ik geen ervaring met deze error, maar misschien dat op deze site het antwoord kan staan:
http://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/360388-import-cubase-audio-cooledit.html
of
http://www.homerecordingconnection.com/forum.php?action=view_thread&id=10396&frm=1

gr
Fer

Dit was niet disrespectvol bedoeld, ik zat mis. Was een beetje gefrustreerd. Maar dat is het dus ook niet. En dat bericht dat jij aanhaalt bij gearslutz is ook van mij en ook daar had niemand een oplossing voor me. Blijkbaar is het een bijzonder geval, ik voel me dan ook heel gelukkig dat ik uitverkoren ben om dit soort onoplosbare klote dingen te hebben

richard bona
27 januari 2009, 16:28
misschien moet eerst eens de vraag gesteld als welk format het bestand nu geexporteerd wordt?

--> als wav

bert k
27 januari 2009, 16:33
Noem eens wat meer, welke samplefrequentie, welke bitrate? Als je 24 bits gebruikt, heb je het probleem dan ook op 16 bits?

richard bona
27 januari 2009, 16:38
Noem eens wat meer, welke samplefrequentie, welke bitrate? Als je 24 bits gebruikt, heb je het probleem dan ook op 16 bits?

Nee eigenlijk heb ik alle bitrates en samplefrequenties geprobeerd... Maar in 1 van de eerder genoemde links stond dit als oplossing:

Quote:
Yes, it was setting of the device that cause the trouble! Thank you all for turning my attention to this. I didn't even suspect that the current device that CE2K used was invalid. It tried to use "Modem #0 Line playback" to output and record sound, that was ofcourse impossible for any kind of sound quality, but it's funny why CE2K, in the couple of recent reinstallations, set this device on the top of the list of other sound devices and used it by default, since i had that same modem device long time now, and CE2K always used the proper device by default. Nevermind, i've changed the device settings to a proper sound device and everything is ok now.

Maar ik snap eigenlijk niet helemaal wat ermee wordt bedoeld. Ik heb nu bij mn devices in cooledit overal mijn externe geluidskaart bovenaan gezet dus daarmee zou het als het goed is moeten werken. Deze persoon kreeg dezelfde foutmelding, die ook iets te maken heeft met mn interface...

Jason34
27 januari 2009, 16:41
Volgens mij kan je idd in Cubase exporteren in meerdere Wav sources, mocht je die echt niet hebben in je Cubase kan je altijd nog proberen om te testen of andere sources wel werken. Dan weet je of het aan Cool Edit ligt die bepaalde sources niet kan lezen. Misschien zijn hier nog eventuele plugins voor te vinden.

Jason34
27 januari 2009, 16:46
Als je sample bestandje geluidsgolven bevat moet deze goed zijn geexporteerd. Daar zal het dus niet aan liggen, dan lijkt het me eerder dat Cool Edit deze format niet herkend. Doen gewone wav bestandjes of mp3 bestandjes het wel in Cool Edit? En heb je niet eventueel een vervangend programma als Wavelab of Soundforge, zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.

richard bona
27 januari 2009, 16:46
Volgens mij kan je idd in Cubase exporteren in meerdere Wav sources, mocht je die echt niet hebben in je Cubase kan je altijd nog proberen om te testen of andere sources wel werken. Dan weet je of het aan Cool Edit ligt die bepaalde sources niet kan lezen. Misschien zijn hier nog eventuele plugins voor te vinden.

Nee die mogelijkheid is er wel maar het schijnt dus iets te zijn met de volgorde van mijn devices. maar ik heb overal mijn interface bovenaan staan dus ik begrijp niet helemaal hoe en wat... zie mijn vorige post.

richard bona
27 januari 2009, 16:50
Als je sample bestandje geluidsgolven bevat moet deze goed zijn geexporteerd. Daar zal het dus niet aan liggen, dan lijkt het me eerder dat Cool Edit deze format niet herkend. Doen gewone wav bestandjes of mp3 bestandjes het wel in Cool Edit? En heb je niet eventueel een vervangend programma als Wavelab of Soundforge, zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.

Nee ik heb dat allemaal geprobeerd, exporteren als mp3 of wat dan ook, ook andere programma's geven die foutmelding (ik kreeg bijvoorbeeld deze: kan golfvormuitvoerapparaat emu0404 usb niet openen. daaronder stond dan diezelfde foutmelding als in cooledit).

En die engelse quote die ik net gaf, daar schijnt de oplossing in te liggen maar ik zie niet helemaal hoe. blijkbaar heeft het iets te maken met de volgorde van mijn devices in cubase.

TIMBER
27 januari 2009, 19:09
Kun je anders het bestand eens ergens uploaden zodat we kunnen kijken of het wel/niet aan het bestand ligt.

bert k
27 januari 2009, 19:32
Je kan in Cool Edit in de Device volgorde ook nog aanvinken of hij gebruikt moet worden in EV (Edit View). Effe proberen.

Highway49
27 januari 2009, 23:09
Kun je 'm in bijvoorbeeld VLC player afspelen? Die speelt vrijwel alles af en dan weet je in ieder geval zeker of het wel of niet aan Cool Edit ligt.

Als ie 'm in een simpele player afspeelt moet het dus wel aan cool edit liggen en niet aan cubase. (lijkt me eerlijk gezegd sowieso raar dat het aan cubase zou liggen aangezien je gewoon de golfjes ziet)

Als je VLC niet hebt zou ik 'm ff downen, anders zou bijvoorbeeld iTunes 'm ook moeten pakken.

richard bona
28 januari 2009, 01:35
bedankt voor de hulp, vlc player speelt 'em wel af, net als bv windows media player. Toch spelen programma's als cool edit pro en (ja sorry) magix music studio hem niet af, zeggende dat het iets te maken zou hebben met mn geluidskaart. In ieder geval weet ik dat het waarschijnlijk niks met cubase te maken heeft! Als ik mn drivers selecteer in cool edit, moet ik overal (afspelen/opnemen wav/midi) mn interface bovenaan zetten toch? Ik mis iets.

Highway49
28 januari 2009, 10:28
Als ik mn drivers selecteer in cool edit, moet ik overal (afspelen/opnemen wav/midi) mn interface bovenaan zetten toch? Ik mis iets.

Moet dat? Want je hebt in principe toch niks meer met midi te maken vanaf dit punt? Omdat ie al als wav weggestuurd is. Nogmaals: Ik ben niet bekend met midi dus ik kan wartaal uitslaan

bert k
28 januari 2009, 10:31
Nee, dat maakt niets uit, maar als je toch alle zut naar boven schuift, pak je de midi meteen mee.

Kan het aan het bejaarde programma liggen? CEpro is al zo'n tien jaar oud. Mss upgraden naar Adobe Audition, de opvolger.

richard bona
28 januari 2009, 13:16
Nee, dat maakt niets uit, maar als je toch alle zut naar boven schuift, pak je de midi meteen mee.

Kan het aan het bejaarde programma liggen? CEpro is al zo'n tien jaar oud. Mss upgraden naar Adobe Audition, de opvolger.

nee dat is het niet, ik gebruik cepro2.1, die is 5,5 jaar oud, en ook andere programma's geven deze foutmelding.

bert k
28 januari 2009, 13:52
Dan ga ik toch een stap terug, naar Cubase. Kan je beschrijven hoe je precies te werk gaat? Hoe je midi naar audio converteert, en hoe je het opslaat? Misschien dat daar toch de fout ergens zit.

richard bona
28 januari 2009, 23:25
File - Export - Audio Mixdown

File name - recording
Files of type - Wave File (.wav)
Coding - PCM - uncompressed waves
Attributes - none
Channels - mono
Resolution - 16bit
Sample Rate - 44.100kHz

vinkje bij pool en audio track

In orde toch? Het lijkt echt iets te maken te hebben met de volgorde van mijn devices. Zie ook die engelse quote op de vorige pagina... Bedankt dat je wilt helpen sowieso!!

bert k
28 januari 2009, 23:34
Ja, dat is precies zoals het bij mij ook gaat.
Nog een stap terug. Je conversie van midi naar audio, hoe doe je die?
(Misschien kan je eens een klein stukje van een file online zetten, dan kunnen we dat hier eens proberen. Ik heb een goed werkende Adobe Audition, dus daar kan het niet aan liggen dan.)