PDA

View Full Version : Geef feedback op mijn recording-sound :)



a darker shade of grey
26 januari 2009, 08:39
Heren en dames,

ik ben gisteravond de hele avond in de weer geweest, maar het is me toch gelukt om een cover in elkaar te knutselen van Joe Satriani's Always With Me Always With You. Zouden jullie hier kunnen posten wat jullie van de sound vinden? Ik kan alleen de youtube link geven, want met myspace of soundclick krijg je auteursrechtelijk gezever en daar had ik even geen zin in.
Klikkerdeklik (http://www.youtube.com/watch?v=VztEhFZ23s8).
Ow en als iemand nog tips heeft voor wat echt een goede (web)cam is om op te nemen wanneer je gitaarspeelt hou ik me aanbevolen, mijn ingebouwde cam in mn laptop loopt standaard drie seconden achter.

Bedankt!

glennshred
28 januari 2009, 17:44
De recording sound is niet slecht en van mooie kwaliteit vind ik,

Het spelen iin begin komt wat zeurderig over als wiiiiiiiiii wiiiiiiiiiiiii wiiiiiiiiiii
als om te zeggen dit is een elektrische gitaarsound zo hoort het te klinken!
gelukkig herpakt die zich snel en klinkt ie daarna veel mooier met meer
variatie erin..

Ik ben geen satriani fan maar deze bekende cover kan mij wel doen smaken.

Glenn
gitaristje :dance:

HvV
28 januari 2009, 19:35
Sound is goed, mooi opgenomen en best goed gespeeld. Moeilijke cover die ik ooit ook nog eens wil doen maar nog niet helemaal (of helemaal niet) beheers. Als ik een paar tips mag geven, probeer wat meer nootjes af te dempen, dat maakt het geheel wat meer staccato. Niet te vaak na een riff je linkerhand laten afglijden. Ook de stemming van je gitaar is niet helemaal optimaal?

a darker shade of grey
28 januari 2009, 19:43
Nee klopt hij was iets ontstemd helaas, maar had niet zin om de hele topkam weer los te halen en met de ellende te beginnen om een floating trem te gaan stemmen :P Dus heb hem provisorisch een beetje in stemming gehouden.

En er zitten inderdaad een hoop lastige stukjes in. Bedankt voor de tips, ik zal er aan werken!

kingyellow
28 januari 2009, 20:32
Hele Mooie sound!! Complimenten voor je gitaarspel
als ik dit zo hoor heb ik als amateurtje nog een lange weg te gaan!!:(
Hoe speel je zoiets in?
in delen of in een keer?

Luke-wannabe
28 januari 2009, 23:26
Zelf heb ik een hekel aan dit soort geluiden, maar het is een prima geluid verder. Lekker gespeeld ook!

a darker shade of grey
29 januari 2009, 09:10
Dankjulliewel allemaal!


Hele Mooie sound!! Complimenten voor je gitaarspel
als ik dit zo hoor heb ik als amateurtje nog een lange weg te gaan!!:(
Hoe speel je zoiets in?
in delen of in een keer?

Een lange weg te gaan is ook maar relatief. Op dit nummer heb ik ontzettend lang geoefend. Hij is ook zeker niet makkelijk, maar als je hem blijft spelen met een metronoom gaat het langzaamaan steeds beter. Deze heb ik in meerdere delen ingespeeld. In een take ben ik nog lang goed genoeg voor, en ook niet stressbestendig genoeg trouwens. Ik word nog steeds zenuwachtig als ik dat rode bolletje zie branden op mijn scherm ;)

Liquid_Metal
1 februari 2009, 23:20
Hoe heb je dit opgenomen? Het klinkt erg schoon. Zelf is mijn geluid vaak een beetje groezelig. Kan ook komen door teveel gain, maar daar weet ik het fijne nog niet van...

skabouter
1 februari 2009, 23:42
Ik vind de gitaar een klein stukje te "koud" klinken.....mss iets te schel ook. Maar het is wel heerlijk gespeelt, en vooral de hele backing track vind ik heel netjes gemaakt!

a darker shade of grey
5 februari 2009, 12:18
Ik vind de gitaar een klein stukje te "koud" klinken.....mss iets te schel ook. Maar het is wel heerlijk gespeelt, en vooral de hele backing track vind ik heel netjes gemaakt!

Ik snap wel wat je bedoelt met het 'koude' aan de sound, ik heb de treble en presence redelijk hoog staan omdat dat de snelle legato-stukjes makkelijker maakt. Ik gebruik niet veel gain op die preset, omdat dat het geluid niet ten goede komt, dat compenseer door veel hoge tonen erin te draaien om het spelen makkelijker te houden. Ik kan jullie mijn gearbox preset wel opsturen ofzo als iemand geïnteresseerd is?

Bedankt voor de mooie complimenten :) Toch stiekem altijd erg leuk om te horen!


ow en edit: de backingtrack is niet van mij, dus die heb ik niet mooi gemaakt ;)

Doc_Rock
5 februari 2009, 12:43
Heb je de gitaar ge-eqed in de mix?
Ik vind het best mooi gedaan er mag op de tokkel op de achtergrond nog iets meer edge zitten,mocht je die ook ingespeeld hebben. De lead mocht nog iets meer verb en korte delay hebben en ook iets meer gain. Of wat eq boost rond de 3-5K. Verder vind ik het redelijk vlot uit je hand komen alleen zingt Satriani meer met zijn gitaar (duh). Al bij al indrukwekkend!