PDA

View Full Version : Welk 1x12 cabinet?



Bobstra
26 januari 2009, 01:57
Welke 1x12 cabinet is volgens jullie het beste qua prijs/kwaliteit?
IVM met m'n toekomstige Marshall 50w buizentop.

JTB
26 januari 2009, 09:00
De mijne, haha. Ik heb en 1x12 cab van Paul Lenders met een Eminence Legend erin, klinkt erg goed en is afgewerkt met neutrik ingangen (zowel speakon alsook jack). Dit is ook goed zelf te maken. Toch denk ik binnenkort over te stappen op een 2x12.

skabouter
26 januari 2009, 12:23
mss kan je beter even je budget omschrijven, want de beste prijs/kwaliteit verhouding vind je wsl bij 1 of ander 1x12je wat je voor E50,- van de zolder van een ander opvist, maar deze zal niet het best klinken...
Ik moet zeggen dat ik ze nooit echt getest heb, maar BagEnd heeft een goeie naam in 1x12`s, die groots klinken!

Yek1
26 januari 2009, 12:23
Bogner Cube

Bobstra
31 januari 2009, 00:41
Wat is de kwaliteit van een Marshall 1912 of een Orange PPC112 cabinet tegenover een Bogner Cube?
(Afgezien van de speaker, want dat wordt sowieso een Celestion Vintage 30)

Magic Bean
31 januari 2009, 16:40
Ik heb de kasten alledrie vergeleken en ben uiteindelijk gegaan voor de Bogner.

De orange was al een heel stuk beter/voller/warmer dan de marshall, maar de cube blaast echt alsof het een 4x12 is!
Ik dacht, voor ik hem gehoord had, dat het verschil in prijs (ong. €300) het verschil in sound niet zou rechtvaardigen, maar uiteindelijk toch de extra flappen neergelegd.
Ik zou zeggen: zelf horen!

The Lo Lands
1 februari 2009, 11:58
Ik heb de Orange 1 x 12" met V30 speaker voor thuis oefenen. Klinkt goed maar toch vind ik de behuizing (kast) van de Orange cab vrij dun en als ik deze vergelijk met mijn KOCH 2 x 12" met V30 speakers met stevigere kast is het verschil al duidelijk te horen. Beter laag en voller geluid. Orange tov van de Marschall is Orange wel veel beter. Marschall cabs zijn zoiezo niet altijd van topmaterialen gemaakt IMO :)

Lastig, maar qua prijs kwaliteit is de Orange dik in orde.

dml
1 februari 2009, 12:10
Ik heb de Orange 1 x 12" met V30 speaker voor thuis oefenen. Klinkt goed maar toch vind ik de behuizing (kast) van de Orange cab vrij dun en als ik deze vergelijk met mijn KOCH 2 x 12" met V30 speakers met stevigere kast is het verschil al duidelijk te horen. Beter laag en voller geluid. Orange tov van de Marschall is Orange wel veel beter. Marschall cabs zijn zoiezo niet altijd van topmaterialen gemaakt IMO :)

Lastig, maar qua prijs kwaliteit is de Orange dik in orde.

Is dit niet een gevalletje appels met peren vergelijken, klanksgewijs?

van_clippesteyn
2 februari 2009, 13:58
bij kees dee staat één occasie 1*12" bag-end voor weinig
en een geil koch kc-50 mono buizeneindtrapje ook trouwens.

Shaggy
2 februari 2009, 14:50
Check eens een thieleported Boogafunk met evm12l speaker ..


check een demo voor alleen de cab, zonder speaker dus

http://video.aol.com/video-detail/boogafunk-cab-demo/912407814

the sure thing
2 februari 2009, 15:52
Check eens een thieleported Boogafunk met evm12l speaker ..


check een demo voor alleen de cab, zonder speaker dus

http://video.aol.com/video-detail/boogafunk-cab-demo/912407814 LOL :rockon: Vooral die laatste zin: try that with tolex!!!

Klaasj Vaak
2 februari 2009, 17:41
Een 30 watt cabinet (in het geval van een V30 speaker) en een 50 wat top, is dat niet wat krapjes bemeten? Ik heb die 1987x destijds ook geprobeerd (die stond op je wensenlijstje toch?) en ik heb 'm destijds niet aangeschaft omdat ie zo knetterhard moest om enigszins goed te klinken. Als je 'm in bandverband wil gebruiken in combinatie met een 1x12 V30 cabinet en dat ding moet zo gruwelijk hard, wellicht gaat het goed, maar ik zou persoonlijk het dan toch zoeken in een 2x12.

Persoonlijk zou ik met die 1987x ook niet gaan voor een V30, omdat het dan wel eens wat scherp zou kunnen worden, maar dat is smaak natuurlijk. Ben sowieso niet zo kapot van V30's.