PDA

View Full Version : reverb



-=JEROEN=-
25 januari 2009, 22:25
De reverb op mn nieuwe Laney versterker vind ik niet zo geweldig. Dus zit ik te denken om een los pedaaltje te kopen. Ook wil ik al lange tijd een volume pedaal (de knoppen op mn gitaar zitten op een lastige plek en gaan van zachtjes al heel snel naar hard). Bij elkaar kost dit zo'n 200 euro, maar voor dat geld heb ik ook zo'n multi-effect met expressie pedaal.

Wat raden jullie mij aan?

De kwaliteit van die (goedkopere) multi-effect pedalen was vroeger echt bagger, maar hoe is dat nu?

Ik heb nog ergens zo'n multi-effect processor van Ibanez. Het handige van dat ding was dat ik de 4 verschillende effecten los van elkaar aan en uit kon schakelen. Bij die multi-effect pedalen is het vaak alleen maar omhoog of omlaag (in volgorde van voorgeprogrammeerde effecten).

Ik koop meestal mn spullen bij feedback (krijg daar korting), dus wat staat hier tussen dat jullie me aan raden: http://www.feedback.nl/?id=26&a=13

Ps. wat ook een voordeel van zo'n multi-effect pedaal is dat ik maar 1 adapter hoef mee te sjouwen.

Il_Falco
25 januari 2009, 22:27
boss rv-5 of ehx holy grail

volumepedaal van boss.
ik zou vooral voor losse pedalen gaan. meer routingsmogelijkheden en kwaliteit. (als je toch maar vooral die twee dingen zoekt.)


grts

MjS
25 januari 2009, 23:23
Hardwire RV7 reverb is errug goed. Heeft officiele Lexicon galmpjes aan boord, true bypass, etc etc. Ben er erg tevreden mee.

Verder zijn de volumepedalen van Ernie Ball zeer goed, maar ook redelijk prijzig.

future2future
25 januari 2009, 23:55
Ik vond de T-Rex room mate erg goed. Heb em een tijd gehad en was een te gek reverb pedaal. ALs je goed zoekt en ff geduld hebt dan krijg je die ook voor een mooie prijs 2e hands

-=JEROEN=-
26 januari 2009, 00:35
Bedankt voor de snelle reacties!

Het probleem van die losse pedaaltjes is, dat je er vaak ook nog los een adapter bij moet kopen, wat de prijs flink opschroeft, om niet te spreken over het gewicht, dat ik moet meeslepen naar de oefenruimte (ik reis meestal met ov).

Dus heeft iemand nog suggesties voor een multi pedaal? (met reverb en volume)

Of zijn die onder de 300 euro het noemen niet waard?

M Kactus
26 januari 2009, 10:42
Naar mijn mening komen nog steeds de beste effecten uit een Rocktron Utopia, als je naar een MFX voor onder de 300 kijkt. De lijn van Damage Control is wat duurder, maar worden toch hard aangeprezen en daarbij gaat het om pure multi-effecten (wel zonder expressiepedaal). Misschien zinniger als je toch geen ampsim en cabsim gaat gebruiken. Dan benut je maar een klein deeltje van zo'n Boss/Digitech/Zoom/Rocktron.
Is het voor live gebruik ? Anders is de Korg Pandora ook een erg leuke, vind ik zelf.

Edit: Oh ja, een MFX heeft ook een adapter nodig, en vaak zijn die best zwaar. Met een Holy Grail en een volumepedaal kom je op twee adapters, maar het belangrijkste voordeel van zo'n aparte pedaaltjes vind ik de routingmogelijkheden. Je kunt helemaal kiezen waar je je volumepedaal zet, itt bij MFX's.

dunnoaname
26 januari 2009, 10:45
Een multieffect is fors zwaarder dan een compact effect en een volume pedaal hoor;)

Ik heb zelf geen ervaring met reverb pedalen, maar wat volume betreft ben ik tevreden met de Boss FV50 (kijk even of je L of H moet hebben). De minimumvolumeknop is erg handig.

-=JEROEN=-
27 januari 2009, 00:45
Nou ik heb dus al een stuk of 5 pedalen (hangt van de muziekstijl af) mee te slepen, dus nog eens 2 erbij wordt te veel. Dus als ik deze allen kan vervangen door één MFX apparaat lijkt me dat een prima investering. Die reverb heb ik echt nodig. Verder heb ik een overdrive met boost, een delay (die ik niet vaak gebruik maar toch onmisbaar is), een tuner (gebruik ik ook weinig) en nog wat vette scheur pedalen zoals the big muff. Dus als dit allemaal ook in 1 kastje kan, graag!

Die Rocktron ziet er degelijk uit. Helaas niet bij Feedback verkrijgbaar. Ik zal eens bij andere zaakjes in de buurt kijken. En anders moet ik naar Den Haag (ook geen ramp) daar hebben ze em wel.

Het is trouwens voor thuis, in de studio en op het podium.

Zit er veel verschil tussen de G100 en G200?
(De G300 is net iets te duur voor me)

En het schijnt dat je er ook zelf effecten op kunt zetten (via pc/internet), klopt dat en hoe werkt dat?

M Kactus
27 januari 2009, 07:37
Nou ik heb dus al een stuk of 5 pedalen (hangt van de muziekstijl af) mee te slepen, dus nog eens 2 erbij wordt te veel. Dus als ik deze allen kan vervangen door één MFX apparaat lijkt me dat een prima investering. Die reverb heb ik echt nodig. Verder heb ik een overdrive met boost, een delay (die ik niet vaak gebruik maar toch onmisbaar is), een tuner (gebruik ik ook weinig) en nog wat vette scheur pedalen zoals the big muff. Dus als dit allemaal ook in 1 kastje kan, graag!

Die Rocktron ziet er degelijk uit. Helaas niet bij Feedback verkrijgbaar. Ik zal eens bij andere zaakjes in de buurt kijken. En anders moet ik naar Den Haag (ook geen ramp) daar hebben ze em wel.

Het is trouwens voor thuis, in de studio en op het podium.

Zit er veel verschil tussen de G100 en G200?
(De G300 is net iets te duur voor me)

En het schijnt dat je er ook zelf effecten op kunt zetten (via pc/internet), klopt dat en hoe werkt dat?

Het is wel iets wat je zelf moet horen. Vergelijk een paar multi's naast elkaar, zowel met cabsim uit voor een versterker en daarna met cabsim aan en een koptelefoon. Bij mij is de Rocktron daar als beste uitgekomen, net door zijn effecten.
Dit is wat de 2 meer heeft dan de 1:
-USB-opname
-Tuner
-Midi I/O
-Delay Tap Tempo
-Bank Up/Bank Down (bij de 1 moet je de presets 1 voor 1 aflopen)
-Een aparte modus waarin 1 knop een effect naar keuze wordt, 1 de tuner en 1 de taptempo.

Dat maakt dat de G100 erg goed is voor thuis, maar live moeilijk te hanteren is omdat je veertig keer op UP moet gaan staan als je van 12 naar 52 wilt, en omdat er geen tuner aan zit. Ook voel ik de laatste tijd de beperkingen van die vaste volgorde (je kunt uit een stuk of vijf ketens kiezen), waardoor ik hem in een looper ga zetten op mijn pedalenbord.
Dat van je eigen effecten is eigenlijk het eerste wat ik ervan hoor. Ik weet niet meteen wat daar van aan is. Ik zou wel voor die G200 gaan, de G100 is precies even goed, maar de 200 is uitgebracht met de aanpassingen die de gebruikers zelf voorstelden.

the feable
27 januari 2009, 11:32
Boss ME50 is voor het geld ( 2ehands 150,-) een ontzettend goede keuze. Echter losse pedalen zijn veel beter en handiger. Ik ben overgestapt naar losse pedalen omdat ik de overdrive en de tuner van de ME50 niet goed vond. Verder kun je maar 1 modulatie, 1 distortion gebruiken en is het tap-tempo niet handig te gebruiken. Ook kun je de reverb met je voet niet aan en uit zetten. Als je met presets gaat werken kan dit wil en kun je ook verschillende modulaties achterelkaar gebruiken. Niet tegelijk. Handig, en goed apparaat zeker voor het geld.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een losse reverb ( Room-mate, boss, EHX of iets in die richting. G-lab heeft een ontzettend goede reverb. Heel mooie galm!) en een los volume pedaal. Qua volume pedaal zou ik altijd voor een Ernie ball gaan. Daar kun je met een tank over heen rijden en zelfs als mn schoonmoeder er op gaat staan doet ie het nog ;)

Nitefly7
27 januari 2009, 12:30
waarom gooi je die 7 pedalen niet gewoon op een pedalboard?
dan heb je:

-flexibiliteit om te wisselen; kiezen wat je wilt meenemen, of gewoon alles in 1 keer (ik heb bijv. 7 trapdoosjes + wah op 1 board gekregen.. je zou de wah kunnen vervangen door een volumepedaal..)
-betere klank dan de meeste MFX
-makkelijker losse delen vervangen (MFX is toch vaak een compromis)

zeker als je alleen reverb + volumepedaal nodig hebt..

je zou zelfs zelf een budget MFX kunnen maken door een volumepedaal + reverbpedaal op 1 plankje monteren..

heeft je Amp een loop? dan zou je ook kunnen kijken naar een Boss SE-50 of SE-70, die je in de fx-loop van de amp stopt; dan heb je de reverb ook op een betere plek zitten (tussen preamp en poweramp..)


mijn ervaring is dat de aanschaf van een MFX zich echt alleen terugbetaald als je de rest ook gaat gebruiken; een volumepedaal + los pedaal is in veel gevallen ook beter voor je overall geluid dan een grote zwarte doos die alles-in-1 belooft...

wil je dan toch echt de overstap maken naar MFX, dan zijn de Boss GT-6, GT-8 en misschien GT-10 een goede optie, daar ze ook nog de mogelijkheid bieden om je bestaande pedalen te integreren in 't mfx-systeem..

verder zijn de Rocktron Utopia's erg goed, en zou je ook naar de Digitech RP-500 of 1000 kunnen kijken; deze hebben Lexicon-licensed reverbs (erg warm voor 'n MFX) ...

't is een paradox, je wilt de meest basic MFX, maar ook geen cheap *ss troep neem ik aan...

je kan je geld maar 1 keer uitgeven, en als je serieus naar reverb + volumepedaal kijkt, dan kun je beter een hoge kwaliteit verb + volume kopen, dan de gekke grote zwarte doos..

just my 2 cents..


Nou ik heb dus al een stuk of 5 pedalen (hangt van de muziekstijl af) mee te slepen, dus nog eens 2 erbij wordt te veel. Dus als ik deze allen kan vervangen door één MFX apparaat lijkt me dat een prima investering. Die reverb heb ik echt nodig. Verder heb ik een overdrive met boost, een delay (die ik niet vaak gebruik maar toch onmisbaar is), een tuner (gebruik ik ook weinig) en nog wat vette scheur pedalen zoals the big muff. Dus als dit allemaal ook in 1 kastje kan, graag!

Die Rocktron ziet er degelijk uit. Helaas niet bij Feedback verkrijgbaar. Ik zal eens bij andere zaakjes in de buurt kijken. En anders moet ik naar Den Haag (ook geen ramp) daar hebben ze em wel.

Het is trouwens voor thuis, in de studio en op het podium.

Zit er veel verschil tussen de G100 en G200?
(De G300 is net iets te duur voor me)

En het schijnt dat je er ook zelf effecten op kunt zetten (via pc/internet), klopt dat en hoe werkt dat?

-=JEROEN=-
28 januari 2009, 12:05
Losse kastjes is beter voor mn geluid en zo, maar niet beter voor mn rug (en portemonnee).

Dank zij jullie kom ik er dus achter dat ik zoek naar een MFX met veel mogelijkheden. Vooral live moet ie ook tot zn recht komen, in gebruiksgemak (de reden waarom ik zelf ook het liefst losse kastjes heb, met knopen waar ik aan kan draaien). Ik ga maar eens naar Den Haag om die G200 uit te proberen.

Iemand anders nog suggesties voor een MFX die makkelijk te bedienen is op het podium voor onder de 300 euro?

Bedankt voor de adviezen tot zover.




waarom gooi je die 7 pedalen niet gewoon op een pedalboard?
waarom negeer je mijn criteria volkomen?

TimmU
28 januari 2009, 12:28
een volumepedaal en een reverb is zelfs makkelijker als je dat vastschroeft dan een mfx, maar goed. De toon mag ook wel wat vriendelijker denk ik , nitefly typt een heel verhaal.

Ik denk dat je misschien eenst een intellifex met een midicontrollertje moet gaan checken. lukt je wel voor 300 en klinkt te gek.

artnaz
28 januari 2009, 12:30
Multi-effecten kun je zeker doen, maar kan je niet heel veel helpen, ik heb ze de laatste tijd niet meer gevolgd (handig zou zijn als je even hier ging zoeken, recent al een paar topics geweest).

Maar... Een reverb + volumepedaal is denk ik zelfs lichter dan een multieffect + plus beter geluid. En vergeet trouwens niet dat een volume-pedaal geen voeding nodig heeft. Als je er later meer dingen bij gaat kopen wordt het wel minder handzaam dan een multi-effect ja. Als je veel gaat optreden wil je toch aparte geluidjes wegens kwaliteit en veelzijdigheid.

Maargoed, voor een repetitie-ruimte snap ik dat je een compact multi-effect wil. Kijk daarom even in de andere topics, en/of wacht dat je reacties krijgt die je wilt. ;)

EuroCinema
28 januari 2009, 13:56
het belangrijkste voordeel van zo'n aparte pedaaltjes vind ik de routingmogelijkheden. Je kunt helemaal kiezen waar je je volumepedaal zet, itt bij MFX's.
Nouhou... bij een volumepedaal heb je toch te maken met de variant met hoge impendantie (die vooraan in je keten moet) of die met lage (die achteraan moet). Tenminste, bij de volumepedalen waar ik ervaring mee heb. Daarnaast geven de betere multi-effecten zeker alle ruimte om zelf de routing te bepalen. Ik weet niet of dat in deze prijsklasse ook al geldt.

M Kactus
28 januari 2009, 14:12
Nouhou... bij een volumepedaal heb je toch te maken met de variant met hoge impendantie (die vooraan in je keten moet) of die met lage (die achteraan moet). Tenminste, bij de volumepedalen waar ik ervaring mee heb. Daarnaast geven de betere multi-effecten zeker alle ruimte om zelf de routing te bepalen. Ik weet niet of dat in deze prijsklasse ook al geldt.

Klopt, je zit met impedantieverschillen, waardoor de mogelijke plaatsen van je volumepedaal beperkt worden, en je kunt de volgorde bij MFX'en ietwat kiezen. Het verschil tussen beide opties is ook niet zo groot bij "klassiek" gebruik. Maar als je losse pedaaltjes hebt, kun je ervoor kiezen om je volumepedaal/wah op een onorthodoxe plaats te zetten, terwijl in een MFX meestal enkel de "logisch" volgordes zitten.
Bij veel MFX'en kun je je wah voor of na de overdrives zetten. Het wordt al moeilijker als je die tússen twee overdrives wilt zetten.

Het is allemaal geen onoverkomelijk probleem, maar ik heb gewoon even alle nadelen opgeschreven die ik ondervonden heb met het gebruik van een MFX, naast alle voordelen.

Nitefly7
28 januari 2009, 16:07
waarom negeer je mijn criteria volkomen?

ik gaf je toch advies t.a.v. de
GT-serie van Boss (voor overall bevrediging)
RP-serie van Digitech (voor drive/od, chorus, bruikbare delay en geweldige reverb-bevrediging)
Utopia-reeks van Rocktron (vooral modulaties/delay en overdrive-sectie) ?
dat zijn nl. de 3 series die ikzelf de moeite waar vind, bij MFX..

je criteria waren overigens in beginsel:

- makkelijk mee te nemen
- goede reverb
- volumepedaal
-betaalbaar
(tussen de regels door) - één adapter..
- makkelijk in te stellen...

deze heb ik serieus (en misschien wat uitgebreid) wel degelijk in acht genomen:


De meeste multi-effects nemen evenveel plek in beslag als 5, 6 pedaaltjes + 1 wah/volume/expressiepedaal..
bovendien kun je met een 1Spot adapter, of T_rex fueltank o.i.d. ook alles met 1 netsnoer voeden (geen losse adapters per pedaal)..
Bij Mfx moet je nog een beetje dikke adapter meenemen, die vaak evenveel weegt als 2 pedaaltjes... !
In mijn ervaring is een uitgekiend pedalboard
-draagbaarder
-relatief goedkoper (je hoeft geen extra overdrives te kopen die je WEL lekker vind klinken i.c.m. de MFX)
-compacter
-minder compromis-oproepend (mijn pedalboard heeft 8 pedalen, van 8 merken..)

voorbeeld:
Boss GT-10 = 55x30cm
Rocktron Utopia G100 = 45x30

plankje van 20x30:
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/_20080313_1708.jpg
board van 54x35
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Afb083-1-1.jpg
dd-5 kan delay geven, maar ook reverb-achtige ambiance..



aangezien je al 5 pedalen hebt, passen die mooi op 'n plankje..

niet om je aan te vallen, maar het klinkt alsof je op zoek ging naar 'n reverb + volumepedaal, en nu hebt besloten dat je (zoals zovelen met je) alles wilt vervangen door 1 MFX.
die Big Muff vind je niet bij 'n Boss GT-apparaat, nog zul je de Lexicon-galm van 'n Digitech RP-500 bij Rocktron Utopias vinden.. de Chorus/delay-opties van de Utopias zitten dan weer niet in de Vox Tonelab-series, die op zijn beurt wel betere OD-modelling heeft dan 'n Pod XT-live.... etc etc..

bedenk dus echt goed wat je wilt, als je tevreden bent over je setup, denk dan maar niet dat je zonder (programmeer-)slag of stoot een quasi heilsmiddel in 1 wonderdoos gaat vinden:

- je zit aan distortion + modulatie + reverb algoritmen van 1 bedrijf vast
- IMHO is de overdrivesectie van een Digitech-apparaat net wat bruikbaarder dan die van 'n Boss GT-apparaat, evenals de Digitech-Lexicon galmen.. de Boss GT-reeks is 'overall' wel een geweldig apparaat, maar als je (zoals ik bijvoorbeeld), genoeg hebt aan 4 of 5 effectdoosjes + 1 groter 'gas'/wah/volumepedaal (uit jouw verhaal maak ik op dat je geen wahwah hebt).. dan is een


Nouhou... bij een volumepedaal heb je toch te maken met de variant met hoge impendantie (die vooraan in je keten moet) of die met lage (die achteraan moet). Tenminste, bij de volumepedalen waar ik ervaring mee heb. Daarnaast geven de betere multi-effecten zeker alle ruimte om zelf de routing te bepalen. Ik weet niet of dat in deze prijsklasse ook al geldt.

de TS zocht naar een reverb pedaal, en een volumepedaal (in beginsel)..
dat is dus in de meeste gevallen een 'Welke volgorde'-probleem: reverb helemaal achteraan in de keten (of in de Fx-loop) en een hoogohmige volumeregelaar (hij wilde 'm namelijk als 'gitaarvolume'-vervanger gebruiken)..
overigens is het niet gangbaar om je volumepedaal NA je reverb te routen, op die manier werkt ie als grote mastervolume.. de TS had problemen met zwaarlopende gitaarvolumeknoppen.. volumepedaal komt dus vooraan en zeker voor het reverb-pedaal...

Nitefly7
28 januari 2009, 16:14
een volumepedaal en een reverb is zelfs makkelijker als je dat vastschroeft dan een mfx, maar goed. De toon mag ook wel wat vriendelijker denk ik , nitefly typt een heel verhaal.

Ik denk dat je misschien eenst een intellifex met een midicontrollertje moet gaan checken. lukt je wel voor 300 en klinkt te gek.

zo villein was mijn toon toch niet? I was only trying to help :) ..
TS had 't over een reverbpedaal + volumepedaal (zeer waardevolle aanvulling op iedere gitaarsetup), en dreigt te ontaarden in een 'welke multi-effectsprocessor moet ik kopen'..
IMHO was hij op de goede weg door te oriënteren op een dedicated reverbje... MFX'n blijven ALTIJD een compromis.. je kan je wensen bijstellen naar onder, en zeker lekker spelen met 'n GT-6, maar op 't eind van de dag zit je toch met pitch shifters, whammys en overdrive-modelling waar je eigenlijk nooit gebruik van maakt.. of -erger- steeds gaat gebruiken en dus afgeleid wordt..

intellifex voor reverb? als 't alleen voor reverb zou zijn, zou ik voor 300 eerder 'n MPX-1 proberen te scoren, of zo'n G-sharp..... (is zeker te doen), want dat is gewoon studiokwaliteit (intellifex komt ook erg dichtbij, voor de helft van't geld... maar ik vind Lexicon/TC-reverbs toch net wat fijner dan Rocktron reverbs...)

19" apparatuur zou ik sowieso afraden, een beetje rack (zelfs 1he of 2he) is toch al gauw zwaarder dan 'n reverbpedaaltje + volumepedaal op 'n stukje hout... bovendien is 't groter dan welk pedalboard of MFX-floorboard dan ook...

EuroCinema
28 januari 2009, 16:30
de TS zocht naar een reverb pedaal, en een volumepedaal (in beginsel)..
dat is dus in de meeste gevallen een 'Welke volgorde'-probleem: reverb helemaal achteraan in de keten (of in de Fx-loop) en een hoogohmige volumeregelaar (hij wilde 'm namelijk als 'gitaarvolume'-vervanger gebruiken)..
overigens is het niet gangbaar om je volumepedaal NA je reverb te routen, op die manier werkt ie als grote mastervolume.. de TS had problemen met zwaarlopende gitaarvolumeknoppen.. volumepedaal komt dus vooraan en zeker voor het reverb-pedaal...
Da's mooi & waar, maar ik reageerde op een heel specifieke opmerking van M. Kactus, die ik ook gequoot heb.:cheerup:

Nitefly7
28 januari 2009, 16:45
Da's mooi & waar, maar ik reageerde op een heel specifieke opmerking van M. Kactus, die ik ook gequoot heb.:cheerup:

nu zie ik 't inderdaad..

toch is M. Kactus' opmerking ook wel waardevol, want zolang 't volumepedaal niet direct achter de gitaar zit, heb je toch altijd te maken met een laagohmig pedaal.. en zo'n laagohmig pedaal kun je in principe overal zetten waar je wilt..

zelfs achter 'n gitaar is 't te doen.. maar 'n hoogohmige klinkt daar gewoon veel beter..

jouw opmerking is wel belangrijk, m.b.t. de verkrijgbaarheid van laag- en hoogohmige volumepedalen; veel mensen gebruiken ze toch nog 'verkeerd' en zijn dan niet tevreden over de resultaten...

voor de TS dus het advies: Digitech Hardwire Reverb of evt. EHX Holy Grail + hoogohmig volumepedaal (bijv. FV-500H)

Spores
29 januari 2009, 16:10
Hardwire RV7 of Line 6 Verbzilla?
Ik ben ook op zoek naar Reverb (en veel ook, ik hou van zwemmen)
Kheb helaas telkens geen tijd om ze te gaan uitproberen, dus bij deze mijn vraag (het blijft natuurlijk altijd smaak)
Heeft er toevallig iemand een van deze of allebij geprobeerd en wat zijn de pro's en con's?

-=JEROEN=-
30 januari 2009, 10:45
Het leek alsof je mn criteria negeerde omdat ik net had uitgelegd waarom een MFX beter was omdat ik dan minder hoefde mee te sjouwen. Kwa gewicht weet ik zeker dat die Rocktron niet zwaarder is dan de pedalen die ik nu al heb, en dan komen er dus nog 2 pedalen bij + adapter.

Maar goed, dat terzijde, het gewicht is niet mn enige criterium. Ik heb ook liever losse kastjes, omdat als er 1 kapot gaat, hoef ik niet het hele apparaat te vervangen, maar slechts 1 kastje. Over routing weet ik niet veel, dus zodra ik zo'n plankje ga maken, zal ik me zeker door jullie laten adviseren.

Je betoog was iig erg overtuigend Nitefly. Ik ga eens beginnen met die Hardwire reverb en dan zie ik nog wel of ik ooit die Rocktron nog eens uit ga proberen (toch leuk voor thuis en in de studio).

Dus bedankt allen!!!

TimmU
30 januari 2009, 11:25
zo villein was mijn toon toch niet? I was only trying to help :) ..
TS had 't over een reverbpedaal + volumepedaal (zeer waardevolle aanvulling op iedere gitaarsetup), en dreigt te ontaarden in een 'welke multi-effectsprocessor moet ik kopen'..
IMHO was hij op de goede weg door te oriënteren op een dedicated reverbje... MFX'n blijven ALTIJD een compromis.. je kan je wensen bijstellen naar onder, en zeker lekker spelen met 'n GT-6, maar op 't eind van de dag zit je toch met pitch shifters, whammys en overdrive-modelling waar je eigenlijk nooit gebruik van maakt.. of -erger- steeds gaat gebruiken en dus afgeleid wordt..

intellifex voor reverb? als 't alleen voor reverb zou zijn, zou ik voor 300 eerder 'n MPX-1 proberen te scoren, of zo'n G-sharp..... (is zeker te doen), want dat is gewoon studiokwaliteit (intellifex komt ook erg dichtbij, voor de helft van't geld... maar ik vind Lexicon/TC-reverbs toch net wat fijner dan Rocktron reverbs...)

19" apparatuur zou ik sowieso afraden, een beetje rack (zelfs 1he of 2he) is toch al gauw zwaarder dan 'n reverbpedaaltje + volumepedaal op 'n stukje hout... bovendien is 't groter dan welk pedalboard of MFX-floorboard dan ook...

hahaha schattebout, ik doelde op de TS , dat die niet zo bot moest doen omdat jij een heel verhaal voor hem had getypt!!:seriousf:

Nitefly7
30 januari 2009, 12:47
of ik ooit die Rocktron nog eens uit ga proberen

dan zou ik ipv zo'n Utopia een Intellifex of Replifex halen, is net zo 'draagbaar' en qua kwaliteit toch net en streepje beter (zeker voor studio/opnames..), maar dat t.z.t.
De hardwire reverb lijkt me echt iets voor jou.. qua volumepedaal kan ik de Boss FV-500 of FV-300 aanbevelen (de 'H'-versie), of de oudere FV-300..
Ernie Ball-pedalen (Ernie Balls .. ??) zijn ook te gek ..


hahaha schattebout, ik doelde op de TS , dat die niet zo bot moest doen omdat jij een heel verhaal voor hem had getypt!!:seriousf:

ach guttegut lieverd, ik voelde me toch ontzettend gekwetst hoor ! :seriousf:
glad you cleared the air :satisfie:

off-topic; als ik even geen zin/tijd heb om essays, recensies en scriptiemateriaal te verwerken, dan gebruik ik forumposts als een toetsenbord-cooling down.. toch wel handig zo'n cursus blindtypen..