PDA

View Full Version : PRS SE One



blademan
25 januari 2009, 20:49
wat zijn jullie ervaringen met de PRS SE one? Ik heb mn oog erop laten vallen (had eerst interesse in de Eastwood P90 special) maar deze p-90 gitaar lijkt me eerlijk gezegd nog een stapje hoger/kwalitatief iets beter.
Graag jullie ervaringen.

blademan
27 januari 2009, 12:46
niemand die hier een PRS SE One heeft?

Luke-wannabe
27 januari 2009, 13:16
Ik heb ze wel eens bespeeld en vond het een erg goede gitaar. Weet niet wat ze kosten, maar als dat rond/onder de 500 is, kun je dat echt prima doen.

Hendriks
27 januari 2009, 13:24
In Engeland kost hij nu rond de €350

blademan
27 januari 2009, 14:42
hoe veelzijdig is zo'n gitaar met maar 1 element? Is het echt een one-trick pony of valt dat wel mee?

B0UDEWIJN
27 januari 2009, 14:58
Ik heb ze wel eens bespeeld en vond het een erg goede gitaar. Weet niet wat ze kosten, maar als dat rond/onder de 500 is, kun je dat echt prima doen.

Hij is nu bij Feedback 399 euro.

vulvasonic
27 januari 2009, 15:16
Schrok je je niet kapot toen dat oog ineens uit je oogkas plofte!??!?!?! :eek:

Igos du Iskana
27 januari 2009, 18:18
Ik vind het wel niet zo ontzettend lam van PRS dat ze dat gitaartje niet gewoon ook in een linkshandige versie leveren.... :dontgeti:

MJR
28 januari 2009, 11:04
Ik heb geen ervaring met de SE One, maar heb zelf wel zo'n SE Custom stoptail. Over die SE Custom ben ik zeer tevreden, geen afwerkingsfoutjes kunnen ontdekken (erg lekkere frets) en zelfs de afstelling was af-fabriek perfect! Ook het geluid is erg goed, mooi in balans en resonant. Wel vet, maar niet zo 'dicht' als dat van een gibson. De finish is ook dik in orde; mooie flamed maple top met een mooie lak. Heerlijke plank.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat PRS met de SE-lijn voor het geld supergoede gitaren maakt. Ik heb, voordat ik de PRS kocht, veel gitaren onder de 1000,- geprobeerd en ik moet zeggen dat ik de PRS de beste gitaar onder de 1000,- euro vind.

Otje
28 januari 2009, 14:43
ik moet zeggen dat ik de PRS de beste gitaar onder de 1000,- euro vind.

In grote lijnen mee eens, maar vergeet een merk als Hagström niet. Daarnaast is er heel weinig mis met de meeste Mexicaanse of Amerikaanse Fenders. En dan heb ik het niet over persoonlijke voorkeuren als elementen, halsprofielen e.d. maar over algehele bouwkwaliteit, materiaalkeuze en afwerking. Er zijn (gelukkig) heel erg veel hele goede gitaren te vinden voor minder dan 1000 euro. Maar inderdaad, de PRS SE's zijn erg goed.

MJR
29 januari 2009, 10:17
En dan heb ik het niet over persoonlijke voorkeuren als elementen, halsprofielen e.d. maar over algehele bouwkwaliteit, materiaalkeuze en afwerking. Er zijn (gelukkig) heel erg veel hele goede gitaren te vinden voor minder dan 1000 euro. Maar inderdaad, de PRS SE's zijn erg goed.

Ik bedoelde ook niet de kwaliteit van het geluid alleen, maar doelde vooral op de bouwkwaliteit en de afwerking + finish. Wat Fender betreft; naar mijn mening zijn de Mexicaanse classics het meeste gitaar voor je geld.

Oh ja, vergeten. ESP/LTD is ook erg goed, heb er al wat in m'n handen gehad en ik moet zeggen dat het niets onder doet voor PRS. Je moet er alleen van houden...

Demian
20 juli 2009, 13:04
Ik heb net een zwarte PRS One aangeschaft via ebay, voor 390 euro. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de afwerking en de feel van de gitaar. Het oogt en voelt allemaal super stevig en robuust.
Het element is ok, maar denk ik wel het zwakke punt zoals gebruikelijk bij budget modellen. Zit eraan te denken een DIMarzio SuperDistortion erin te knallen (p90 formaat) omdat ik deze gitaar niet perse voor de p90 sound gekozen heb maar meer om de andere specs.

Midwolda
20 november 2009, 18:34
BUMPO...
Iemand nog op/aanmerkingen over deze gitaar?
Moet zeggen dat ik vreselijk zin heb in een Tobacco Burst exemplaar...
maar waar ik van af zou knappen is een lekker dikke poly laag op de nek.
Op hun website (http://www.prsguitars.com/seone/index.html#) staat ook niets over de afwerking.
Of kan ik beter voor een SE Singlecut Soapbar gaan i.v.m. meer veelzijdigheid?
Twee pickups, toonregeling... is toch beter. Of niet?

Koeloe
20 november 2009, 18:46
Toevallig heb ik er gister 1 gekocht bij Max Guitars in Nijmegen.

Kwam eigenlijk om een Epiphone LP Custom of een Gibson LP studio te testen.
In de winkel viel de PRS SE Singlecut ook al meteen op.
Uiteindelijk heb ik getest:

Gibson LP Studio
Gibson Junior
PRS Soapbar
PRS SE Singlecut

Ik wou sowieso hambuckers dus die Soapbar viel eigenlijk al meteen af.
Het voelt wel hetzelfde aan als de Singlecut.

De Gibsons vond ik wat goedkoop aanvoelen en de studio was te licht in vergelijking met de PRS'en.
Uiteindelijk toch wat aan het wisselen geweest tussen de gitaren en heb ik alvast een aanbetaling gedaan op de PRS Singlecut.
Toevallig was deze ook in de Tabacco Sunburst die ik ook het mooist vind van de beschikbare kleuren voor de SE modellen voor PRS.
De Tabacco Sunburst valt wel stukken donkerder uit als op de site staat. Beter kan je wat gebruikersfoto's googlen voor juiste lichtinval.

De Singlecut is lekker zwaar, voelt degelijk aan en de vorm van de hals paste goed in mijn hand. Voor de Soapbar geldt hetzelfde maar door de P90 niet mijn keuze.

Midwolda
20 november 2009, 19:11
Dankjewel Koeloe. :ok:
En de afwerking?

Koeloe
20 november 2009, 21:27
Heb er niet echt verstand van, maar voor wat ik gekeken heb:

- Geen gekke lakovergangen bij hals, pickups en head.
- Er zit een soort van hoogglans op de slagplaat, de nek is matzwart of iig donker. (geen idee of dit dat Poly-dinges is voor je het over hebt).
- Knoppen, schakelaars, pickups, brug en topkam leken goed vast te zitten.
- Afwerking bij de beschermkapjes op de buikzijde van de slagplaats zaten ook goed afgewerkt.

Ik kon er eigenlijk niets vreemds aan vinden. Ik ben wel iemand die dan zo'n iemand die meteen overal aanzit en alle standen enz probeert.

Maar nogmaals... dit is puur vanuit mijn ondeskundige optiek, dit wordt mijn 1e "fatsoenlijke" gitaar, zodat ik mijn startpakket de deur uit kan doen en lekker fijn verder kan gaan met gitaarspelen.

/edit

De prijs weet ik niet precies, maar voor de Singlecut staan prijzen op internet voor 760 euro. Maar ik meende dat ie bij Max Guitars iets in de 570 was. Geen idee eigenlijk eerlijk gezegd, maar iig veel minder dan bij Thomann.de. Daarom heb ik hem ook meteen gereserveerd en aanbetaald. Nu maar wachten op het loon volgende week.

blademan
21 november 2009, 17:05
nog niet echt beantwoord hier de vraag of de SE One een one-trick [pony is of toch wel wat breder inzetbaar. Graag ervaringsdeskundigen only

geert1976
21 november 2009, 17:29
Een gitaar met enkel een P90 element is geen one trick pony.

Veel hangt af hoe je je effecten gebruikt en de volume en tone-knop bedient.
of te wel een gitaar met een enkele P90 is veelzijdig, mits je zelf qua sounds en effecten veel uitprobeert:ok:

Als je een gitaar met P90 koopt, probeer er meerdere, de ene P90 element is de andere niet

blademan
22 november 2009, 11:30
maar de One heeft geen tone knop

geert1976
22 november 2009, 11:47
maar de One heeft geen tone knop

das wel een hele kale bedoeling dan, dan zou ik daar niet voor gaan.

Mijn voorkeur heeft wel een toneknop.

dit is mijn Gibson Melodymaker met P90 en hij heeft een tone-en volumeknop:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-24.jpg

Jasper.
22 november 2009, 12:04
anders zet je er zelf een toneknop op? hij is wel erg mooi moet ik zeggen

geert1976
22 november 2009, 12:06
anders zet je er zelf een toneknop op? hij is wel erg mooi moet ik zeggen

indien daar ruimte voor is is dat een goede optie:ok:

Demian
22 november 2009, 21:42
Mijn PRS One, supergoed ding voor het geld. Enige minpunten zijn, zoals bij de meeste budget gitaren, het element en de tuners. De p90 heb ik vervangen door een Bare Knuckle Pig90. Tuners zullen ook ooit nog aan de beurt komen.
Maar over de kwaliteit ben ik erg te spreken!

http://img412.imageshack.us/img412/1898/06082009220.jpg

geert1976
22 november 2009, 21:46
Mijn PRS One, supergoed ding voor het geld. Enige minpunten zijn, zoals bij de meeste budget gitaren, het element en de tuners. De p90 heb ik vervangen door een Bare Knuckle Pig90. Tuners zullen ook ooit nog aan de beurt komen.
Maar over de kwaliteit ben ik erg te spreken!

http://img412.imageshack.us/img412/1898/06082009220.jpg

tel dan nu eens op wat je totaal kwijt bent, dus aanschaf, upgrade en toekomstige upgrade:ok:

Demian
22 november 2009, 21:51
Nu zit ik op 470 e totaal. Echt geen geld voor de kwaliteit.

geert1976
22 november 2009, 22:19
Nu zit ik op 470 e totaal. Echt geen geld voor de kwaliteit.

maar dan komen de kosten van de tuners en de toneknop er nog bij..

Dus je zit dan op totaal op E 550,00...

Vind ik eerlijk gezegd niet goedkoop...:makeup:

Demian
22 november 2009, 23:04
Voor een kwalitatief hoogstaande gitaar? Vind ik niet duur.
Ik snap trouwens niet helemaal waar je heen wil?

geert1976
22 november 2009, 23:11
Voor een kwalitatief hoogstaande gitaar? Vind ik niet duur.
Ik snap trouwens niet helemaal waar je heen wil?

Wat ik wil zeggen is dat er meerde P90 gitaren op de markt zijn, die net zo goed zijn, maar geen E 550,00 kosten+al het werk wat je eraan hebt

blademan
23 november 2009, 10:53
ik denk dat je het goed doet, Demian. Als jij het het geld en de moeite waard vindt, en tevreden bent met je gitaar dan is het toch goed!

Nicks
23 november 2009, 11:23
Voor een kwalitatief hoogstaande gitaar? Vind ik niet duur.
Ik snap trouwens niet helemaal waar je heen wil?

als het kwalitatief hoogwaardig zou zijn...waarom moet je het dan nog upgraden :???:

Demian
23 november 2009, 12:33
In de basis is de gitaar gewoon erg goed, afwerking, speelbaarheid, sustain ed. Voor 390 e lijkt het mij lastig om een dergelijk goed gitaar te vinden. En in die prijscategorie zul je altijd zien dat de het element en de tuners wat ondermaats zijn.
Je kan niet voor die prijs verwachten dat alles super is, maar het is ook maar net waar je genoegen mee neemt. Maar met een eenvoudige upgrade kan je voor weinig geld de zwakke schakels uit je instrument slopen.

Nicks
23 november 2009, 12:48
In de basis is de gitaar gewoon erg goed, afwerking, speelbaarheid, sustain ed. Voor 390 e lijkt het mij lastig om een dergelijk goed gitaar te vinden. En in die prijscategorie zul je altijd zien dat de het element en de tuners wat ondermaats zijn.
Je kan niet voor die prijs verwachten dat alles super is, maar het is ook maar net waar je genoegen mee neemt. Maar met een eenvoudige upgrade kan je voor weinig geld de zwakke schakels uit je instrument slopen.

...tuurlijk mag je dat wel verwachten. Wat is dan nog het verschil tussen een squier bullet kopen met een elzen body en die tot in den treure upgraden en het kopen van een PRS en die weer helemaal moeten upgraden? Met de squier heb je in ieder geval dan nog de keuze om hem volledig naar eigen wens samen te stellen.

acousticmats
23 november 2009, 14:32
Wat ik wil zeggen is dat er meerde P90 gitaren op de markt zijn, die net zo goed zijn, maar geen E 550,00 kosten+al het werk wat je eraan hebt

maar nu heeft hij er eentje die hij volledig (custom laten we zeggen) naar eigen wens heeft
voor maar 550 euro

en dat is geen geld voor een gitaar (vind ik dan)

blademan
23 november 2009, 20:00
kijk, dat is ook een manier om ernaar te kijken. Helemaal gelijk heb je !!
Er zijn zoveel meningen en zoveel mensen die ook allemaal gelijk hebben op basis van hun voorkeuren van wat mooi is, lekker speelt etc. dat het niet altijd meevalt om de mening van een ander te delen! Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar een ander proberen te overtuigen op basis van subjectieve zaken is niet altijd relevant.

Back on topic..... I like the PRS One

Koeloe
23 november 2009, 20:13
En wat valt ook iedereen altijd over geld.

Als je iets het waard vindt, wat voor andere teveel is, is het nog steeds een goede zet voor je.
Wat boeit het jou toch wat andere denken:cheerup:

en ik wacht nog tot donderdag totdat ik mijn nieuwe PRS SE Singlecut kan ophalen.

blademan
24 november 2009, 23:10
het blijkt maar weer dat je voor rond de 500 euro prima gitaren kunt kopen (m'n Fret-Kings zijn daar ook het tastbare bewijs van).
Ik lust wel zo'n PRS One