PDA

View Full Version : Lehle D-Loop tbv preamp looper



tnijland
25 januari 2009, 17:29
Waarde rack collegae:

Voor mijn roadstar-rackje denk ik er aan om ahum.. maar 2 preamps in te zetten (Triaxis + Soldano SP-77). De setup bestaat dan dus uit 2 preamps, lexicon MPX G2 en een Rocktron Velocity 300 stereo eindtrap + stereo PL cabinet

Nou zat ik als oplossing te denken aan een Lehle D-Loop (2 prog. loops + buffer) om zowel het signaal wat op te krikken m.b.v. een buffer en deze tevens voor het omwisselen van de beide preamps in te zetten. Ik weet alleen niet of de Lehle (die kennelijk wel programmeerbaar is) ook zodanig is te programmeren dat er met een footswitch een A/B loop wissel plaatsvindt en de beide preamps dus snel wisselen m.b.v. 1 footswitch.

Tevens lijkt het (uit de manual) erop dat de Lehle midi-aanstuurbaar is zodat ik zowel met footswitches als met remote aansturing via mijn rocktron midi-mate pedaal zou kunnen werken.

Mijn gitaar signaal zou dus als volgt lo(o)pen:

Gitaar -> Lexicon G2 input (compressor, TS, vibe etc.) -> Lexicon G2 pre-loop (insert) send -> Lehle input-> Lehle buffer loop -> Lehle preamp loop A (Triaxis) -> Lehle preamp loop B (soldano) -> Lehle output-> Lexicon G2 pre-loop (insert) return (delay, galm, chorus etc.) -> Lex G2 stereo outputs -> Rocktron eindtrap stereo inputs

Alternatief is om toch maar een andere midi-looper op te scharrelen.

Enig advies om dit niet of anders te doen?

kokeleko
25 januari 2009, 18:04
Ruist lekker hé die G2 fx voor je preamp.

tnijland
25 januari 2009, 22:08
Hoi Ko, begreep dat jij ook lange tijd de Lexicon G2 hebt gehad. Inderdaad viel me de ruis van de analog preamp sectie op en ik had het graag anders gehoord maar als je het een beetje goed afstelt kun je wel heel mooi de buizen preamp dat extra beetje bite geven. En het distortion padaal dat niet ruist moet ik nog tegenkomen. Die Lexicon dubbele hush werkt het overigens ook best goed weg zonder het orginele signaal naar z'n grootje te helpen. Ik ben er eigenlijk wel blij mee

kokeleko
26 januari 2009, 16:02
Ik heb een dikke 8 jaar de G2 gehad, mooie Delays en Reverbs.
De NoiseGate vond ik onbruikbaar.
Sommige prefx waren wel ok, niks mis mee.

Tegenwoordig doe ik het met een GT10 en een Replifex, kan alle kanten er mee op, en klinkt mij goed genoeg.

tnijland
30 januari 2009, 23:43
Niemand die de Lehle gehad heeft????